In general, functionarul public este persoana care exercita permanent sau temporar, cu orice titlu, indiferent cum a fost investita, o insarcinare de orice natura, retribuita sau nu, in serviciul institutiilor publice sau altor persoane juridice de interes public.
Necesitatea transparentei actului public in general precum, reducerea coruptiei si protejarea functionarului public fata de nucleele de coruptie au impus existenta unei legi care sa reglementeze statutul functionarului public. Aceasta lege exista, si-a gasit un loc al ei in societatea actuala, a fost respectata mai mult sau mai putin in timp, reglementeaza in drept uneori fara suport in fapt insa...nu acest aspect as dori sa-l comentam in special, ci in mod deosebit as dori sa comentam CUI ar trebui sa i se aplice legea? Intr-o institutie publica cine ar trebui sa fie functionar public si cine nu? Si daca nu putem face o deosebire intre salariatii serviciilor publice in legatura cu functia publica datorita insasi definitiei date mai sus, ce spuneti de urmatoarele variante:
- functionar public cu atributii administrative, si
- functionar public investit cu autoritatea statului
intrebarea ramanand deschisa:- care salariati ar trebui sa faca parte dintr-o categorie si care din cealalalta?
Care este scopul acestui gen de abordare?
pentru unii se vor limita anumite drepturi si obligatii, pentru altii se vor extinde.
exemplu:- un functionar public cu atributii administrative nu ar mai fi supus reglementarilor cu privire la incompatibilitati sau conflicte de interese, etc.
Probabil va referiti la OUG 37/22.04.09. , din pacate e o mare ....., e inadmisibila excluderea incompatibilitatilor, etc,., dar poate normele de aplicare vor fi mai clare .
Probabil va referiti la OUG 37/22.04.09. , din pacate e o mare ....., e inadmisibila excluderea incompatibilitatilor, etc,., dar poate normele de aplicare vor fi mai clare .