În Monitorul Oficial nr. 432/16.07.2013 a fost publicat OPANAF nr. 878/2013 pt.
modificarea şi completarea OPANAF 1950/2012 privind aprobarea modelului şi conţinutului
formularelor utilizate pentru declararea impozitelor şi taxelor cu regim de stabilire prin
autoimpunere sau reţinere la sursă.
Actul normativ cuprinde precizări referitoare la raportarea impozitului pe profit pe anul
2013 de către persoanele juridice străine cu sedii permanente pe teritoriul Românie, precum
şi la declararea impozitului pe profit pe anul 2013 de către persoanele juridice române, după
cum urmează:
-persoanele juridice străine care desfăşoară activitatea prin mai multe sedii permanente pe
teritoriul RO, declară impozitul pe profit pentru perioada 1 ianuarie-30 iunie 2013 aferent
fiecărui sediu permanent, până la data de 25 iulie 2013, având în vedere ca şi rubrica
„perioadă” din formularul 101-Declaraţie privind impozitul pe profit, să fie completată în mod
corespunzător. Pentru perioada 1 iulie-31 decembrie 2013, persoana desemnată să
reprezinte sediile permanente va completa în mod corespunzător la rubrica „perioadă” din
formular, tot acest interval.
-pentru sediile permanente care închid perioada impozabilă până la 30 iunie 2013, nu se va
depune formularul 100 pentru impozitul pe profit aferent trim.II 2013.
-persoanele juridice române plătitoare de impozit pe profit, care la data de 31 decembrie
2012 îndeplineau condiţiile de microintreprindere, şi începând cu 1 februarie au fost obligate
la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, iar în cursul anului 2013 redevin
plătitoare de impozit pe profit ca urmare a depăşirii plafonului de 65.000 euro, vor completa în
formularul 101, la rubrica „perioadă”, 1 februarie – 31 decembrie 2013;
-persoanele plătitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, care în cursul anului devin
plătitoare de impozit pe profit ca urmare a desfăşurării de activităţi care nu se cuprind în sfera
acestui tip de impozit, vor completa la „perioadă” intervalul cuprins între data de 1 a primei
luni a trimestrului în care au început să desfăşoare aceste activităţi şi sfârşitul anului de
raportare.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.