avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 424 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Obligatii angajator in domeniul PSI
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Obligatii angajator in domeniul PSI

Buna ziua. Ma intereseaza exact ce obligatii are angajatorul in domeniul PSI in cadrul unei societati cu aproximativ 150 de salariati.
De asemenea, as vrea sa stiu si daca in cadrul unei astfel de societati trebuie obligatoriu un angajat pe PSI cu norma intreaga, precum si legislatia in acest domeniu. Multumesc.
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 18:55, 30 Martie 2014
cititi Legea307/2006 si acolo va indruma ce obligatii are angajatorul
Legea PSI nr. 307/ 2006 mentioneaza:
-art.19 Administratorul sau conducãtorul instituþiei, dupã caz, are urmãtoarele obligatii principale:
a) sã stabileascã, prin dispoziþii scrise, responsabilitãþile si modul de organizare pentru apãrarea împotriva incendiilor în unitatea sa, sã le actualizeze ori de câte ori apar modificãri si sã le aducã la cunostintã salariatilor, utilizatorilor si oricãror persoane interesate;
b) sã asigure identificarea si evaluarea riscurilor de incendiu din unitatea sa si sã asigure corelarea mãsurilor de apãrare împotriva incendiilor cu natura si nivelul riscurilor;
c) sã solicite si sã obþinã avizele si autorizaþiile de securitate la incendiu, prevãzute de lege, si sã asigure respectarea condiþiilor care au stat la baza eliberãrii acestora; în cazul anulãrii avizelor ori a autorizatiilor, sã dispunã imediat sistarea lucrãrilor de constructii sau oprirea functionãrii ori utilizãrii construcþiilor sau amenajãrilor respective;
d) sã permitã, în conditiile legii, executarea controalelor si a inspectiilor de prevenire împotriva incendiilor, sã prezinte documentele si informaþiile solicitate si sã nu îngreuneze sau sã obstrucþioneze în niciun fel efectuarea acestora;
e) sã permitã alimentarea cu apã a autospecialelor de interventie în situatii de urgenþã;
f) sã întocmeascã, sã actualizeze permanent si sã transmitã inspectoratului lista cu substantele periculoase, clasificate potrivit legii, utilizate în activitatea sa sub orice formã, cu mentiuni privind: proprietãtile fizico-chimice, codurile de identificare, riscurile pe care le prezintã pentru sãnãtate si mediu, mijloacele de protecþie recomandate, metodele de interventie si prim ajutor, substantele pentru stingere, neutralizare sau decontaminare;
g) sã elaboreze instructiunile de apãrare împotriva incendiilor si sã stabileascã atributiile ce revin salariatilor la locurile de muncã;
h) sã verifice dacã salariatii cunosc si respectã instructiunile necesare privind mãsurile de apãrare împotriva incendiilor si sã verifice respectarea acestor mãsuri semnalate corespunzãtor prin indicatoare de avertizare de cãtre persoanele din exterior care au acces în unitatea sa;
i) sã asigure constituirea, conform art.12 alin.(2), cu avizul inspectoratului, a serviciului de urgentã privat, precum si funcþionarea acestuia conform reglementãrilor în vigoare ori sã încheie contract cu un alt serviciu de urgentã voluntar sau privat, capabil sã intervinã operativ si eficace pentru stingerea incendiilor;
j) sã asigure întocmirea si actualizarea planurilor de interventie si conditiile pentru aplicarea
acestora în orice moment;
k) sã permitã, la solicitare, accesul fortelor inspectoratului în unitatea sa în scop de recunoastere, instruire sau de antrenament si sã participe la exercitiile si aplicaþiile tactice de interventie organizate de acesta;
l) sã asigure utilizarea, verificarea, întretinerea si repararea mijloacelor de apãrare împotriva
incendiilor cu personal atestat, conform instructiunilor furnizate de proiectant;
m) sã asigure pregãtirea si antrenarea serviciului de urgentã privat pentru interventie;
n) sã asigure si sã punã în mod gratuit la dispozitie fortelor chemate în ajutor mijloacele tehnice pentru apãrare împotriva incendiilor si echipamentele de protectie specifice riscurilor care decurg din existenta si functionarea unitãtii sale, precum si antidotul si medicamentele pentru acordarea primului ajutor;
o) sã stabileascã si sã transmitã cãtre transportatorii, distribuitorii si utilizatorii produselor sale
regulile si mãsurile de apãrare împotriva incendiilor, specifice acestora, corelate cu riscurile la
utilizarea, manipularea, transportul si depozitarea produselor respective;
p) sã informeze de îndatã, prin orice mijloc, inspectoratul despre izbucnirea si stingerea cu forte si mijloace proprii a oricãrui incendiu, iar în termen de 3 zile lucrãtoare sã completeze si sã trimitã acestuia raportul de interventie;
q) sã utilizeze în unitatea sa numai mijloace tehnice de apãrare împotriva incendiilor, certificate conform legii;
r) sã îndeplineascã orice alte atribuþii prevãzute de lege privind apãrarea împotriva incendiilor.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Acte ce trebuie prezentate in cazul unui control psi laritzu laritzu Buna ziua. Avem un specialist care sa ne enumere ce acte trebuie sa prezentam si pe care suntem obligati sa le avem in cazul unui control PSI la un SRL ... (vezi toată discuția)
Necesitate dosar protectia muncii Kerekesjaya@yahoo.com Kerekesjaya@yahoo.com Buna, Sotia mea are o intreprindere individuala unde este si administrator. Este vorba de in magazine de haine. Nu are angajati. Ea este si vanzatoare, Are ... (vezi toată discuția)
Doc psi armin armin Buna, fac si eu un curs de PSI si am nevoie de un dosar pentru examen daca ma poate ajuta cineva cu niste informatii de mai jos: CAPITOLUL I 1. Acte ... (vezi toată discuția)