Buna ziua tuturor !
Numele meu este Victor Stanescu si am nevoie de un sfat intr-o problema de natura contractuala.
Am incheiat acum citiva ani un contract cu un operator de televiziune prin cablu, iar conform contractului eu trebuia sa achit factura lunara pina la sfirsitul lunii respective (ex. pentru aprilie pina la 30 aprilie). Problema este ca, intre timp, operatorul de cablu a modificat prevederile contractului in sensul ca plata pe fiecare luna trebuie achitata pina la sfirsitul lunii precedente. Aceasta modificare a contractului nu s-a facut cu incheierea unui nou contract si nici prin notificare personala a abonatilor, ci doar, sustinea acesta (operatorul), prin instiintare publica (afisare la casierii - eu nu am vazut asa ceva- si pe postul operatorului). Ca urmare a faptului ca eu nu am stiut de aceasta modificare si am continuat sa platesc asa cum facusem mereu (plata pentru luna in curs pina la sfirsitul lunii respective), operatorul a suspendat furnizarea serviciului, eu urmind, daca doresc reluarea serviciului, sa platesc pentru luna urmatoare plus penalitati. Aceasta actiune unilaterala a operatorului a avut loc in conditiile in care nu se schimbase contractul initial. In contract nu se specifica faptul ca operatorul ar putea opera modificari ale contractului fara acordul beneficiarului.
Intrebarea mea este urmatoarea : avea dreptul operatorul sa faca acest lucru (adica sa modifice contractul, mai precis data platii abonamentului lunar, fara sa instiinteze pe beneficiar sau sa incheie un eventual act aditional, daca nu chiar un nou contract) ? Daca raspunsul este afirmativ, atunci pe ce lege se bazeaza ?
Fa-i o adresa prin care il informezi ca a incalcat termenii contractuali si ca o sa-l actionezi in judecata cu plata de daune interese.Daca nu ai stipulat in contract modalitatile-sau vreo portita- prin care el a procedat asa, inseamna ca nu are voie..
Daca operatorul se numeste RCS... nu prea poti sa faci nimic... si crede-ma ca vorbesc in cunostinta de cauza... Sa ma explic... in momentul in care au hotarat aceasta schimbare, PE CHITANTA din luna urmatoare au scris despre modificarea clauzei privind data limita a achitarii abonamentului si au pus abonatii sa semneze chitanta... in ochii lor (si nu numai) chestia asta reprezinta un fel de act aditional la contract si deci... Daca operatorul nu se numeste RCS si nu te afli in cazul descris de mine mai rascoleste ca poate iti dau dreptate... oricum faptul ca au afisat schimbarea si au promovat-o pe postul lor e o bazaconie.. orice modificare a contractului se face cu acordul scris al ambelor parti bla-bla-bla...