avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 209 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Impozite şi taxe locale Radiere de pe firma a 2 autovehicule
Discuție deschisă în Impozite şi taxe locale

Radiere de pe firma a 2 autovehicule

Buna ziua.Sotul a avut o firma in domeniul constructiilor(un I.I.)si pe firma a detinut 2 autoturisme.Firma a fost desfintata,de fapt a devenit->transformat intr- un PFA cu aceeasi C.U.I.Insa dupa cele 2 autoturisme platesc impozit la Primarie.Unul din autoturisme o Skoda am vandut-o intr-o piata, unde se vand autoturisme second.Iar cel de al doilea,un Opel o detin acasa,fara insa a circula cu el(este intr-o stare de rugina avansata).Rugamintea la dvs.ar fi:ce demersuri am de facut catre Primarie pt.a scoate din evidente cele 2 autoturisme si ce documente am de intocmit sau sa pun diverse copii la dosarul intocmit fiecarui autoturism:((.Multumesc mult pt.sprijin si ajutor... :((
Cel mai recent răspuns: aurel211252 , utilizator 12:49, 6 Aprilie 2014
Autoturismul pe care il mai aveti fizic puteti sa-l predati la un centru de colectare autorizat contra unei adeverinte de casare si dezmembrare.

Pentru radierea unui vehicul se depun următoarele acte:
Cerere de radiere–persoană fizică/juridica
Fişa de înmatriculare–pe care se aplică stampila de plată a impozitului la primărie
şi certificatul de atestare fiscală
Cartea de identitate a vehiculului (original şi copie)
Certificat de radiere - 3 exempalre
Documentul de identitate al proprietarului (original si copie)
Plăcile cu numărul de înmatriculare
Alte precizări:
În cazul dezmembrării se depune document de la societatea autorizată pentru
dezmembrare
În cazul radierii la cerere se depune document de la primărie din care să rezulte că
proprietarul deţine spaţiu unde să depoziteze vehiculul
Pentru vehicule mai vechi de 30 de ani se depune declaraţie notarială din care să rezulte faptul că vehiculul a fost dezmembrat (în cazul autovehiculelor înmatriculate inainte de anul 1991)
În cazul în care solicitantul doreşte păstrarea plăcilor cu numărul de înmatriculare
va achita suma de 30 RON - păstrarea este valabilă un an.

In situatia in care autovehiculul nu se mai poate folosi, definitiv sau temporar, proprietarul are mai multe variante:
Da o declaratie de nefolosinta a vehiculului si face dovada ca detine in proprietate sau chirie un spatiu adecvat pentru depozitarea acestuia.
Depunerea la REMAT de unde va obtine o Adeverinta de predare/Certficatul de distrugere in care trebuie obligatoriu trecute marca, seria de sasiu si numerele de inmatriculare. Este bine ca placutele cu numere sa fie pastrate de proprietar. Daca raman la REMAT sa se mentioneze pe adeverinta aceasta.
Predarea la o unitate autorizata pentru dezmembrare de la care se obtine o adeverinta cu aceleasi mentiuni ca la cea de la REMAT
Poate solicita ridicarea acestuia de catre autoritati de pe domeniul public obtinind o Dovada
In cazul in care proprietarul, din diverse motive nu mai poate face dovada existentei fizice a mijlocului de transport, va trebui sa dea in fata unui notar public o declaratia pe propria raspundere din care sa rezulte elementele de identificare ale mijlocului de transport (marca, seria sasiu, numar inmatriculare) si imprejurarile care au condus la pierderea acestuia.

Pentru ca autovehiculul sa fie scos din evidentele fiscale proprietarul va trebui sa se prezinte la administratia locala si sa solicite vizarea fisei de inmatriculare. De obicei, odata cu vizarea fisei de inmatriculare se elibereaza si Certificatul fiscal pentru vehiculul respectiv
Multumesc pt.raspuns legalmgm.E bine documentata.Doresc insa o explicatie mai pe intelesul meu.Nu te supara te rog...La Primarie ce acte trebuie sa depun pt. a nu mai plati impozit pe cele 2 autovehicule.Primul ce a fost vandut->depun o cerere prin care solicit scoaterea autovehicului din plata impozit pe firma,atasez o copie de vanzare cumparare facuta la vremea respectiva,copie C.I. a fostului proprietar(actualul cine mai stie pe unde este),fisa de imatriculare cu stampila de plata a impozitului la Primarie si daca se mai gaseste certificatul de atestare fiscala.La autovehiculul existent, la domiciliu,nu am inteles prea bine(va fi reparat si apoi vandut),ce am de facut pt.a fi "scos",cu mentiune la primarie,ca nu mai este pe firma ci pe pers.fizica.Aici ce am de facut concret.Am de depus o cerere la primarie in care sa specific ca doresc sau in prezent autoveh.nu mai este pe firma si sa solicit vizarea fisei de imatriculare si atat ajunge sau mai trebuie ceva.Imi cer mii de scuze pt.nelamuririle avute,si te rog mult legalmgmajuta-ma sa ies"putin din ceata"Cu stima Aurel...:help:

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Radierea unei masini cu talonul suspendat MihaiSte MihaiSte As dori sa radiez o masina cu talonul retinut de rar ,sunt unicul proprietar, masina nu mai corespunde din punct de vedere tehnic(am impozitul platit la zi si ... (vezi toată discuția)
Radiere auto Fiesta Fiesta Am înstrăinat de ceva ani un autoturism cu probleme tehnice care necesita reparații și care a ajuns intr-un service, cumpărătorul dorind a face ... (vezi toată discuția)
Remat dacia 1300 alecumihai alecumihai Buna ziua. As avea cateva lamuriri in legatura cu radierea unei masini, scoaterea ei din evidentele politiei si primariei. Mai exact, am o Dacia 1300, a ... (vezi toată discuția)