avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 460 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Incasare bani - PFA in pending
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Incasare bani - PFA in pending

Salut,

Am si eu cateva intrebari. V-as fi recunoscator daca m-ati putea ajuta/sfatui.

Ideea este ca eu am inceput sa lucrez pentru o companie (nu e din RO), lucrez remote din Romania (de acasa) - servicii de consultanta.
Contract facut intre mine si companie pe servicii de consultanta (incepand cu data de 15 Martie).

Problema ca mare este ca nu am PFA-ul facut - e inca in pending (mai am nevoie de cateva documente, contract de comodat - pentru alta adresa fata de cea de unde domiciliez/cea din buletin etc). Sa zicem ca poate mai dureaza cateva saptamani pana e gata.

Intre timp, eu trebuie sa trimit invoice/factura la acea companie pentru perioada 15 Martie - 15 Aprilie (ca sa ma plateasca).
Xulescu, domiciliat, cont bancar X, consultant bla bla - am prestat servicii, suma datorata X.

Bun!

Intrebari:
1. E vreo problema daca incep sa incasez bani inainte sa fie PFA-ul facut?
2. E vreo problema daca incep sa incasez bani in cont bancar de PF fizica inainte ca PFA-ul sa fie facut? (initial voiam sa incep sa incasez pe un cont bancar pt PFA, dar daca nu am PFA-ul facut...)
3. Cum declar banii primiti in aceasta perioada?


Mi se pare foarte complicat.
Daca m-ar putea lumina cineva, ar fi superb!
Cum ma sfatuiti sa fac astfel incat sa fiu in regula si sa nu am probleme?

Multumesc mult!
Cel mai recent răspuns: alla1975 , utilizator 22:29, 17 Aprilie 2014
eu nu inteleg cum ati deschis cont la banca pe PFA daca nu ati inregistrat PFA-ul ...reveniti cu niste detalii ca ceva nu se leaga ..
Ideea este ca PFA va putea emite facturi doar dupa eliberarea codului fiscal
Ultima modificare: Miercuri, 16 Aprilie 2014
alla1975, utilizator
Tocmai acest lucru am specificat, ca exista posibilitatea sa primesc in contul bancar de persoana fizica.

Invoice-ul este un banal fisier de tip .docx/pdf pe care trebuie sa-l trimit la departamentul financiar al acestei companii pentru a putea efectua plata. Nu au nevoie de coduri speciale, dovezi etc.
Pe ei ii intereseaza doar ca documentul (invoice) sa contina:
- numele meu;
- adresa mea;
- serviciile pe care le-am prestat (consultanta);
- perioada 15 Martie - 15 Aprilie;
- suma de plata pentru acea perioada: X EUR
- datele bancare - unde sa-mi transfere banii

Atat!



As vrea sa stiu cum este mai bine sa procedez.
Ce ma sfatuiti sa fac?

Multumesc!
Puteti incerca sa treceti pe factura, astfel: xulescu ..... ., domiciliat in ....., eventual CNP..., in curs de inmatriculare ca persoana fizica autorizata la ORC .......
Acest lucru se practica si in cuprinsul contractului de comodat pt.sediul unui PFA care urmeaza a se inmatricula la ORC.
Acest invoice are vreo importanta pentru mine, ca PFA?

Practic, trebuie sa-l inregistrez undeva intr-un registru/dosar ca dovada?

Sau este suficient sa atasez un extras de cont de fiecare data cand primesc bani de la acea companie?
Ultima modificare: Miercuri, 16 Aprilie 2014
MrDerpson, utilizator
M-am interesat la ANAF daca pot declara banii in calitate de persoana fizica (nu autorizata).

Se pare ca as avea 3 posbilitati:

1. Daca am contract in care se specifica faptul ca sunt angajat la acea companie (primesc venituri din salarii) - trebuie sa platesc eu toate contributiile in Romania (inclusiv contributiile angajatorului).

2. Daca am contract in care se specifica faptul ca sunt angajat la acea companie (primesc venituri din salarii) - acea companie trebuie sa se inregistreze fiscal in Romania, iar eu sa completez declaratia 225.

Acum - cea care ma intereseaza pe mine:

3. Daca am contract in care se specifica faptul ca eu prestez servicii pentru acea companie (venituri din prestari servicii, consultanta media, marketing, management) - singurul lucru pe care trebuie sa-l fac este sa completez declaratia 201 (anul urmator) in care sa declar toate veniturile obtinute din strainatate in anul trecut.
La aceasta declaratie se ataseaza contractul de prestari servicii pe care il am cu aceasta companie (atat in engleza cat si in romana) si dovezi de incasare (extras de cont).

Asta este tot.

Pentru varianta 3, am intrebat si despre contributiile la sanatate si pensii. Mi-au spus ca avand in vedere situatia mea (incasez venituri de la o companie din strainatate si nu din Romania), n-am treaba cu ei, n-am ce sa declar (eg. declaratia 600).
Singurul lucru pe care il pot face este sa merg la Casa de Pensii si la cea de Asigurari de Sanatate si sa intreb daca au conventii cu statul de unde primesc banii. Chiar daca n-au, mi se pare ca tot pot face contract cu ei astfel inca sa platesc pentru pensie si sanatate. Trebuie sa ma interesez si acolo.


Poate cineva sa confirme punctul 3 sau exista posibilitatea ca cei de la ANAF sa ma fi mintit? :)

Alte discuții în legătură

Pfa - contracte si incasari externe, obligatii, declaratii, etc adrianciocalau adrianciocalau Din 2006 lucrez ca PFA in mare parte pentru o firma din USA. Lunar facturez o suma de bani pentru care tai FACTURA FISCALA cu suma primita convertita in RON la ... (vezi toată discuția)
Caut raspuns de un an: impozitul se plateste doar cand banii ajung in contul bancar? raduma raduma Am o intrebare la care nu am primit inca un raspuns definitiv. Am intrebat mai multi contabili. Sunt PFA, si in 2010 am primit bani pe contul meu Skrill. ... (vezi toată discuția)
Declaratia 201 DianaGherea DianaGherea Buna ziua. Am un PFA CAEN 6201 (realizarea software la comanda). Am lucrat doar cu clienti din strainatate si tot ce am incasat, am incasat prin contul ... (vezi toată discuția)