avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 554 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Reziliere contract servicii voce
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Reziliere contract servicii voce

Bună ziua,

În luna octombrie a anului trecut, abonamentul mamei a expirat. A fost contactată telefonic de către un angajat Vodafone pentru prelungirea abonamentului, lucru care s-a și întâmplat. Acum, mama dorește să rezilieze contractul respectiv, care se pare că a fost făcut pe o perioadă de 2 ani. Eu am încercat să discut cu un reprezentant al Vodafone, dar că a auzit de reziliere, mi-a spus clar că nu se poate fără plata unor daune. Daune? Ce le-a făcut mama să plătească daune? Nimic.

Se poate face ceva legal pentru a renunța la acel abonament? Este vorba de un abonament de 5 euro, 50 minute naționale, 500 minute în rețea, cei de la Vodafone spunând că este vorba de o ofertă, și de aici dauna. Mama nu a achiziționat niciun telefon, la prelungirea contractului i s-a spus că poate beneficia de un telefon la preț redus, dar era mulțumită de telefonul ce îl avea.

Motivul pentru care dorește rezilierea este faptul că restul familiei suntem în altă rețea.

M-am interesat și se pare că multă lume are parte de asemenea situații, mai ales oameni mai în vârstă, oameni care nu fac nimic pentru a rezolva aceste situații.

Aștept cu interes un răspuns de la dumneavoastră, cei care cunoașteți situațiile de genul.

Mulțumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 18:51, 9 Mai 2014
Se intampla tuturor, nu doar celor mai in varsta.
Din punctul meu de vedere sunt clauze abuzive acestea, dar trebuie sa va adresati instantei pentru desfiintarea acestui contract.
Mulțumesc pentru răspuns.

Sper să nu fie nevoie să ne adresăm instanței, eu sper să existe o lege care poate ajuta consumatorul. Nu vrem să ne certăm cu Vodafone, vrem doar reziliere.

Dacă totuși nu putem rezolva nimic, cam care sunt pașii pentru a ne adresa instanței? Care ar fi costurile? Ce trebuie să știm pentru a avea o șansă de câștig?
Daca nu a primit forma scrisa a contractului conf. Art. 4 din Ordonanta Guvernului 130/2000 privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta, puteati denunta contractul in 90 de zile de la accept:

Art. 7. - (1) Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 10 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevazut pentru exercitarea acestui drept incepe sa curga:
[...]
b) pentru servicii, din ziua incheierii contractului sau dupa incheierea contractului, din ziua in care obligatiile prevazute la art. 4 au fost indeplinite, cu conditia ca intarzierea sa nu depaseasca 90 de zile.

Din pacate ati depasit acest termen.

In opinia mea ati putea incerca totusi sa cereti denuntarea unilaterala in scris; precizati ca nu a primit telefon la prelungire.
Daca vor cere despagubiri cereti detalii despre suma (din ce este compusa). Apoi faceti-le reclamatie la ANPC dupa modelul de aici:
www.avocatnet.ro/content/for...

Probabil o sa dureze cateva luni toata corespondenta insa poate o salvati macar de un an de contract.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Reziliere contract companie de telefonie tm06cristi tm06cristi A intrat in vigoare legea privind renuntarea la un post fix de telefonie daca nu mai doresc sa mai fiu la ei? Anul trecut in iunie am primit telefon ca ... (vezi toată discuția)
Prelungirea abonamentului de telefonie mobila fara acord Iasmina09 Iasmina09 Buna ziua, Intampin o problema ca marea companie Vodafone, aprox acum trei saptamani am primit un telefon de la un consultant pentru prelungirea abonamentului ... (vezi toată discuția)
Taxa reziliere contract vodafone Baronelu123 Baronelu123 Bună ziua, Am avut un contract la Vodafone încheiat pe 6 luni(menționez ca nu am luat telefon la acest abonament) . În a 5 a luna am portat abonamentul in ... (vezi toată discuția)