Sa o luam pe rand ...
Daca incheiati contract de munca, nu aveti nicio grija, angajatorul trebuie sa faca tot.
Daca incheiati contract de colaborare ca PFA, dvs. veti fi aceea care trebuie sa platiti tot, din incasari. Trebuie sa incheiati cotnracte cu Casa de pensii si Casa de sanatate.
Aveti de platit 5.5% la sanatate si 31.5% la pensie (minim 244 lei/luna), - acestea sunt obligatorii si se pot scade pe cheltuieli. Platile se efectueaza trimestrial.
Vedeti aici amanunte:
www.avocatnet.ro/content/art...
Din ceea de ramane (incasari - cheltuieli) se plateste impozitul de 16% la stat.
Pe cheltuieli puteti pune orice are legatura cu desfasurarea activitatii respective, inclusiv o parte din intretinere. electricitate. gaze etc., daca aveti sediul acasa. Va puteti cumpara un calculator, daca va trebuie. Si altele ... dar numai in legatura cuy activitatea desfasurata. Putei include si cheltuieli de protocol (o suma mica, totusi).
Cum a spus si Juridic Dana, aveti grija la suma negociata pentru incheierea contractului, avand in vedere contributiile care trebuie platite la stat (sanatate, pensie, impozit).
Un contract de colaborare nu impune neaparat 8 ore pe zi - 5 zile pe saptamana. Se poate munci mai putin sau mai mult. Dar se poate munci in ritm propriu, iti poti alege singur orele de lucru (in functie de ceea ce solicitat angajatorul, evident).
Daca mai este ceva ... mai vorbim.
Bafta!