avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 478 soluții astăzi

Marți, 4 martie, are loc evenimentul: Politica privind prevenirea hărțuirii la locul de muncă - De la concept la implementare practică. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Angajare cetatean olandez
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Angajare cetatean olandez

Buna seara,

Dorim sa angajam un cetatean olandez si nu stim daca este legal si ce pasi trebuie sa urmam.

Mentionez ca angajatul va desfasura activitatea in Olanda.

Va rog sa ma ajutati cu o solutie.

Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 19:47, 16 Mai 2014
Este legal. Pentru cetatenii UE, nu exista niciun fel de restrictii, se procedeaza ca in cazul cetatenilor romani. In cazul, cetatenilor non-UE, ar fi trebuit obtinut permisul de munca.
Angajatul va 'munci transfrontalier' conform Legii nr. 344/2006 privind detaşarea transfrontalieră a salariaţilor.
@ cosmin8917

Angajarea se face ca si in cazul cetatenilor romani . Insa in c.i.m. la locul de munca se va putea trece loclaitatea din Olanda.
Ok. Si ce pasi trebuie sa urmez?
Mentionez ca nu avem filiala in Olanda.

Va multumesc.
Ultima modificare: Vineri, 16 Mai 2014
cosmin8917, utilizator
Sunt multi mai multi pasi de efectuat :
1. informarea salariatului , potrivit art.17 alin.3 C.mun., cu privire la cel putin urmatoarele elemente:
a) identitatea partilor;
b) locul de munca sau, in lipsa unui loc de munca fix, posibilitatea ca salariatul sa munceasca in diverse locuri;
c) sediul sau, dupa caz, domiciliul angajatorului;
d) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, precum si fisa postului, cu specificarea atributiilor postului;
e) criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului;
f) riscurile specifice postului;
g) data de la care contractul urmeaza sa isi produca efectele;
h) in cazul unui contract de munca pe durata determinata sau al unui contract de munca temporara, durata acestora;
i) durata concediului de odihna la care salariatul are dreptul;
j) conditiile de acordare a preavizului de catre partile contractante si durata acestuia;
k) salariul de baza, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum si periodicitatea platii salariului la care salariatul are dreptul;
l) durata normala a muncii, exprimata in ore/zi si ore/saptamana;
m) indicarea contractului colectiv de munca ce reglementeaza conditiile de munca ale salariatului;
n) durata perioadei de proba.

2. Daca partile cad de acord , atunci se va incheia c.i.m.

3. Anterior inceperii activitatii, contractul individual de munca se inregistreaza in registrul general de evidenta a salariatilor, care se transmite inspectoratului teritorial de munca (cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza).

4. Se completeaza si se transmite REVISAL-ul la ITM.
Transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca se face pe suport CD, discheta 3,5 inch/1,44 MB sau medii de stocare USB cu sistem de fisiere FAT/FAT32.
Registrul general de evidenta a salariatilor in format electronic (REVISAL), insotit de o adresa de inaintare semnata si stampilata de catre reprezentantul legal, se depune la sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala persoanele fizice sau juridice isi au domiciliul, respectiv sediul.
Pentru prima depunere la sediul inspectoratului teritorial de munca a registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic, adresa de inaintare este insotita de o copie a certificatului de inmatriculare - in cazul angajatorului persoana juridica, respectiv o copie a actului de identitate - in cazul angajatorului persoana fizica.

5. Obținerea parolei pentru transmiterea online a REVISAL-ului de către angajatori se face la sediul ITM în a cărui rază teritorială îşi au sediul sau domiciliul, în baza prezentării următoarelor documente:
a) solicitarea scrisă pentru eliberarea parolei (model anexat);
b) împuternicire semnată şi ştampilată de angajator, în cazul în care persoana care solicită obținerea parolei este alta decât reprezentantul legal al angajatorului;
c) copia certificatului de înmatriculare al angajatorului;
d) copia actului de identitate al persoanei împuternicite.

6. Dupa incheierea c.i.m., va trebui mers la I.G.I. pentru obtinerea unui CNP necesar pentru inscrierea salariatului respectiv in declaratia D112.

ok. Dar nu trebuie o autorizatie de munca?

Va multumesc pt suport.

Alte discuții în legătură

Angajare cetatean ue nerezident moonprincess moonprincess Buna ziua, Ma intereseaza care sunt formalitatile ce se cer indeplinite pentru a angaja un cetatean ue, nerezident, job-ul fiind de tipul project based. ... (vezi toată discuția)
Pasii pentru a angaja un salariat pe pfa duclad duclad Buna ziua, Care sunt pasii necesari pe care trebuie sa-i fac pentru a angaja un salriat pe PFA (vezi toată discuția)