avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 797 soluții astăzi

Marți, 11 februarie, are loc evenimentul: Negocierea colectivă - Alegerea reprezentanților angajaților și provocările practice. Participă →

Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Angajare cetatean UE nerezident
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Angajare cetatean UE nerezident

Buna ziua,

Ma intereseaza care sunt formalitatile ce se cer indeplinite pentru a angaja un cetatean ue, nerezident, job-ul fiind de tipul project based. Practic, cei in cauza doresc sa vina ca si voluntari, insa cum legislatia romana nu permite acest lucru in cadrul SRL-urilor, le-am propus un contract de munca pe perioada determinata, cu timp partial. Exista o alta varianta? Vorbim despre tineri care vor tine ore de limba si cultura si care nu doresc sa fie remunerati, insa noi ne vedem obligati sa o facem. De asemenea, mentionam ca firma va suporta si cheltuielile cu cazarea lor in tara.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 11:31, 15 Iulie 2015
Nu exista o alta varianta mai buna , decat c.i.m. pe durata nedeterminta/determinata cu timp partial sau cu norma intreaga.
Multumesc pentru raspuns. Si care ar fi procedura, fiind vorba despre cetatean UE nerezident?
Sunt multi mai multi pasi de efectuat :
1. informarea salariatului , potrivit art.17 alin.3 C.mun., cu privire la cel putin urmatoarele elemente:
a) identitatea partilor;
b) locul de munca sau, in lipsa unui loc de munca fix, posibilitatea ca salariatul sa munceasca in diverse locuri;
c) sediul sau, dupa caz, domiciliul angajatorului;
d) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, precum si fisa postului, cu specificarea atributiilor postului;
e) criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului;
f) riscurile specifice postului;
g) data de la care contractul urmeaza sa isi produca efectele;
h) in cazul unui contract de munca pe durata determinata sau al unui contract de munca temporara, durata acestora;
i) durata concediului de odihna la care salariatul are dreptul;
j) conditiile de acordare a preavizului de catre partile contractante si durata acestuia;
k) salariul de baza, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum si periodicitatea platii salariului la care salariatul are dreptul;
l) durata normala a muncii, exprimata in ore/zi si ore/saptamana;
m) indicarea contractului colectiv de munca ce reglementeaza conditiile de munca ale salariatului;
n) durata perioadei de proba.

2. Daca partile cad de acord , atunci se va incheia c.i.m.

3. Anterior inceperii activitatii, contractul individual de munca se inregistreaza in registrul general de evidenta a salariatilor, care se transmite inspectoratului teritorial de munca (cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza).

4. Se completeaza si se transmite REVISAL-ul la ITM.
Transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca se face pe suport CD, discheta 3,5 inch/1,44 MB sau medii de stocare USB cu sistem de fisiere FAT/FAT32.
Registrul general de evidenta a salariatilor in format electronic (REVISAL), insotit de o adresa de inaintare semnata si stampilata de catre reprezentantul legal, se depune la sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala persoanele fizice sau juridice isi au domiciliul, respectiv sediul.
Pentru prima depunere la sediul inspectoratului teritorial de munca a registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic, adresa de inaintare este insotita de o copie a certificatului de inmatriculare - in cazul angajatorului persoana juridica, respectiv o copie a actului de identitate - in cazul angajatorului persoana fizica.

5. Obținerea parolei pentru transmiterea online a REVISAL-ului de către angajatori se face la sediul ITM în a cărui rază teritorială îşi au sediul sau domiciliul, în baza prezentării următoarelor documente:
a) solicitarea scrisă pentru eliberarea parolei (model anexat);
b) împuternicire semnată şi ştampilată de angajator, în cazul în care persoana care solicită obținerea parolei este alta decât reprezentantul legal al angajatorului;
c) copia certificatului de înmatriculare al angajatorului;
d) copia actului de identitate al persoanei împuternicite.

6. Dupa incheierea c.i.m., se va merge la ORI pentru atribuirea unui CNP/NIF.
Multumesc pentru lamuriri. Eram deja familiarizata cu pasii 1-5, dar nu stiam daca ei decurg la fel si in cazul unui cetatean strain nerezident.
Procedura privind incheierea c.i.m. este aceeasi pentru toti salariatii , indiferent de cetatenia acestora.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Administrator si asociat unic, cetatean din ue cris2279 cris2279 Buna ziua, Administratorul si unicul asociat al unui SRLeste cetatean din UE. Se poate face un contract de munca intre societate si administrator? Care este ... (vezi toată discuția)
S.r.l. barbu1941 barbu1941 Conditiile de angajare de personal intr-o SRL? (vezi toată discuția)