avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 380 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Taxa examen administrator
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Taxa examen administrator

In lista de plata pe luna aprilie , apare aceasta rublica pe c. p. i. pe care " trebuie " sa o platim fiind inclusa in totalul de plata cat ii revine fiecarui apartament .
Nu am reusit sa aflu despre ce examen este vorba , dar se pune urmatoarea intrebare :
- Este legal cum s a procedat , ca noi proprietarii sa i platim administratorului asa ceva ?
Dumneavoastra care sunteti administratori , solicitati daca ati fi in postura sa dati un examen , chiar de administrator , sa va plateasca proprietarii acest examen ?
Cel mai recent răspuns: eugarizn , utilizator 15:10, 28 Iunie 2014
Este o taxa care il priveste strict personal pe cel care doreste sa primeasca atestatul de administrator. O persoana poate fi administrator la un numar nelimitat de asociatii de proprietari. In plus poate sa plece oricand de la o asociatie fie de buna voie fie ca este schimbat de catre cei care l-au ales.sau l-au numit.
Asa ca nu este legal sa-i suporte membrii asociatiei contravaloarea atestatului de administrator si de altfel a nici unei fel de scolarizari.
Poate vrea sa faca si o facultate, de ce nu il intrebati?
Comitetul trebuie sa angajeze ADMINISTRATOR ATESTAT, nu sa il agajeze si sa ii plateasca studiile si examenele.
Legea 230/2007 CAPITOLUL V: Administrarea in asociatia de proprietari
Articolul 35
(1)Pentru activitatea de administrare care include activitati de administrare tehnica, de contabilitate si casierie, asociatia de proprietari poate angaja fie persoane fizice atestate pentru functia de administrator de imobile, fie poate incheia contract de administrare cu persoane juridice specializate si autorizate, care au ca obiect de activitate numai domeniul asociatiilor de proprietari ori care au ca activitate principala administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract . Administratorilor de imobile li se aplica in mod corespunzator prevederile art. 21 alin. (2) si ale art. 22.
(2)Persoanele fizice pot fi angajate prin incheierea unui contract individual de munca, conform celor stabilite prin negociere directa.
(3)Candidatii pentru functia de administrator de imobile trebuie sa prezinte comitetului executiv al asociatiei de proprietari documentele solicitate, garantiile profesionale si materiale prevazute de lege si trebuie sa nu fi suferit nicio condamnare .
Ultima modificare: Marți, 27 Mai 2014
ContSters241232, utilizator
Nu este temeinic si legal ca asociatia de proprietari sa suporte c/v costuri cursuri de formare profesionala pentru administratorul de imobil


Nici vorba!
Cheltuielile legate de obtinerea atestatului trebuie sa-l priveasca personal. Atestatul nu e legat de asociatia de proprietari, este al persoanei.
Poate dupa o luna pleaca si se duce la alta asociatie cu atestatul platit de asociatia dv. Nu e normal.
@eugarizn, este foarte legal cum s-a procedat, dar numai in situatia in care exista, mentionat in contract, o clauza contractuala intre angajator si angajat cu privire la acest aspect.
Pentru informarea dv solicitati presedintelui sa va dea detalii, despre contract, despre examen, poate fi fidelizare.
Asociatia de proprietari, conform reglementarilor legale in vigoare, este o persoana juridica si poate trimite la perfectionare/pregatire profesionala personalul angajat.
Poate a fost trimis la un curs de certificare a competentelor profesionale, iar acest aspect nu a fost prins in contract, dar care este benefic asociatiei, interesati-va.

Alte discuții în legătură

Cine plătește atestarea administratorului asociației de proprietari: asociația sau el? Adrijaan Adrijaan Cine plateste atestarea administratorului de la asociația de proprietari, asociatia sau el personal trebuie sa achite ? Administratorul nostru invoca art. ... (vezi toată discuția)
Cheltuielile cursului pentru a obtine certificatul de calificare ... andryzs andryzs Cheltuielile cursului pentru a obtine certificatul de calificare profesională reprezintă actul care dovedește calificarea profesională a persoanelor fizice ... (vezi toată discuția)
Lipsa atestat administrator codan2016 codan2016 va intreb daca este corect, si legal, sa te semnezi la rubrica \"Administrator\" din listele de plata lunare, stiind ca tu nu detii un atestat de administrator ... (vezi toată discuția)