avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 378 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cheltuielile cursului pentru a obtine certificatul de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cheltuielile cursului pentru a obtine certificatul de calificare ...

Cheltuielile cursului pentru a obtine certificatul de calificare profesională reprezintă actul care dovedește calificarea profesională a persoanelor fizice pentru a fi administratori de bloc, se poate deconta asociatia de proprietari ?
Cel mai recent răspuns: anatiti , utilizator 10:01, 17 Ianuarie 2022
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
se poate deconta daca sunteti salariat cu carte de munca la acea asociatie.
Multumesc. Va rog puteti sa-mi transmiteti articolul pe baza caruia se poate deconta ? din pacate contabila noastra transmite ca nu se poate.
Cititi art.56 ( 4 ) din legea nr. 196/2018 si poate va convingeti.!
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Avand in vedere ca este vorba despre document de atestare profesionala,c/v pregatire profesionala si atestat se suporta de catre beneficiar
Atestatul este emis pe numele beneficarului administrator care poate exercita atributii in beneficiul oricarei asociatii de proprietari
5 din 5 utilizatori consideră
acest răspuns util
Înțeleg de ce contabila spune că nu se poate. Nu scrie niciunde în Legea 196/2018 că asociația poate plăti o astfel de cheltuială (vedeți lista lor din lege) și nu are cum s-o evidențieze în contabilitate chiar dacă ar aproba-o adunarea generală.
Aprobați o primă pentru el și cu ea să-și plătească cursul, asta cred că e singura formă sub care poate primi bani pentru certificat.

Avand in vedere ca este vorba despre document de atestare profesionala,c/v pregatire profesionala si atestat se suporta de catre beneficiar
Atestatul este emis pe numele beneficarului administrator care poate exercita atributii in beneficiul oricarei asociatii de proprietari

Ca să fie considerată formare profesională trebui să fie făcut act adițional la contractul de muncă, cu clauză de formare profesională în care să fie specificat în ce condiții trebuie să restituie banii (demisie într-un anumit timp, desfacerea contractului de muncă din vina sa etc.) și cel puțin un anumit termen în care să nu aibă voie să mai fie administrator și la alte asociații. Niciun angajator nu ar permite ca pe baza certificatului de calificare profesională plătit de el omul respectiv să poată lucra, în același timp, și pentru alții.

Alte discuții în legătură

Buna ziua. imi spuneti, va rog, daca un presedinte al unei asociatii ... puimicc puimicc Buna ziua. Imi spuneti, va rog, daca un presedinte al unei asociatii de proprietari cu sub 10 apartamente este si administrator (legea 196/2018 ii permite ... (vezi toată discuția)
Atestat administrator de imobile Crina04iulie Crina04iulie O persoana fizica atestata administrator de imobile pe perioada nedeterminata in baza legii 230/2007, pe noua lege 196/2018 este obligată să se reatesteze ? ... (vezi toată discuția)
Atestat administrator dritaS dritaS Am obținut atestatul de administrare imobile în urmă cu aproximativ 10 ani.In 2013 când era obligatorie înființarea unei persoane juridice privind ... (vezi toată discuția)