FISA POSTULUI AGENT IMOBILIAR -Ocupatia 341301- Nivelul postului – executie
OBLIGAŢII GENERALE
obligatia de a indeplini sarcinile de serviciu;
obligatia de a respecta disciplina muncii;
obligatia de a respecta prevederile cuprinse in regulamentul intern si in contractul individual de munca;
obligatia de fidelitate fata de angajator in executarea atributiilor de serviciu;
obligatia de a respecta masurile de securitate si sanatate a muncii in unitate;
obligatia de a respecta secretul de serviciu.
Obligaţii pe linie de Securitate si Sanatate in Munca
să aducă la cunoştinţa conducătorului locului de muncă eventualele defecţiuni constatate la echipamentele de lucru;
să nu părăsească locul de munca fără aprobare, decât în cazul în care i s-ar pune in pericol viaţa sau integritatea fizică;
să respecte instrucţiunile proprii de sanatate si securitate in munca la locul de muncă;
să menţină curăţenia la locul de muncă;
să nu introducă sau să consume băuturi alcoolice în incinta societăţii;
să nu fumeze decât în locurile special amenajate;
să respecte disciplina la locul de muncă;
să acorde primul ajutor în cazul producerii unui accident de muncă;
să înştiinţeze imediat conducătorul locurilor de munca despre producerea unui accident de muncă şi să nu schimbe starea de fapt a evenimentului, decât numai dacă aceasta se impune, pentru a limita efectele produse de eveniment;
să-şi însuşească măsurile de sanatate si securitate in munca;
la terminarea programului de lucru să facă ordine şi curăţenie la locul de muncă.
Obligatii privind Apararea Impotriva Incendiilor
sa respecte regulile si masurile de aparare impotriva incendiilor, aduse la cunostinta, sub orice forma, de administrator;
sa utilizeze aparatura si echipamentele, potrivit instructiunilor tehnice, precum si celor date de administrator;
sa nu efectueze manevre nepermise sau modificari neautorizate ale sistemelor si instalatiilor de aparare impotriva incendiilor;
sa comunice, imediat dupa constatare, conducatorului locului de munca orice incalcare a normelor de aparare impotriva incendiilor sau a oricarei situatii stabilite de acesta ca fiind un pericol de incendiu, precum si orice defectiune sesizata la sistemele si instalatiile de aparare impotriva incendiilor;
sa coopereze cu salariatii desemnati de administrator, care au atributii in domeniul apararii impotriva incendiilor, in vederea realizarii masurilor de aparare impotriva incendiilor;
sa actioneze, in conformitate cu procedurile stabilite la locul de munca, in cazul aparitiei oricarui pericol iminent de incendiu;
sa furnizeze persoanelor abilitate toate datele si informatiile de care are cunostinta, referitoare la producerea incendiilor.
UNITATILE DE COMPETENŢÃ
Comunicarea efectivă
Comunică cu clienţii
• Foloseşte metode de comunicare adaptate situaţiilor date: telefon, discuţii de la om la om, rapoarte scrise sau verbale;
• Identifică şi foloseşte sursele de informaţii adecvate scopului urmărit;
• Selectează şi structurează informaţiile primite prin utilizare de tehnici specifice agenţiei şi statistice;
• Utilizează limbajul specific domeniului de activitate al interlocutorului şi de specialitate.
• Dovedeşte capacitate de comunicare prin utilizarea tehnicilor de comunicare adecvate situaţiei date;
• Adresează întrebări pertinente pentru a obţine informaţii cât mai complete;
• Ascultă interlocutorul cu atenţie încurajând libera exprimare a opiniilor urmărind obţinerea de informaţii relevante scopului urmărit;
• Dovedeşte imparţialitate şi confidenţialitate în relaţia cu clienţii.
Comunică cu autorităţile
• Dovedeşte capacitate de comunicare în situaţiile oficiale prin utilizarea tehnicilor şi metodelor de comunicare adecvate;
• Foloseşte o exprimare într-un limbaj adecvat situaţiei date;
• Sintetizează problemele ridicate şi urmăreşte ca acestea să fie rezolvate în timp optim.
DEZVOLTAREA INSTRUIRII PROFESIONALE
Analizează piaţa specifică
• Determină delimitarea geografică / zonală / valorică, respectând criteriile agenţiei, prin studierea tuturor materialelor ce au legătură cu domeniul.;
• Se documentează cu privire la structura fondului imobiliar aferent din punct de vedere al vechimii construcţiei şi al tipului imobilului studiind materialele documentare existente;
• Compară plafoanele de preţ geografic / zonal, prin utilizarea de informaţii cunoscute;
• Evaluează potenţialul clienţilor, conform criteriilor agenţiei şi a studiilor de piaţă existente, precum şi prin comparaţii directe;
• Determină dinamica pieţei generală, temporală şi conjuncturală prin utilizarea studiilor de piaţă;
• Se documentează referitor la concurenţa existentă pe piaţă, prin analiza informaţiilor specifice existente în agenţie;
• Identifică cadrul juridic conex prin studierea legislaţiei conexe.
Cunoaşte şi utilizează formularele de agentie
• Se documentează în privinţa modului de completare şi a conţinutuluifişei de lucru pe care o întocmeşte;
• Se documentează şi întocmeşte dosarul ofertei prin folosireamaterialelor documentare existente;
• Se documentează şi întocmeşte convenţia firmă / client curespectarea legislaţiei în vigoare;
• Se documentează şi întocmeşte pre(ante)contractul între părţi curespectarea legislaţiei în domeniu;
• Se documentează şi întocmeşte contractul de prestări serviciirespectând metodologia de agenţie şi legislaţia în domeniu;
• Se documentează în amănunt asupra conţinutului dosarului tranzacţiei apelând la conţinutul cadru al acestuia.
Cunoaşte formularistica legală
• Se documentează asupra modului de completare şi a conţinutului formularelor legale pe tip de activitate (vânzare, cumpărare, închiriere etc.);
• Se documentează asupra modului de completare şi a conţinutului.
OFERTARE
Promovează oferta / cererea pe piata
• Anunţă operativ prin canale proprii agenţiei;
• Anunţă operativ prin canale adecvate ale mass-media;
• Anunţă operativ prin apelarea la alte surse atrase.
Contactează clientul
• Prezintă oferte neidentificabile utilizând informaţii corecte, verificate;
• Prezintă pe teren sub toate aspectele ofertele agreate;
• Recepţionează decizia clientului.
PRIMIRE ªI PRELUCRARE CERERI
Procură informaţii comerciale specifice
• Anunţă prin categorii adecvate de mass media;
• Identifică şi preia cererile specifice primite la agenţie apelând la elemente de identificare a cererilor;
• Procură informaţii / cereri prin apelarea la alte surse atrase;
• Iniţiază fişa de lucru conform metodologiei de agenţie.
Prelucrează informaţia
• Verifică şi completează informaţia pe fişa de lucru utilizând criterii de verificare proprii şi specifice agenţiei;
• Încheie convenţia firmă / client respectând legislaţia în domeniu.
Prelucrează analitic cererea
• Analizează comparativ cererea şi oferta din punct de vedere al numărului camerelor, îmbunătăţirilor, poziţiei, utilităţilor, zonei, preţului.
PRIMIRE ªI PRELUCRARE OFERTE
Procură informaţii comerciale specifice
• Anunţă prin categorii adecvate de mass-media;
• Distribuie operativ direct-mail materiale cerere oferte;
• Realizează contacte cu administratorii imobilelor urmărind obţinereade informaţii corecte;
• Realizează contacte cu proprietarii urmărind obţinerea de informaţiirelevante;
• Identifică şi preia ofertele specifice primite la agenţie apelând laelemente de identificare clare şi precise;
• Procură oferte prin apelarea la alte surse atrase;
• Iniţiază fişa de lucru conform metodologiei de agenţie.
Prelucrează informaţia
• Verifică şi completează informaţia pe fişa de lucru utilizând criterii de verificare proprii şi specifice agenţiei;
• Verifică şi completează informaţiile pe teren utilizând criterii de verificare proprii şi specifice agenţiei;
• Încheie convenţia firmă-client respectând legislaţia în domeniu.
Prelucrează analitic oferta
• Întocmeşte dosarul ofertei aplicând procedeele de lucru şi metodologia agenţiei;
• Caracterizează oferta prin elemente specifice;
• Analizează comparativ cererea şi oferta din punct de vedere al numărului camerelor, îmbunătăţirilor, poziţiei, utilităţilor, zonei, preţului.
TRANZACŢIONARE
Pregăteşte tranzacţia
• Stabileşte planul tranzacţiei pornind de la structura şi metodologia tranzacţiei;
• Pregăteşte la timp documentaţia tranzacţiei;
• Anunţă părţile la timp furnizând date complete privind derularea tranzacţiei.
Derulează tranzacţia
• Organizează tratativele utilizând procedurile specifice agenţiei;
• Conduce tranzacţia prin urmărirea stabilirii: preţului, monedei, modalităţilor şi termenelor de plată, a termenului de eliberare a proprietăţii şi a termenului de semnare a actelor oficiale;
• Întocmeşte pre(ante)contractul între părţi cu respectarea legislaţiei în domeniu;
• Întocmeşte contractul de prestării servicii agenţie / client respectând metodologia de agenţie şi legislaţia în domeniu;
• Urmăreşte şi asistă / pregăteşte dosarul juridic al tranzacţiei respectând legislaţia în domeniu şi interesele părţilor;
• Asigură desfăşurarea tranzacţiei în timp optim şi în condiţiile convenite între părţi;
• Informează corect şi operativ conducerea agenţiei.
Finalizează tranzacţia
• Asigură asistenţă privind îndeplinirea condiţiilor tranzacţiei conform clauzelor convenite între părţi;
• Asigură asistenţă în faza încheierii tranzacţiei conform cadrului legal şi a acordului între părţi;
• Răspunde de încasarea la timp a contravalorii serviciilor prestate;
• Informează corect şi operativ conducerea agenţiei;
• Completează şi arhivează dosarul tranzacţiei respectând procedura de înregistrare şi arhivare a dosarului.
Aplicarea Instructiunilor Proprii de Securitate si Sanatate in Munca
însuşirea instructiunilor proprii şi a legislaţiei va fi în conformitate cu specificul locului de muncă;
toate activităţile se desfăşoară cu respectarea permanentă a instructiunilor proprii de protecţia muncii;
instructiunile proprii de protecţia muncii sunt însuşite prin participarea la instructaje periodice;
echipamentul de protecţie este identificat corect;
echipamentul de protecţie individuală este întreţinut şi utilizat corect în conformitate cu prevederile cu specific tehnologic din instructiunile proprii de securitate si sanatate in munca;
deficienţele constatate în aplicarea instructiunilor proprii de securitate si sanatate in munca sunt identificate cu urgenţă maximă.
Identificarea şi raportarea pericolelor posibile
pericolele posibile sunt identificate rapid şi raportate prompt persoanelor abilitate în vederea eliminărilor;
situaţiile critice sunt identificate permanent pe toată durata desfăşurări activităţii.
Aplicarea procedurilor de urgenţă şi evacuare
măsurile de urgenţă în cazul accidentelor de muncă sunt aplicate cu rapiditate şi luciditate;
primul ajutor la locul de muncă se acordă rapid şi corect în funcţie de natura accidentului produs;
evacuarea personalului aflat în situaţii critice se face conform unui plan prestabilit;
avertizarea personalului cu privire la pericolele posibile se face cu mijloacele din dotare (acustic, optic).