avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 455 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... Impozit 16% conventie civila medic
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

Impozit 16% conventie civila medic

Buna ziua, sunt medic si am incheiat o conventie civila de prestari servicii cu o clinica . Angajatorul mi-a retinut urmatoarele contributii: CAS 10,5% din venitul brut, CASS 5,5 % din venitul brut, impozit venit 16% din venitul brut. Am depus D200 pentru anul 2013 si am primit notificare din partea ANAFca nu trebuia sa depun D200, 16% fiind impozit final pentru care nu se face regularizare, aceasta facandu-se numai pentru impozitul anticipat de 10%. Angajatorul mi-a comunicat ca pentru activitatile medicale prestate in baza unei conventii civile se aplica OUG 58/2010 si HG 791/2010. In conventia civila nu este prevazut acest impozit sau alt impozit pe venit, practic neexistand acordul meu pentru retinerea acestuia. Va rog sa-mi spuneti ce impozit trebuia platit si cum procedez pentru recuperarea diferentei, daca este cazul. Multumesc.
Cel mai recent răspuns: kres , utilizator 08:18, 24 Iunie 2014
Nu ati inteles corect cum se face impozitarea:

Cazul 1. Calcul impozit pe venit 10%, plati anticipate cu regularizare anuala, depunere declaratie - In acest caz, din venitul brut se scad contributiile sociale obligatorii (CAS si CASS), calculate la venitul brut, inainte de aplicarea cotei de 10%. In urma regularizarii anuale, se fac corectiile necesare de catre ANAF si se trimite declaratia finala de impunere cu sumele de plata sau de recuperat dupa caz