Buna ziua. Am contractat in urma cu vreo doua luni abonamentele mele Optim Nelimitat (doua la numar), unul fiind folosit de mine iar altul de mama mea. Abonamentul meu, pana la trecerea spre Optim Nelimitat era unul de valoare inferioara, datand de la inceputul lui ianuarie. Absolut toate facturile au fost platite la termen, fiind deci cu plata la zi.
Luni, 07.07.2014 abonamentele au fost restrictionate, afland ulterior ca sunt in blacklistul lor. Am fost la ei la sediu, am facut sesizari, am sunat la relatii clienti, sesizari si acolo, am fost la departamentul reclamatii, mi s-a spus ca voi fi contactat, insa nici pana acum nu primesc niciun raspuns din partea companiei. Doar tacere. Nici macar cand mi-au pus restrictia nu am fost instiintat printr-un apel sau sms. Tot ce am putut sa aflu de la departamentul lor de reclamatii este ca s-a detectat o utilizare abuziva.
Intr-adevar, de pe unul din numere s-a vorbit foarte mult, in total ~11.000 de minute intr-o luna, de pe ambele abonamente, multe din minute fiind consumate cu rudele din strainatate, caci oferta asa este: "Minute nelimitate nationale si internationale". Eu inteleg ca poate nu le convine ca se vorbeste atat, insa nu era normal sa ma someze, sa imi spuna ceva inainte de a-mi bloca numerele? Este extrem de greu sa fi lasat fara telefon, al naibii de incomod as putea spune. Daca nu sunt in stare sa ofere nelimitat, de ce au lansat oferta sub numele acesta? Nu este reclama mincinoasa?
Ce anume as putea face in situatia asta? Sunt foarte revoltat, vreau fie sa imi deblocheze abonamentele fie sa mi se rezilieze contractul. Despagubiri pot cere? Ei in mod clar nu si-au respectat contractul si au trecut la practici abuzive.
Voi face si reclamatie in scris. Insa nu este deloc comod sa stau 30 de zile fara telefoane, eu si mama mea. Ei au un raspuns clasic: "s-a detectat o utilizara abuziva a serviciilor". Cu alte cuvinte, paradoxul de a vorbi prea mult de pe un abonament cu minute nelimitate!
Primul lucru inainte sa ma "agit" a fost sa citesc contractul, litera cu litera, si eu la randul meu fiind jurist. Nu au stipulat NIMIC ce mi-ar putea fi impotriva. Intre timp am fost sunat de la departamentul lor antifrauda si mi s-a comunicat ca abonamentele imi vor fi inchise, pe motiv ca NU am folosit acele minute/convorbiri in interes propriu sau ca am urmarit obtinera de venituri sau avantaje. Total FALS si niste acuzatii GRAVE! Ei au desfasuratorul, vad numerele apelate, au inregistrarile apelurilor, cum isi permit sa incrimineze in acest hal? Le-am facut si o sesizare scrisa, le-am cerut lamuriri clar, complete si bazate STRICT pe contractul semnat de catre mine. Astept raspunsul si apoi voi reclama la ANPC.
Totusi, ce anume as putea castiga cu ajutorul ANPC? I-ar putea soma sa imi deblocheze abonamentele si sa-mi ofere cu adevarat trafic nelimitat de voce? Sau, orice ar fi, ei tot imi vor putea inchide contractul cand vor, doar ca fara dreptul de a-mi cere acea "justa despagubire" stipulata?