avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1092 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... medic de intreprindere obligatoriu
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

medic de intreprindere obligatoriu

Buna,

Societatea la care lucrez are contract cu un medic de intreprindere. Este obligatorie mentinerea acestui contract sau putem renunta la el? Nu am gasit un act normativ care sa ne oblige in acest sens.
In al doilea rand, vreau sa stiu daca un contract cu un medic de medicina muncii este obligatorie?
Multumesc
Cel mai recent răspuns: dana dgb , utilizator 13:41, 13 Mai 2009
Buna ziua,
Conform Legii nr.418/2004, medicul specialist de medicină a muncii este principalul consilier al angajatorului şi al reprezentanţilor angajaţilor în probleme de promovare a sănătăţii în muncă şi în îmbunătăţirea mediului de muncă din punct de vedere al sănătăţii în muncă.

Responsabilităţile legale ale medicului de medicina muncii la locul de muncă:

- vizitarea locurilor de muncă pe care le are în supraveghere
-identificarea factorilor de risc şi participarea la acţiunile de evaluare a acestora
-supravegherea efectivă a condiţiilor de igienă (Codul Muncii, art.185, alin.1, lit.b)
-coordonează monitorizarea biologică a expunerii profesionale şi a efectelor biologice consecutive expunerii, după o prealabilă selecţie a celor mai adecvate teste, pe baza parametrilor de sensibilitate, specificitate şi a valorii lor predictive;
-consiliază atât angajatorul cât şi inspectorul de muncă în problemele specifice de analiză şi expertiză a produselor şi substanţelor chimice folosite şi a efectelor pe care le-ar putea produce asupra organismului uman (Codul Muncii, art. 178 alin.2).
-colaborarează cu angajatorii sau responsabilii de protecţia muncii din unitate pentru evidenţa posturilor de lucru care necesita examene medicale suplimentare, testarea aptitudinilor şi/sau control medical sau psihologic periodic, coordonării masurilor de prevenire si protectie. (Norma metodologica de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, art.15 alin.13, 14, 26)
-supravegherea sănătatăţii angajaţilor prin efectuarea de examinări medicale la încadrarea în muncă, de adaptare, periodice, la reluarea muncii şi la încetarea activităţii profesionale în respectivul loc de muncă (prevăzut şi de Codul Muncii, art.185, alin.1, lit.c)
-stabilirea aptitudinii în muncă, cu ocazia oricărei examinări medicale prin evaluarea handicapului în relaţie cu munca
efectuarea de recomandări privind organizarea muncii, amenajarea ergonomică a locului de muncă, utilizarea în condiţii de securitate a substanţelor folosite în procesul muncii, precum şi repartizarea sarcinilor de muncă, ţinând seama de capacitatea şi aptitudinile angajaţilor de a le executa
-organizarea primul ajutor şi tratamentului de urgenţă şi instruirea angajaţilor cu privire la aplicarea metodelor accesibile lor de prim ajutor şi a procedurilor de urgenţă, dacă are competenţă în acest sens
-consilierea angajatorului asupra unei bune adaptări a muncii la posibilităţile angajatului în circumstanţele speciale ale unor grupuri vulnerabile: femei gravide, mame în perioada de alăptare, adolescenţi, vârstnici şi persoane cu disabilităţi
coordonarea procesul de recuperare a capacităţii de muncă, aplicarea principiilor ergonomiei în procesul de reabilitare
propune angajatorului schimbarea locului de muncă sau a felului muncii unor salariaţi, determinată de starea de sănătate a acestora. (Codul Muncii, art.185, alin.2); trecerea temporară într-un alt post de muncă fără expunere la noxele sau fără solicitările care pun în pericol sănătatea angajatului sau împiedică/întârzie recuperarea dintr-o condiţie patologică se face cu menţinerea salariului; schimbarea locului de muncă sau a felului muncii presupune modificarea unor elemente esenţiale ale contractului de muncă.
-colaborarea cu specialistul în psihologia muncii în vederea reabilitării angajaţilor cu probleme de sănătate mentală datorate unor factori aferenţi procesului muncii şi relaţiilor interumane de la locul de muncă;
recomandarea măsurile adecvate privind sănătatea şi securitatea în muncă a angajaţilor cu probleme speciale legate de utilizarea de droguri şi consumul de alcool;
-întocmirea de rapoarte cât mai precise şi mai complete către angajator, angajaţi şi autorităţile competente, conform legii; stabileşte în fiecare an un program de activitate pentru îmbunătăţirea mediului de muncă din punct de vedere al sănătăţii în muncă pentru fiecare angajator; elementele programului sunt specifice pentru fiecare angajator şi sunt supuse avizării comitetului de securitate şi sănătate în muncă. (Codul Muncii, art.186); imbunătăţirea nivelului de securitate şi sănătate în muncă este o cerinţă esenţială a unui sistem de management al securităţii şi sănătăţii în muncă, care trebuie implementat de angajatorii care au în structură un compartiment de protecţie a muncii, conform art. 10 din Normele Generale de Protecţie a Muncii 2002. este membru de drept în comitetul de securitate şi sănătate în muncă. (Codul Muncii, art.185, alin.3);
In functie de obiectul de activitate el firmei unde lucrati ...........
Sper ca v-am fost de ajutor

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Autorizatie sanitara de functionare a cabinetelor medicale de intreprindere Sanas Sanas Cabinetul medical de intreprindere aflat in patrimoniul institutiei, care are obiect de activitate altul decat activitatea medicala, si cu medic de medicina ... (vezi toată discuția)
Angajatorii si medicina muncii Octavia Turbatu Octavia Turbatu http://www.legislatiamuncii.manager.ro Potrivit art. 6 din Legea securitatii si sanatatii in munca 319/2006, angajatorul are obligatia de a asigura ... (vezi toată discuția)
Dosarul de protectia muncii Ligiapetcu Ligiapetcu Se stipulează in vreo lege ca medicul de medicina muncii e obligat să semneze si dosarul de protectia muncii după efectuarea controlului medical?Si daca da, ... (vezi toată discuția)