avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 618 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - impozit pe venitul ... Plata impozit pe venit
Discuție deschisă în Fiscalitate - impozit pe venitul microîntreprinderilor

Plata impozit pe venit

Buna ziua,

Cf cod fiscal, un SRL plateste 3 % impozit pe venit.

1) intrebarea mea este daca un SRL cu CAEN principal 6622 (intermediere asigurari) trebuie sa plateasca tot 3% impozit pe venit?

2) un SRL neplatitor de TVA care are ca activitate principala intermediere asigurari si depaseste plafonul de 60.000 de lei in incasari este obligat sa devina platitor de TVA?

Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Ioan Petru Butariu , Contabil 15:20, 28 Iulie 2014
Buna ziua!
1) Societatea plateste impozit pe venit-3% -art.112^2 pct.6 lit.b din CF.
2) Pragul pentru a deveni platitor de tva este de 220.000 lei.
buna ziua,

in primul rand va multumesc pt raspuns.

Deci, la prima intrebare indifferent ce cod caen ai, tot 3 % se plateste?
La a doua intrebare, daca intermediezi asigurari si depasesti incasari de 220.000 lei devii platitor de tva?

Multumesc.
Emalia a scris:

buna ziua,

in primul rand va multumesc pt raspuns.

Deci, la prima intrebare indifferent ce cod caen ai, tot 3 % se plateste?

Multumesc.


Are relevanta ce venituri realizati:

Cod fiscal:

ART. 112^1 Definiţia microîntreprinderii

În sensul prezentului titlu, o microîntreprindere este o persoană juridică română care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent:

a) realizează venituri, altele decât cele prevăzute la art. 112^2 alin. (6);

a^1) realizează venituri, altele decât cele din consultanţă şi management, în proporţie de peste 80% din veniturile totale;

b) *** Abrogat;

c) a realizat venituri care nu au depăşit echivalentul în lei a 65.000 euro;


d) capitalul social al acesteia este deţinut de persoane, altele decât statul şi autorităţile locale.

e) nu se află în dizolvare cu lichidare, înregistrată în registrul comerţului sau la instanţele judecătoreşti, potrivit legii.


ART. 112^2 Reguli de aplicare a sistemului de impunere pe veniturile microîntreprinderii


(6) Nu intră sub incidenţa prevederilor prezentului titlu persoanele juridice române care:

a) desfăşoară activităţi în domeniul bancar;

b) desfăşoară activităţi în domeniile asigurărilor şi reasigurărilor, al pieţei de capital, cu excepţia persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de intermediere în aceste domenii;

c) desfăşoară activităţi în domeniul jocurilor de noroc.


Norme:

6. Persoanele juridice române care nu intră sub incidenţa acestui sistem de impunere pe veniturile microîntreprinderilor sunt următoarele:
b) persoanele juridice care se organizează şi funcţionează potrivit legilor speciale de organizare şi funcţionare din domeniul asigurărilor (de exemplu, societăţile de asigurare-reasigurare), al pieţei de capital (de exemplu, bursele de valori sau de mărfuri, societăţile de servicii de investiţii financiare, societăţile de registru, societăţile de depozitare), cu excepţia persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de intermediere în aceste domenii (brokerii şi agenţii de asigurare);


Deci daca nu functionati potrivit legilor speciale de organizare şi funcţionare din domeniul asigurărilor, aplicati 3%.


Emalia a scris:

buna ziua,

in primul rand va multumesc pt raspuns.

La a doua intrebare, daca intermediezi asigurari si depasesti incasari de 220.000 lei devii platitor de tva?

Multumesc.


Cititi mai jos sa vedeti daca va incadrati la scutire sau nu. Daca nu va incadrati, la depasire plafon 220.000 lei trebuie sa va inregistrati in scopuri de TVA.

ART. 141 Scutiri pentru operaţiuni din interiorul ţării

(2) Următoarele operaţiuni sunt, de asemenea, scutite de taxă:

b) operaţiunile de asigurare şi/sau de reasigurare, precum şi prestările de servicii în legătură cu operaţiunile de asigurare şi/sau de reasigurare efectuate de persoanele impozabile care intermediază astfel de operaţiuni


Norme:
ART. 141 al.2 b)

35^1. (1) În sfera operaţiunilor scutite conform art. 141 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal nu se cuprind operaţiuni precum serviciile de marketing şi serviciile administrative, cum ar fi acceptarea cererilor de asigurare, gestionarea modificării contractelor şi a primelor de asigurare, încheierea, administrarea şi rezilierea poliţelor, organizarea şi managementul sistemului informatic, furnizarea de informaţii şi întocmirea rapoartelor pentru părţile asigurate, furnizate de alte persoane impozabile către persoanele impozabile care realizează operaţiunile scutite de taxă prevăzute la art. 141 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal. În acest sens a fost pronunţată hotărârea Curţii Europene de Justiţie în cazul C-472/03 Arthur Andersen.

(2) O caracteristică esenţială a unui serviciu de asigurare o reprezintă existenţa unei relaţii contractuale între prestator şi beneficiarul serviciilor. Scutirea de taxă pentru serviciile de asigurare şi/sau de reasigurare se aplică de către societatea care suportă riscul şi care încheie contractul cu clienţii, inclusiv în cazul externalizării tranzacţiilor în domeniul asigurărilor/reasigurărilor. În acest sens a fost pronunţată hotărârea Curţii Europene de Justiţie în cazul C-240/99 Skandia.

(3) Nu sunt scutite de taxă conform art. 141 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal serviciile de evaluare a riscurilor şi/sau a daunelor, furnizate de alte persoane impozabile către persoanele impozabile care realizează operaţiunile scutite de taxă prevăzute la art. 141 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal. În acest sens a fost pronunţată hotărârea Curţii Europene de Justiţie în cazul C-8/01 Taksatorringen.
Multumesc mult pentru raspuns.

O sa caut pe net deciziile curtii de justitie de care mentionati.

SRL-ul meu este o societate care are incheiat un contract de intermediere asigurari cu un broker principal - deci, sunt practic un agent de asigurari (mandat cu un broker de asigurare autorizat).
Este destul de complicat. Contabila imi spune ca trebuie sa platesc 3 % din incasari si ca daca depasesc plafonul de 220.000 va trebui sa ma declar platitor de tva ...Cand spun incasari, ma refer la comisionul pe care il incasez din politele vandute si pentru care brokerul imi spune sa emit factura.

Pe de alta parte, brokerul de asigurari imi spune ca pentru intermedierea de asigurari nu trebuie sa se plateasca TVA..

FF dificil, mai ales ca partea asta de contabilitate este ceva SF pentru mine. :)
Emalia a scris:

Multumesc mult pentru raspuns.

O sa caut pe net deciziile curtii de justitie de care mentionati.

SRL-ul meu este o societate care are incheiat un contract de intermediere asigurari cu un broker principal - deci, sunt practic un agent de asigurari (mandat cu un broker de asigurare autorizat).
Este destul de complicat. Contabila imi spune ca trebuie sa platesc 3 % din incasari si ca daca depasesc plafonul de 220.000 va trebui sa ma declar platitor de tva ...Cand spun incasari, ma refer la comisionul pe care il incasez din politele vandute si pentru care brokerul imi spune sa emit factura.

Pe de alta parte, brokerul de asigurari imi spune ca pentru intermedierea de asigurari nu trebuie sa se plateasca TVA..

FF dificil, mai ales ca partea asta de contabilitate este ceva SF pentru mine. :)


Si parerea mea este ca dna contabila are dreptate.

Aveti aici decizia in cazul C-472/03,

[ link extern ]

33

In that regard, irrespective of whether, as part of its activities, ACMC has a relationship with both the insurer and the insured parties, as required by the case-law for recognition as an insurance agent (Taksatorringen, paragraph 44), it is apparent from the information contained in the order for reference, as supplemented by the information provided by the defendant in its written observations, that ACMC’s activities consist in handling insurance applications, assessing the risks to be insured, determining whether a medical examination is required, deciding whether to accept the risk where such an examination is deemed unnecessary, issuing, managing and rescinding insurance policies and making amendments to contracts and modifying premiums, receiving premiums, managing claims, setting and paying commission for insurance agents and maintaining contact with them, handling aspects relating to reinsurance and supplying information to insured parties and insurance agents and to other interested parties, such as the tax authorities.

34
In the light of that information, it must be held that, although they contribute to the essence of the activities of an insurance company, the services rendered by ACMC to UL, which are not insurance transactions within the meaning of Article 13B(a) of the Sixth Directive (see paragraph 22 of the present judgment), do not constitute services that typify an insurance agent either.

35
The services in question have specific aspects, such as the setting and payment of commission for insurance agents, the maintenance of contact with them, the handling of aspects relating to reinsurance and the supply of information to insurance agents and to the tax authorities, which, quite clearly, are not part of the activities of an insurance agent.

38
Consequently, the services rendered by ACMC to UL must be regarded as a form of cooperation consisting in assisting UL, for payment, in the performance of activities which would normally be carried out by it, but without having a contractual relationship with the insured parties. Such activities constitute a division of UL’s activities and not the performance of services carried out by an insurance agent (see, by analogy, Case C-235/00 CSC Financial Services [2001] ECR I-10237, paragraph 40).

39
In the light of the foregoing, the answer to the question referred to the Court must be that Article 13B(a) of the Sixth Directive must be interpreted as meaning that ‘back office’ activities, consisting in rendering services, for payment, to an insurance company do not constitute the performance of services relating to insurance transactions carried out by an insurance broker or an insurance agent within the meaning of that provision.

.....

On those grounds, the Court (First Chamber) hereby rules:

Article 13B(a) of Sixth Council Directive 77/388/EEC of 17 May 1977 on the harmonisation of the laws of the Member States relating to turnover taxes – Common system of value added tax: uniform basis of assessment must be interpreted as meaning that ‘back office’ activities, consisting in rendering services, for payment, to an insurance company do not constitute the performance of services relating to insurance transactions carried out by an insurance broker or an insurance agent within the meaning of that provision.


~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Non circumvention and non disclsure working agreement MARIKO9 MARIKO9 Am un contract intitulat NON CIRCUMVENTION AND NON DISCLSURE WORKING AGREEMENT, as vrea sa stiu care e echivalentul in legislatia romaneasca si ce presupune un ... (vezi toată discuția)
Legalitatea unui contract de munca din strãinatate mitzuunit mitzuunit Am primit un contract de munca pentru un post de Administrative Assistant de la o firma de recrutare din UK. am cont pe un site de recrutare de acolo si din ... (vezi toată discuția)
Contract prestari servicii in engleza?! camiha camiha Ma poate ajuta cineva cu un model de contract de prestari servicii( pentru elaborarea unui plan de afaceri) in limba engleza? Va multumesc! (vezi toată discuția)