Oferta de vanzare trebuie afisata la sediul primariei timp de 30 de zile
Pentru comercializare, vanzatorul inregistreaza la primaria din raza localitatii unde se afla terenul o cerere prin care solicita sa fie afisata oferta de vanzare a terenului agricol situat in extravilan, in vederea aducerii acesteia la cunostinta preemptorilor, potrivit Legii nr. 17/2014. Cererea este insotita de oferta de vanzare a terenului agricol si de documentele doveditoare.
Oferta de vanzare trebuie sa cuprinda informatii despre teren - pret, amplasament, suprafata, categoria de folosinta si clasa de calitate, documentele cadastrale - si despre vanzator - numele si prenumele, adresa completa si copia documentului de proprietar.
In termen de o zi lucratoare de la data inregistrarii cererii, primaria are obligatia sa afiseze oferta de vanzare la sediul sau si, dupa caz, pe pagina de internet a acesteia, pentru un termen de 30 de zile.
Conform Legii nr. 17/2014, titularul dreptului de preemptiune trebuie ca, in termenul de 30 de zile de la afisarea ofertei, sa isi manifeste in scris intentia de cumparare, sa comunice acceptarea ofertei vanzatorului si sa o inregistreze la sediul primariei unde aceasta a fost afisata.
De asemenea, in aceeasi perioada de 30 de zile, dupa ce primeste intentiile de achizitie, vanzatorul trebuie sa aleaga un potential cumparator si sa comunice numele acestuia primariei in raza careia se afla terenul, se subliniaza in recentul act normativ. Alegerea cumparatorului se va face in functie de rangul preemptorului, pretul si cu respectarea conditiilor din Codul civil.
Daca, in termenul de 30 de zile, niciun preemptor nu isi manifesta intentia sa cumpere terenul, tranzactionarea este libera, urmand ca vanzatorul sa instiinteze in scris primaria ca a luat aceasta decizie.