La societatea noastra la care Consiliul Local este asociat unic, incercam sa implementam controlul intern managerial, potrivit OMFP nr. 946/2005, control ce ne lipseste cu desavarsire.
In prima faza, vrem sa constituim prin decizie a directorului, un grup de lucru, format din sefii compartimentelor, cu atributii ce sa le figureze si in fisa postului.
Care ar fi urmatoarele etape de urmat: Autoevaluare a compartimentelor sau implementarea unui program de dezvoltare a sistemului de control intern managerial?
Acest program sau raportul directorului in cazul nostru cui se va transmite spre informare?
Apreciez orice informatie in legatura cu acest subiect, un ghid practic sau orice alta informatie.
Va multumesc!
Programul de dezvoltare se elaboreaza DUPA autoevaluarea stadiului implementarii SCIM. Ca urmare a autoevaluarii, se stabilesc in Program masurile necesare.
Etapele implementarii SCI/M:
A. Dispunerea de caƒtre management a:
- Constituii Comisiei
- Analizei carului legal
- Elaboraƒrii Registrului riscurilor si Procedurilor Operationale
B. Elaborarea si difuzarea de caƒtre Comisie caƒtre toate structurile a chestionarului de autoevaluare (Anexa 4.1) C. Elaborarea de caƒtre Comisie a Programului de dezvoltare a SCM
-Transmiterea caƒtre OIS a Programului de dezvoltare, actelor de constituire / modificare a Comisiei (art. 4(1))
-Stadiul implementării SCM si situatiile deosebite constatate fac obiectul inform[ƒrii OIS ((art. 4(2))
D. Preşedintele Comisiei coordonează următoarele activităţi:
ETAPA I. stabilirea obiectivelor generale :
1. Managementul eficient al Resurselor financiare
2. Îmbunătăţirea calităţii serviciilor prestate clienţilor
3. Creşterea performantelor interne prin implementarea SCIM
4. Alegerea si dezvoltarea unui corp profesional de elita
şi specifice ale entităţii publice
ETAPA II.stabilirea activităţilor şi acţiunilor / operaţiilor pentru realizarea obiectivelor specifice – coroborate cu cadrul normativ, cu ROF si cu FP
ETAPA III descrierea modului de organizare şi funcţionare a sistemului de control managerial (structura organizatorica noile obiective, indicatorii de performanţă/ rezultat, resursele umane, materiale, financiare si informaţionale, arhitectura controlului intern, smfc)
ETAPA IV identificarea riscurilor şi disfuncţionalităţilor care pot afecta realizarea obiectivelor (rr pt fiecare compartiment. criteriu la evaluarea anuala)
ETAPA V stabilirea modalităţilor de dezvoltare a sistemului de control managerial prin raportarea la codul controlului intern
ETAPA VI inventarierea documentelor, a fluxurilor de informaţii, a proceselor şi a modului de comunicare între structurile entităţii şi cu alte entităţi
ETAPA VII stabilirea unui sistem de monitorizare a desfăşurării activităţilor din structura obiectivelor
ETAPA VIII autoevaluarea realizării obiectivelor generale şi a celor specifice şi îmbunătăţirea sistemului de control managerial
ETAPA IX realizarea procedurilor operaţionale pentru activităţile entităţii în directă corelaţie cu fluxul de informaţii prezentate
ETAPA X elaborarea programului de pregătire profesională a personalului pentru actualizarea scm
E. Elaborarea si transmiterea situa’iilor trimestriale/ anuale pentru evaluarea stadiului implementarii SCIM (art. 4)2)) F. Raportul asupra stadiului implementarii SCM/ 31.12.2012 (Anexa 4.3)