avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 261 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Donatie apartament
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Donatie apartament

sunt coproprietara unui apartament cu 2 camere in bucuresti. doresc sa donez partea mea celuilalt coproprietar. ce acte imi trebuiesc si cam cat ma costa? deoarece locuiesc in strainatate ma intereseaza daca procedura dureaza mai mult de o saptamana, multumesc
Donaţia este un contract prin care o persoană, numită donator, transmite în mod gratuit şi, de regulă, irevocabil, dreptul de proprietate asupra unui bun mobil sau imobil către o altă persoană, numită donatar, care îl acceptă.
Donaţia este un contract cu titlu gratuit pentru că una dintre părţi urmăreşte să procure celeilalte părţi un beneficiu, fără a obţine în schimb vreun avantaj.



Potrivit art. 1011 din noul Cod Civil, donaţia se încheie prin înscris autentic, sub sancţiunea nulităţii absolute. Prin urmare, pentru a fi valabil, atât actul de donaţie a unui bun imobil (casă, apartament, teren etc.), cât şi a unui bun mobil (automobil, bani etc.) trebuie încheiat la notarul public, în formă autentică.


Acte necesare donaţie imobil

(casă, apartament, teren etc.)

acte de identitate părţi;


acte de proprietate asupra imobilului ce face obiectul donaţiei (după caz: contract vânzare-cumpărare, contract de donaţie, proces-verbal de predare-primire, act vânzare-cumpărare autentificat, sentinţă/decizie civilă definitivă şi irevocabilă, titlu de proprietate, certificat de moştenitor etc.);

certificat fiscal pe numele proprietarului, eliberat de Administraţia Financiară competentă, din care să rezulte că proprietarul este la zi cu plăţile către Stat. Administraţia Financiară competentă este cea la care se plăteşte impozitul anual pentru imobilul respectiv.

Certificatul fiscal este valabil numai până la sfârşitul lunii în curs.


În situaţia înstrăinării dreptului de proprietate asupra unui bun aflat în coproprietate, organul fiscal emite certificate de atestare fiscală fiecărui proprietar, proporţional cu cota-parte de proprietate indiviză a acestuia, astfel încât la înstrăinarea întregului bun aflat în coproprietate se impune să se solicite tuturor coproprietarilor certificate de atestare fiscală, pentru cota deţinută de fiecare dintre ei;




documentaţia cadastrală a bunului imobil (fişa bunului imobil şi planul de amplasament, respectiv planul releveu), întocmită de un expert cadastral autorizat;

extrasul de carte funciară se obţine prin intermediul biroului notarial şi este valabil 10 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii;

în cazul apartamentelor, adeverinţa eliberată de asociaţia de proprietari sau locatari care sa arate că proprietarul este la zi cu datoriile faţă de aceasta (întreţinere, cheltuieli, reparaţii, cheltuieli comune etc.).

Adeverinţa nu este necesară în cazul în care cumpărătorul consimte să preia eventualele debite existente;

Puteti mandata o terta persoana care sa efectueze demersurile care se impun, prin procura speciala.

Succes.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Donatie teren agricol de la parinti marengo85 marengo85 Buna ziua, Am un teren agricol de la mama mea pe care doreste sa mi-l doneze , am rugamintea sa imi spuneti ce acte sunt necesare si ce demersuri se fac dupa ... (vezi toată discuția)
Coproprierar, doresc să renunț Claudia1993 Claudia1993 Ce trebuie făcut pentru a renunța la dreptul de copropritar in favoarea altuia? Trebuir cadastru? Mulțumesc (vezi toată discuția)
Donatie teren leu12 leu12 Buna ziua! Tatal meu poate sa imi faca contract de donatie pentru un teren extravilan, mai exact vie? Poate sa mi-l doneze, fara a avea carte funciara? Va ... (vezi toată discuția)