avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 814 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Contract intre societati
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Contract intre societati

Buna ziua.

Stimati avocati,

Numele meu este Ics si detin firma -ii voi spune ”FIRMA MEA SRL” -avand ca obiect pricipal de activitate Cod CAEN 7311 - Activitati ale agentiilor de publicitate.

Va scriu in legatura cu o speta privind un potential litigiu comercial. Pentru a sintetiza continutul mesajului gasiti mai jos continutul contractului:

PARTILE CONTRACTANTE
1.1. SC PRESTATORUL SRL, cu sediul in Str. M.B, Sector..., Bucuresti, Cod postal: 030679, Romania, inregistrata prin CUI: XXXXXXXX, reprezentata de O.N, identificat prin CNP: XXXXXXXXXXX, in calitate de Administrator, denumita in continuare prestator si
1.2. SC FIRMA MEA SRL, cu sediul in București, Str. xxxxxxxxx, nr. X, Bloc X, Sc. X, Et. X, Ap.X, sector X, indentificata prin CUI: ROXXXXXX, reprezentata de PS identificat prin CNP: , in calitate de Administrator, denumita in continuare beneficiar,
au convenit sa incheie prezentul contract de prestari de servicii, cu respectarea urmatoarelor clauze:

PRETUL CONTRACTULUI
2.1 Pretul contractului este de 1800 Euro la curs BNR in ziua platii.
2.2 Se vor face plati partiale incapand cu avans de 20% inainte de incepere
DURATA CONTRACTULUI
3.1 Durata contractului este de maxim 34 de zile lucratoare incepand cu data de 14.01.2014
OBLIGATIILE PARTILOR
4.1 Prestatorul de servicii se obliga:
Sa respecte cele mentionate in anexa si cele mentionate in documentul atasat
Pentru fiecare zi de intarziere se aplica penalitati de 25% din suma totala a contractului. Valabil pentru ambele parti.
4.2 Beneficiarul serviciilor se obliga:
Sa furnizeze provider-ului toate informatiile necesare pentru o buna colaborare
OBIECTUL CONTRACTULUI
5.1 Vezi anexa
INCETAREA CONTRACTULUI
6.1 Prezentul contract inceteaza de plin drept, fara a mai fi necesara interventia unui/unei tribunal arbitral/instante judecatoresti, dupa restituirea contravalorii contractului in cazul in care una dintre parti:
nu isi executa una dintre obligatiile esentiale enumerate la pct. IV, din prezentul contract;
este declarata in stare de incapacitate de plati sau a fost declansata procedura de lichidare (faliment) inainte de inceperea executarii prezentului contract;
cesioneaza drepturile si obligatiile sale prevazute de prezentul contract fara acordul celeilalte parti;
isi incalca vreuna dintre obligatiile sale, dupa ce a fost avertizata, printr-o notificare scrisa, de catre cealalta parte, ca o noua nerespectare a acestora va duce la rezolutiunea/rezilierea prezentului contract.
6.2 Partea care invoca o cauza de incetare a prevederilor prezentului contract o va notifica celeilalte parti, cu cel putin 15 zile inainte de data la care incetarea urmeaza sa-si produca efectele.
6.3 Beneficiarul poate rezilia, in mod unilateral, prezentul contract notificandu-l pe Prestator cu cel putin 15 zile inainte.
6.4 Rezilierea prezentului contract nu va avea nici un efect asupra obligatiilor deja scadente intre partile contractante.
CLAUZA PENALA
7.1 In cazul in care Beneficiarul nu isi îndeplineste obligatiile contractuale sau si le îndeplineste in mod necorespunzator, se obliga sa plateasca Prestatorului daune-interese corespunzatoare cu prejudiciul creat.
7.2 In cazul in care Prestatorul nu isi îndeplineste obligatiile contractuale sau si le îndeplineste in mod necorespunzator, se obliga sa plateasca Beneficiarului daune-interese corespunzatoare cu prejudiciul creat.
FORTA MAJORA
8.1 Nici una dintre partile contractante nu raspunde de neexecutarea la termen sau/si de executarea in mod necorespunzator - total sau partial - a oricarei obligatii care ii revine in baza prezentului contract, daca neexecutarea sau executarea necorespunzatoare a obligatiei respective a fost cauzata de forta majora, asa cum este definita de lege.
NOTIFICARI
9.1 In acceptiunea partilor contractante, orice notificare adresata de una dintre acestea celeilalte este valabil indeplinita daca va fi transmisa la adresa/sediul prevazut in partea introductiva a prezentului contract.
9.2 In cazul in care notificarea se face pe cale postala, ea va fi transmisa, prin scrisoare recomandata, cu confirmare de primire (A.R.) si se considera primita de destinatar la data mentionata de oficiul postal primitor pe aceasta confirmare.
9.3 Daca notificarea se trimite prin email, se considera primita in prima zi lucratoare dupa cea in care a fost expediata la adresa de email contact@xxxxxxxx.ro
9.4 Notificarile verbale nu se iau in considerare de nici una dintre parti, daca nu sunt confirmate, prin intermediul uneia din modalitatile prevazute la alineatele precedente.
LITIGII
10.1 Partile au convenit ca toate neintelegerile privind validitatea prezentului contract sau rezultate din interpretarea, executarea ori incetarea acestuia sa fie rezolvate pe cale amiabila de reprezentantii lor.
10.2 In cazul in care nu este posibila rezolvarea litigiilor pe cale amiabila, partile se vor adresa instantelor judecatoresti competente.
CLAUZE FINALE
11.1 Modificarea prezentului contract se face numai prin act aditional incheiat intre partile contractante.
11.2 Prezentul contract, impreuna cu anexele sale care fac parte integranta din cuprinsul sau, reprezinta vointa partilor si inlatura orice alta intelegere verbala dintre acestea, anterioara sau ulterioara incheierii lui.
11.3 In cazul in care partile isi incalca obligatiile lor, neexercitarea de partea care sufera vreun prejudiciu a dreptului de a cere executarea intocmai sau prin echivalent banesc a obligatiei respective nu inseamna ca ea a renuntat la acest drept al sau.
11.4 Prezentul contract a fost incheiat intr-un numar de 2 exemplare, avand aceeasi valoare juridica, cate un examplar pentru fiecare parte astazi 14.01.2014, data semnarii lui.


Tin sa mentionez si urmatoarele detalii legate de speta:

- Conform contract nu sunt indeplinite toate conditiile stipulate si asupra carora FIRMA MEA SRL impreuna cu Prestatorul SRL au convenit de buna voie;

- FIRMA MEA SRL a incercat din rasputeri sa sprijine Prestatorul SRL, motiv pentru care s-a prezentat in mai multe randuri la sediul si punctul de lucru Prestatorul SRL cu intentia de a semnala o suita intreaga de probleme legate de produsul contractului, iar prin email a transmis nenumarate rapoarte privind problemele identificate;

- Prestatorul SRL reneaga cumva continutul si termenii contractului, afirmand totusi ca sensul si produsul contractului este indeplinit 100%, ajungand intr-un final sa refuze sa constate (conform contract) problemele de functionalitate si design;

- Prestatorul SRL nu da dovada de profesionalism chiar și prin prisma faptului ca a implicat o singura persoana in dezvoltarea unui website complex.
Prin extrapolare - in decursul timpului am observat intentia Prestatorul SRL pentru evitarea unor taxe catre stat, societatea comerciala uzitand de tertipuri gen: numitul Ion Ba sustine ca este angajat cu 2h/zi, in fond realitatea fiind una total diferita. Intre angajator si resursa umana folosita exista rapoarte de activitate ce indica un numar mult mai mare de ore lucrate. Numitul programator Ion Ba, un adolescent în varstă de 17 ani - conform unor declaratii verbale, remarca si faptul ca nu poate sa execute unul singur munca a 6 oameni (nr. respectiv o echipa intreaga- cat ar fi necesara in cadrul unui astfel de contract).

- FIRMA MEA SRL, care detine si marca inregistrata xxxx - inregistreaza pierderi prin punerea in intarziere a contractului de catre PRESTATORUL SRL. De la aceeasi sursa (PRESTATORUL SRL) se cunoaste faptul ca punerea in intarziere este o metoda des intalnita in mai multe contracte comericale, lucru care denota o vulnerabilitate ce leaga involuntar mai multi beneficiari, probabil cu scopul de a fi pacaliti – din moment ce Presatorul afirma “Da-ma in judecata, am avocati” sau “Nu mai exista nicio obligatie, contractul devenind nul odata cu primele modificari”.

Legat de penalizari.

- FIRMA MEA SRL impreuna cu PRESTATORUL SRL au convenit printre altele asupra unui procent de 25%/zi din suma totala a contractului pentru fiecare zi de intarziere. Acest procent reprezentand o garantie si un act de responsabilitate pentru ambele parti in achitarea datoriei contractuale, insa PRESTATORUL SRL da dovada neintrerupta ca nu intelege gravitatea situatiei, mentionand fizic in mai multe randuri si chiar prin email faptul ca acest contract este nul.

- FIRMA MEA SRL a facut 2 plati catre PRESTATORUL SRL- reprezentand aproximativ 50% din contract - 20% la semnarea contractului, iar aproximativ 27% cand deja Prestatorul se afla in intarzieri - cu riscul de a ma repeta, fara ca produsul contractului sa fie finalizat;

- FIRMA MEA SRL a notificat PRESTATORUL SRL in mai multe randuri -via email- cu privire la intarzieri si faptul ca va incepe emiterea unor facturi de penalizari, insa -din dorinta de a finaliza acest proiect fara probleme- nu au fost emise facturi de penalizari. In sprijinul acestor afirmatii existand mai multe notificari trimise prin email. Practic amabilitatea FIRMA MEA SRL este inutila sau ineficienta in raport cu PRESTATORULSRL.

Comunicati-mi, va rog, ce sanse de reusita considerati ca ar avea FIRMA MEA SRL privind un proces comercial cu PRESTATORUL SRL?

Altfel spus si datorita faptului ca nu am ajuns la o mediere constructiva (mediere realizata intre parti, insa fara implicarea unui mediator autorizat/legea inlaturand recent acest aspect obligatoriu) - FIRMA MEA SRL va putea solicita conform contract daune-interese corespunzatoare cu prejudiciul creat. Ce sanse de castig considerati ca exista privind finalizarea contractului, penalizarile si anumite daune?


Astept un raspuns cat mai curand posibil, inclusiv un raspuns privind costurile pe care le implica un asemenea proces.

p.s. Cu toata sinceritate va spun ca interesul FIRMA MEA SRL nu este sa treaca printr-un proces, dar se pare ca PRESTATORUL SRL nu ofera o alternativa mai buna, inseland chiar si alte firme cu care a semnat alte contracte, si da vina permanent pe Beneficiar pentru intarzieri care nu se mai termina.




Cel mai recent răspuns: Intampinare , utilizator 09:38, 16 Noiembrie 2015
pentru un raspuns complet la intrebarea dvs as avea nevoie sa vad anexa si documentul despre care se face vorbire in art.4.1 din contract.

Buna ziua!

Referitor la cele solicitate de dumneavoastra.
Anexa de la art 4.1 si documentul atasat reprezinta schita de proiectare a unui site de anunturi generale (document PDF care determina obiectul contractului - insa nu poate fi atasat pe avocatnet.ro) si clauza de confidentialitate la contract.

Doresc sa va asigur de faptul ca speta poate fi studiata chiar si in lipsa afisarii lor pe acest site/forum.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contract prestari servicii alina cristi alina cristi buna ziua!am si eu o problema..m-ar putea ajuta cineva cu un modelde contract prestari servicii la o firma care are ca ob de activitate spalatorie auto?vreau ... (vezi toată discuția)
Acord cadru nicolaus nicolaus va rog daca poate sa ma ajute cineva cu un acord cadru pentru serviciile de curatenie! (vezi toată discuția)
Cine are un contract de curtaj? nicole921 nicole921 Buna ziua, cine ma poate ajuta si pe mine cu un contract de curtaj, am mare nevoie si nu stiu de unde sa fac rost de un model. Am gasit ceva la rubinian dar ... (vezi toată discuția)