avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1031 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Separarea veniturilor din activitati pe bonul fiscal
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Separarea veniturilor din activitati pe bonul fiscal

Societatea in cauza obtine venituri din :vanzarea marfurilor(bar), vanzarea produselor finite(restaurant) si din prestari servicii(biliard)."Z"-ul pe care l-am primit la finalul zilei contine suma tuturor veniturilor, fara fi deferentiate pe surse de venit."Z"-ul e insotit de un jurnal electronic care prezinta pe categorii sursa veniturilor: 5 pizza "X", 3 pizza "Y" (711), 4 beri, 5 pachete tigari, 6 sucuri(707) 5 fise biliar(704). Nu mi se pare corect sa separ eu, ca si contabil din jurnalul electronic de "n" pozitii si sa adun sumele pentru a le inregistra corect pe surse de venit. Administratorul imi spune ca cei care se ocupa de casa de marcat au spus ca nu se pot separe si e nevoie de inca o casa....Eu am experienta de la un hotel, unde pe "Z" apareau in mod separat veniturile din cazari si cele din vanzarea marfurilor.Din OUG 28/1999 eu am desprins urmatoarele, dar nu par sa ma ajute...ma poate ajuta cineva ? :sorry:


ART. 4
(1) Bonul fiscal este documentul emis de aparatul de marcat electronic fiscal, care
trebuie să cuprindă cel puţin:(.....)denumirea fiecărui bun livrat sau serviciu prestat;

art.5 (3) Raportul fiscal de închidere zilnică este documentul care conţine: denumirea şi
codul fiscal ale operatorului economic emitent; adresa de la locul de instalare a
aparatului de marcat electronic fiscal; logotipul şi seria fiscală ale aparatului; numărul
de ordine numerotat progresiv; data şi ora emiterii; numărul bonurilor emise în ziua
respectivă; valoarea totală a operaţiunilor efectuate şi totalul taxei pe valoarea
adăugată, cu precizarea nivelului cotei, valoarea totală a operaţiunilor scutite de taxa
pe valoarea adăugată, precum şi valoarea taxelor care nu se cuprind în baza de
impozitare a taxei pe valoarea adăugată.
Ultima modificare: Joi, 4 Septembrie 2014
ela david, utilizator
Cel mai recent răspuns: ela david , utilizator 17:10, 5 Septembrie 2014
Nici in opinia mea nu pare sa va ajute definitia raportului zilnic.

Probabil ca ce ati remarcat dv. la alte case de marcat este diferenta dintre o casa de 500 lei si una de 2000 lei. Administratorul are posibilitatea sa achizitioneze mai multe case sau sa achizitioneze una mai scumpa dar se pare ca opteaza pentru minimalizarea costurilor.

Intrucat informatia care o solicitati este necesara administratorul poate face defalcarea datelor de pe Z (prin operatorul de la casa de marcat) si atunci dv. verificati doar ca cele 3 sume sa fie egale cu totalul sau va poate pretinde dv. sa faceti defalcarea caz in care puteti sa ii solicitati o marire a tarifului.

Dv. apoi ii puteti demonstra ca munca aceasta facuta de un contabil il costa acea suma pe luna care o cereti in plus pe cand operatorul cel mai probabil nu va primi nimic in plus. Daca nu doreste ca aceasta munca sa o faca un om isi mai cumpara doua case de marcat sau una mai -desteapta- si plateste doar odata in loc sa plateasca in fiecare luna.
Informatie mi-e necesara mie...Nu mor de drag sa iau un raport electronic de 30-40 pozitii si sa adun fiecare produs ca sa-l inregistrez pe cotul corespunzator de venituri...Multumesc oricum, @MarianBratu. :)




" face defalcarea datelor de pe Z (prin operatorul de la casa de marcat) si atunci dv. verificati doar ca cele 3 sume sa fie egale cu totalul sau va poate pretinde dv. sa faceti defalcarea caz in care puteti sa ii solicitati o marire a tarifului.



Operatorul spune ca nu se poate(asa spune adimin), ca sunt necesare 2 case de marcat...
In plus, fiind vorba de contul 711 e necesar sa se vada clar suma, nu sa o deduc eu..
Ultima modificare: Joi, 4 Septembrie 2014
ela david, utilizator
Cred ca nu ati inteles ideea mea.

1. Informatia ii este necesara societatii. Indiferent cine ar intocmi contabilitatea fara acea informatie nu se poate intocmi corect.
2. Pentru ca dv. sa intrati in posesia acestei informatii sunt 3 posibilitati:
a. se mai achizitioneaza 2 case de marcat
b. faceti dv. defalcarea sumelor (de fapt centralizarea celor 40 de pozitii zilnice)
c. face aceasta munca altcineva (in scenariul meu operatorul casei de marcat - adica lucratorul comercial nu tehnicianul furnizorului de case de marcat). cu alte cuvinte la indatoririle sale zilnice se mai adauga si acest tabel care il anexeaza z-ului.
3. Oricare din aceste variante genereaza costuri - exceptie facand varianta c.
4. Dv. puteti incerca sa il convingeti pe administrator ca este in interesul lui sa aleaga varianta c deoarece varianta b inseamna munca suplimentara pentru dv. si implicit o marire a tarifului.
Multumesc mult @ MarianBratu.:)

Intre timp am fost personal la furnizorul de case de marcat si mi-a confirmat ca se pot separa veniturile pe surse de venit.Costa 50 lei si dureaza o ora!!!! :rofl:

Intrebarea mea ramane insa, daca legislatia in domeniu nu da ca imperativ acest lucru? Este doar o optiune a societatii ?
am folosit 711 in loc de 701..:">

Alte discuții în legătură

Cum se inregistreaza o factura achitata cu bon fiscal dana-dana dana-dana Cum sa inregistrez in contabilitate o factura achitata cu bon fiscal daca inregistrez raportul zilnic de activitate si monetarul. Ar trebui defalcat pe ... (vezi toată discuția)
Bon fiscal mai mic sau mai mare ana & maria ana & maria 1.se intimpla ca de citeva ori ca inchiderea de zi sa nu fie la fel cu monetarul, din cauza unor pene de curent sau daca se prinde rola de hirtie nu mai imi ... (vezi toată discuția)
Bon fiscal sau chitanta? stanceni stanceni Buna seara! Am si eu o intrebare...ca si firma care vine bunuri catre pesoane fizice am achizitionat o casa de marcat. Problema care o ridica serviciul de ... (vezi toată discuția)