avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 946 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Codul rutier, contravenţii şi ... Se prelungeste dovada unui permis de conducere?
Discuție deschisă în Codul rutier, contravenţii şi probleme conexe

Se prelungeste dovada unui permis de conducere?

Mi-a expirat permisul de conducere preschimbat in Spania. Am depus dosarul pe 25 iulie, am primit o dovada valabila pana pe 18 august, care este expirata azi, 05 septembrie. Mai pot circula cu aceasta dovada?
Noul permis nu se emite pana ce nu se primeste o confirmare din Spania, ca sa ma verifice daca aveam permisul suspendat. Mentionez ca lucrez ca agent de vanzari si fara permis, imi pierd locul de munca.
Multumesc
Cel mai recent răspuns: cyan , moderator 11:56, 5 Septembrie 2014
ORDIN Nr.163 din 10.08.2011 privind preschimbarea permiselor de conducere naţionale eliberate de autorităţile competente ale altor state cu documente similare româneşti

Art. 7. - (1) După primirea şi verificarea dosarului de preschimbare a permisului de conducere se restituie solicitantului documentul de identitate.
(2) În situaţia în care a fost depus permisul de conducere, solicitantului i se eliberează o dovadă înlocuitoare a permisului de conducere, în care se consemnează numărul de înregistrare al dosarului şi data depunerii, numele şi prenumele solicitantului, seria şi numărul permisului de conducere, statul emitent şi categoria/categoriile pentru care documentul este considerat a fi valabil, precum şi menţiunea „permisul de conducere a fost depus pentru preschimbare”.
(3) În cazul în care valabilitatea permisului depus nu a expirat, dovada înlocuitoare se emite cu drept de circulaţie cu valabilitate de cel mult 30 de zile, fără a fi depăşită perioada de valabilitate a permisului de conducere, iar pentru celelalte situaţii, dovada se emite fără drept de circulaţie.