avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 616 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... In legatura cu indemnizatia pt crestere copil
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

In legatura cu indemnizatia pt crestere copil

Buna ziua.
Am o problema cu indemizatia si vreau sa va spun despre ce este vorba
;am priumit o decizie de la AGENTIA PT. PLATI SI INSPECTIE SOCIALA SECTOR 5 cu privire la suspendarea platii INDEMNIZATIEI CRESTERE COPIL OUG111/2010 OPTIUNEA II.D-nul BRAILA LEONARDO m-a instiintat prin aceasta decizie ca de pe data de 01/04/2014 mi se suspenda indemnizatia pe motivul neachitarii obligatiilor fiscale catre bugetul local ,conform O.U,G,124/2011 si mi-au dat un termen in maxim 5 luni sa fac dovata platii.Eu am platit pe data de 04/09/2014 toate datoriile.Am fost la ei sa dovedesc plata si mi-au spus ca nu mai pot sa-mi dea banii din urma ca nu am platit pana la data de 31/08/2014.Eu citind legille spuse de ei nu spun ca nu mai pot primi banii di urma facand platile la zi.Va rog sa imi spuneti ce pot sa mai fac si pe unde sa mai umblu ca nu se poate asa ceva.Astept raspuns de la d.voastra.Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 10:26, 12 Septembrie 2014
1. Ca redau din OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor:

Art. 12
...
(2) Începând cu anul 2012, pentru menținerea drepturilor prevăzute de prezenta ordonanță de urgență, beneficiarii care au drepturi stabilite de cel puțin 6 luni au obligația să își achite impozitele și taxele locale față de bugetul local pentru bunurile pe care le dețin în proprietate, conform prevederilor Legii nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare.
...

Art. 38
(1) Verificarea îndeplinirii obligației prevăzute la art. 12 alin. (2) se realizează anual, până la data de 31 ianuarie a fiecărui an, pentru obligațiile de plată către bugetul local aferente anului anterior

(2) Pentru verificarea îndeplinirii obligației în condițiile alin. (1), agențiile teritoriale transmit primăriilor, până la data de 15 ianuarie a fiecărui an, tabelul centralizator cuprinzând beneficiarii drepturilor prevăzute la art. 2, art. 7, art. 31 alin. (1) și (2) și art. 32 alin. (1) lit. c) și d) existenți în plată la această dată și ale căror drepturi sunt stabilite de cel puțin 6 luni

(3) Pe baza tabelului centralizator prevăzut la alin. (2) primarii verifică dacă persoanele au achitat pentru anul anterior obligațiile de plată către bugetul local și întocmesc situația centralizatoare cu persoanele care nu au respectat această condiție, pe care o transmit agențiilor teritoriale până la data de 31 ianuarie a fiecărui an

(4) Pentru beneficiarii prevăzuți la alin. (2) care nu și-au achitat impozitele și taxele locale până la data prevăzută la alin. (3), serviciul de specialitate al primarului are obligația să comunice acestora suma de plată, iar în cazul în care prin hotărâre a autorității administrației publice locale s-a stabilit eșalonarea, reducerea sau scutirea obligațiilor legale de plată, se va comunica și termenul scadent pentru acestea

(5) La data de 31 martie primarii verifică dacă persoanele beneficiare ale drepturilor prevăzute de prezenta ordonanță de urgență cuprinse în situația centralizatoare prevăzută la alin. (3) și-au achitat impozitele și taxele locale și transmit agențiilor județene o nouă situație centralizatoare actualizată cu persoanele care nu și-au îndeplinit această obligație, până la data de 5 aprilie

(6) Neachitarea obligațiilor legale față de bugetele locale în termenul prevăzut la alin. (5) conduce la suspendarea pe o perioadă de 5 luni a drepturilor prevăzute de prezenta ordonanță de urgență începând cu drepturile aferente lunii aprilie.

(7) Achitarea obligațiilor legale față de bugetul local în perioada prevăzută la alin. (6) atrage reluarea plății drepturilor, începând cu luna următoare celei în care s-a achitat obligația, inclusiv pentru drepturile cuvenite în perioada suspendării[/b].

(8) În vederea aplicării prevederilor alin. (7), beneficiarii drepturilor transmit agenției teritoriale copia actului eliberat de autoritatea administrației publice locale prin care se face dovada achitării obligațiilor de plată către bugetul local.

(9) În situația în care, până la sfârșitul perioadei prevăzute la alin. (6), nu sunt achitate obligațiile față de bugetul local, drepturile prevăzute la art. 2, art. 7, art. 31 alin. (1) și (2) și art. 32 alin. (1) lit. c) și d) încetează.

(10) În situația în care în perioada de suspendare prevăzută la alin. (6) dreptul încetează, iar persoana îndreptățită aduce în această perioadă dovada prin care se confirmă plata obligațiilor față de bugetul local, plata drepturilor se face numai pentru perioada cuprinsă între data suspendării drepturilor și data încetării acordării acestora.

...


2. - Trebuie sa recunoasteti ca greseala este a dvs. ca nu ati platit impozitele si taxele locale la timp.
- Faceti o sesizare la ANPIS, pe e-mail, la: anps@prestatiisociale.ro
Ultima modificare: Vineri, 12 Septembrie 2014
Valeriu TUDOR, Consultant resurse umane

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Proprire pe indemnizatia pentru cresterea copilului si suspendarea platii cosy_ice cosy_ice Buna ziua! Asi dori si eu lamuriri, va rog! Precizez ca am datorii la bugetul local si mi s a pus proprire pe cont..logic...insa alocatia si indemnizatia le am ... (vezi toată discuția)
Incetare plata indemnizatie crestere copil crutescualexandra crutescualexandra buna seara, am o problema, avem la primarie o atorie de 1500 lei privind impozit teren cladire si masina, am primit un plic de la primarie ca daca nu platim ... (vezi toată discuția)
Suspendarea indemnizatiei pentru ccc in caz de neplata a datoriilor catre bugetul local ana_maria_s ana_maria_s Buna ziua, Va rog sa imi spuneti daca sotul meu are datorie catre stat (mai exact Primarie) pentru un impozit pe masina neachitat de aproximativ 4 ani, eu ... (vezi toată discuția)