avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 771 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Salarii Calcul concediu medical
Discuție deschisă în Fiscalitate - Salarii

Calcul concediu medical

Buna ziua! Cum se calculeaza concediu medical.Eu sunt insarcinata si de la 1 sept sunt in concediu medical toata luna septembrie si as vrea sa stiu cum se calcueaza salariul pe luna septembrie.Am minimul pe luna adica 900 ron pe contract. Va rog sa ma ajutati si pe mine .Va multumesc!
Ultima modificare: Luni, 22 Septembrie 2014
george-neagu, moderator
Cel mai recent răspuns: ana-cer , moderator 15:33, 16 Februarie 2015
Se calculeaza o medie zilnica a veniturilor obtinute cu 6 luni inainte de luna in care ati intrat in concediu medical; de aceea ne trebuie salariul pe lunile: 08/2014 - 03/2014.

Ce cod are concediul medical? E necesar pentru a sti ce procent aplicam.
Ultima modificare: Sâmbătă, 27 Septembrie 2014
Iulian MANEA, Contabil
Indemnizatia pentru concedii medicale se calculeaza astfel:
- se aduna veniturile brute realizate in cele 6 luni anterioare
- se aduna numarul de zile lucrate in cele 6 luni (zilele lucratoare din luna in care s-a lucrat, fara concedii fara plata, absente nemotivate)
- se calculeaza media zilnica prin impartirea total venituri / total zile (cu 2 zecimale)
- indemnizatia = media zilnica x nr.zile lucratoare incluse in perioada de pe certificatul medical x procentul stabilit in functie de codul de indemnizatie (le gasiti pe versoul certificatului)

Codul fiscal:
ART. 42
În înţelesul impozitului pe venit, urmãtoarele venituri nu sunt impozabile: