Faceti o plangere la Biroul Asociatiilor de proprietari din cadrul primariei. Nu il mai alegeti pe acel presedinte daca face abuzuri. In adunarea generala solicitati sa se inchirieze acele spatii pe bani care vor profita tuturor pentru reparatii, investitii etc .
Faceti plangere scrisa la parchetul de pe langa judecatoria sector 4 in legatura cu betiile in fata blocului, eventual atasati si plangerea facuta la circa de politie. Dupa aceasta plangere la parchet o sa fiti uimiti cat de repede o sa se miste lucrurile de la circa de politie de care apartineti. Faceti plangere si la primarie la Biroul Asociatiilor de Proprietari pentru verificari documente Asociatie.
Ce trebuie să facă preşedintele asociaţiei de proprietari
La adunarea generală de constituire a asociaţiei de proprietari, se alege un comitet executiv, format din preşedinte şi un cenzor sau o comisie de cenzori, hotărându-se şi durata mandatelor membrilor. "Preşedintele este candidatul care va obţine cel mai mare număr de voturi sau oricare alt membru al comitetului ales prin voinţa sa şi a majorităţii proprietarilor din cadrul adunării generale". Îşi asumă obligaţii în numele asociaţiei, preşedintele reprezintă asociaţia de proprietari în derularea contractelor, asumându-şi obligaţii în numele acesteia. Acelaşi rol îl are şi în relaţiile cu terţii, inclusiv în acţiunile iniţiate de asociaţie împotriva unui proprietar care nu şi-a îndeplinit obligaţiile sau în procesele în care un proprietar contestă o hotărâre a adunării generale. Propune măsuri împotriva celor care ]încalcă regulile.Tot preşedintele asociaţiei supraveghează aplicarea hotărârilor adunării generale, respectarea prevederilor statutului şi acordului de asociere şi aplicarea deciziilor comitetului executiv. În plus, poate propune comitetului executiv sau adunării generale măsuri împotriva celor care nu respectă regulile, regulamentele şi deciziile asociaţiei. Preşedintele urmăreşte şi îndeplinirea obligaţiilor proprietarilor şi ţinerea la zi a cărţii tehnice a construcţiei şi a celorlalte documente privitoare la activitatea asociaţiei. Amenzi de până la 3.000 de lei dacă nu-şi îndeplineşte atribuţiile, preşedintele asociaţiei răspunde personal sau în solidar cu membrii comitetului în faţa legii şi a proprietarilor pentru daunele şi prejudiciile cauzate. "Neîndeplinirea atribuţiilor preşedintelui se sancţionează cu amendă de la 500 la 3.000 lei". "Preşedintele poate fi remunerat pe baza unui contract de mandat, conform hotărârii adunării generale a proprietarilor, la data adoptării bugetului anual de venituri şi cheltuieli." Atribuţiile preşedintelui pot fi îndeplinite de vicepreşedinte atunci când preşedintele se află în imposibilitatea de a-şi exercita atribuţiile, acestea vor fi îndeplinite de un vicepreşedinte. Acesta din urmă este numit de preşedintele asociaţiei dintre membrii comitetului executiv, urmând ca, în termen de 90 de zile de la data când s-a constatat indisponibilitatea, să fie convocată o adunare generală pentru alegerea unui nou preşedinte. "Ştampila asociaţiei de proprietari se păstrează şi se foloseşte numai de preşedinte sau de vicepreşedinte." În situaţii deosebite, preşedintele asociaţiei de proprietari poate numi temporar, dintre membrii comitetului executiv, un vicepreşedinte căruia îi poate delega atribuţiile sale." Va rog sa cititi Legea 230 / 2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari
Succes!
va multumesc frumos pentru raspuns.referitor la alegerea presedintelui,aceasta chiar este o prolema pe care,din pacate nu o putem rezolva noi,locatarii care nu suntem in gasca domnului presedinte.acesta este presedinte de peste 15 ani si desi majoritatea locatarilor nu-l mai vor el sta nestingherit in aceasta functie.au fost cateva sedinte pentru schimbarea lui insa,nu stiu sa va spun exact cum dar tot el a fost ales.....asta spunand-o el,desigur.problema este ca am "investigat"sa zic asa,eu,aceasta problema punand intrebari prin vecini,iar din cei prezenti la acele sedinte,cu exceptia celor 7-8 care-i sunt prieteni de sticla si combinatii,alesi desigur de fiecare data de el ca,comitet executiv in acest bloc.deci nu-mi explic cum a castigat tot el din moment ce a avut doar cativa din majoritate,de partea lui....de atunci,respectiv din anul 2002 la fiecare sedinta pentru alegerea presedintelui,mai participa doar acesti prieteni,restul de proprietari nemaiparticipand din cauza ca nu se schimba nimic indiferent ca la sedinte sunt 10 sau 100 de persoane.ne-am saturat de acest hot si cumva trebuie sa-l schimbam,chiar si cu o persoana din afara cartierului.blocul a avut 3 tentative de reabilitare dar,deoarece spaga pe care el o cerea de la firme era mult prea pretentioasa,nu s-a mai facut nimic....sunt oripilat de ceea ce se intampla;de parca nu ar fi de ajuns ce fac cei ce conduc aceasta tara,trebuie sa mai suportam si pe cei din blocul nostru cu hotiile si magariile lor :(
Puteti lua dvs.initiativa si sa faceti un tabel nominal cu semnaturile celor care doresc sa-l schimbe din functie. Nu are cum sa fie in functie daca propietarii imobilului respectiv nu il vor, dupa semnarea acestui tabel puteti face sesizare la Biroul Asociatiilor de proprietari din cadrul primariei cu copie dupa acest tabel si cu mentiuneaca nu preda documentele si stampila asociatiei noului presedinte ales, si prin aceasta sesizare ceretile clar sa aplice legea 230/2014 si sa ia masurile necesare pentru buna desfasurare a asociatie de propietari. Mai mult, puteti face in scris la asociatie, mai exact domnului presedinte, o cerere trimisa prin posta cu confirmare de primire ( asa il obligati sa va raspunda ) prin care cereti dosarele intocmite cu facturile si lista de plata pentru perioada Ian. 2014 - Aug. 2014. In functie de raspunsul dumnealui, puteti merge cu o sesizare si la circa de politie pentru delapidare imobil ( daca este cazul ).
O zi buna!
Daca vreti sa stiti pe ce dati banii, atunci cand vi se cer din partea conducerii asociatiei de proprietari din care faceti parte, trebuie sa participati la sedintele de bloc. Astfel aveti ocazia sa luati atitudine in cadrul adunarii generale
Comitetul executiv este condus de un presedinte al carui principal rol este coordonarea intregii activitati a asociatiei de proprietari, precum si reprezentarea acesteia in raporturile cu autoritatile si institutiile publice, precum si cu celelalte persoane fizice si juridice cu care asociatia intra in diverse relatii si raporturi.
SEDINTE DE BLOC OBLIGATORII
Asociatia adopta hotarari in cadrul adunarii generale. Aceste adunari se tin obligatoriu cel putin o data pe an - de regula in primul trimestru.
La aceste adunari au dreptul, dar si obligatia, de a participa toti membrii asociatiei de proprietari. Veti vedea in cele ce urmeaza, cu ocazia enumerarii tipurilor de hotarari pe care le adopta adunarile generale, de ce este extrem de important sa participati activ la aceste adunari si sa nu tratati cu superficialitate anunturile de la avizier afisate in scopul convocarii dumneavoastra la aceste sedinte.
Pe langa adunarile generale anuale obligatorii, asociatia de proprietari poate fi convocata in situatii exceptionale, oricand, de catre comitetul executiv sau de catre membrii asociatiei care detin in total cel putin 20% din cotele de proprietate. Asociatia de proprietari este obligata sa anunte proprietarii despre convocarea oricarei adunari generale cu cel putin 10 zile inainte ca aceasta sa aiba loc.
ATENTIE LA AVIZIER!
Hotararile se adopta doar daca majoritatea membrilor sunt prezenti personal sau prin reprezentant (cu procura). Daca la prima adunare nu este intrunit cvorumul, adunarea se va suspenda si va fi reconvocata. La cea de-a doua adunare, daca se poate face dovada ca toti membrii au fost convocati, hotararile pot fi adoptate prin votul majoritatii membrilor prezenti.
Dovada convocarii membrilor asociatiei de proprietari se face cu afisul de la avizierul asociatiei, precum si cu convocatorul semnat de acestia.
ATRIBUTIILE ADUNARII GENERALE > ATENTIE la punctul 4
Legea prevede ca adunarea generala a asociatiei de proprietari poate adopta hotarari cu privire la (insiruirea de mai jos este citarea art. 18 din Normele metodologice adoptate la data de 2 aprile 2003 - privind organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari):
1 activitatea de administrare si de intretinere a condominiului, aprobarea lucrarilor de reparatii capitale si reparatii curente ce urmeaza a se efectua in cursul anului, incheierea contractelor cu agentii economici furnizori ai serviciilor si lucrarilor de care beneficiaza asociatia de proprietari, precum si modul de realizare a obligatiilor pe care aceasta le are fata de persoane fizice sau juridice;
2 expertizarea tehnica a cladirilor care prezinta niveluri insuficiente de protectie la degradari sau avarieri si a lucrarilor de interventie/consolidare, potrivit legislatiei in vigoare;
3 bugetul de venituri si cheltuieli; stabilirea cotelor de participare pe persoana la cheltuielile aferente persoanelor cu domiciliul stabil in cladire, pentru persoanele care locuiesc temporar, minimum 15 zile pe luna; stabilirea perioadei pentru care proprietarii, respectiv chiriasii pot solicita in scris scutirea de la plata cheltuielilor pe persoana si care trebuie sa fie de cel putin 15 zile pe luna; participarea proprietarilor la cheltuielile de administrare si de intretinere a cladirii; modul de folosire a fondurilor proprii; activitatile pentru care se pot incheia contracte de prestare de servicii;
4 modul de folosire a spatiilor comune si, in unele cazuri, schimbarea destinatiei unor asemenea spatii, ex: boxe, uscatorii, casa scari, etc... Schimbarea destinatiei acestor spatii nu se va putea face decat cu acordul majoritatii membrilor asociatiei de proprietari si, in mod obligatoriu, cu acordul celor direct afectati din vecinatate, atat pe orizontala, cat si pe verticala, dar se poate lua si chirie pe aceste spatii numai cu hotararea adunari generale ( ca si suma ) perceputa pe aceste spatii.
5 activitatea de administrare a condominiului, respectiv prin persoana fizica atestata ori persoana juridica specializata, cu care se incheie un contract de administrare;
6 conditiile de angajare a administratorului prin prezentarea si analizarea dosarului de angajare a acestuia sau, dupa caz, a contractului de administrare ce urmeaza a fi incheiat cu o persoana juridica specializata;
7 cuantumul garantiei materiale care trebuie depusa de catre administrator;
8 alegerea comisiei de cenzori, precum si stabilirea sarcinilor detaliate ale membrilor acesteia;
9 numarul si functiile persoanelor necesare pentru administrarea si gospodarirea cladirii, functiile care se remunereaza, cuantumul si modalitatea de actualizare a remuneratiilor;
10 activitatea comitetului executiv si a presedintelui;
11 rotunjirea la leu a contravalorii obligatiilor de plata.
VOTUL IN CADRUL ADUNARII
Legea stipuleaza faptul ca pentru adoptarea hotararilor asociatiei de proprietari este obligatoriu sa se aiba in vedere urmatoarele:
1. votul fiecarui proprietar are o pondere egala cu cota-parte din proprietatea comuna;
2. proprietarul poate fi reprezentat de un membru al familiei sau de un alt reprezentant care are o imputernicire semnata de proprietarul in numele caruia voteaza;
3. un membru al asociatiei de proprietari poate reprezenta cel mult inca un membru absent, prin imputernicire scrisa;
4. in cazul unui vot paritar, votul presedintelui este decisiv.
SFAT
De retinut un aspect foarte important, si anume ca hotararile adunarii generale a asociatiei de proprietari privind buna intretinere si exploatare a condominiului sunt obligatorii si pentru proprietarii din acelasi condominiu care nu sunt membri ai asociatiei (exista posibilitatea ca, in cadrul aceluiasi condominiu, anumiti proprietari sa nu fi aderat la statutul asociatiei, nefiind astfel membri).
Astept vesti de la dvs.
O zi buna!