avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 698 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantie asigurata de catre producator - explicare
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantie asigurata de catre producator - explicare

Buna seara,

As ruga un specialist sa-mi explice termenul de "Garantie asigurata de producator". Ma confrunt cu o defectiune a unui dispozitiv electronic si as dori sa cunosc mai multe detalii despre aceasta fraza inscrisa pe certificatul de garantie.

Cu multumiri anticipate!
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 08:25, 1 Octombrie 2014
''Garantie asigurata de producator'' nu este o fraza :) Scrieti-ne tot textul care urmeaza dupa sintagma sau fraza din care face parte.
Poate se refera la faptul ca producatorul are incheiat contract cu un anumit service si suporta el (producatorul), nu vanzatorul, cheltuielile generate de reparatia produsului in garantie, poate ca are propriul service... dati-ne mai multe detalii.
Eh, scuzati-mi ignoranta in ale gramaticii. Dupa o varsta, mai uitam ceea ce am invatat in copilarie.
Citez din document:
"1 x NUME & MODEL PRODUS - Garantie producator 24 luni"
N-am vrut sa va fac observatie sau ceva de genul asta, imi pare rau ca asa se intelege... Ce voiam sa spun este ca scoasa din context este greu de explicat. Scuze!

Aceasta ar fi una dintre definitiile garantiei in general, valabila si pentru cea acordata de producator:
Garanția este orice angajament asumat de vânzător sau producător față de consumator, fără solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a prețului plătit de consumator, de reparare sau de înlocuire a produsului cumpărat, dacă acesta nu corespunde condițiilor enunțate în declarațiile referitoare la garanție sau în publicitatea aferentă.

[ link extern ]

Garantia acordata de vanzator nu poate fi mai mica decat cea acordata de producator, trebuie sa fie cel putin egale ca perioada. Cam asta ar fi. Cititi ce scrie in link-ul pe care vi l-am pus, sunt multe detalii lamuritoare.
Nu m-am suparat, nicio problema :) Ma confrunt cu o inadvertenta observata tocmai la unul din cele mai mari magazine online din Romania! Este inacceptabil sa se intample asa ceva. Lacunele si lipsa legilor bine gandite, duc la litigii de lunga durata, daunatoare atat firmelor cat si clientilor.

PS - Din cate am citit pe site-ul ECC Romania, la un moment dat se spune:
ECC Romania nu poate prelua cazurile rezidenților români împotriva unui comerciant din România. În acest scop va trebui să vă adresați comisariatelor locale pentru protecția consumatorilor.
.

Deci nu ne putam baza pe asta.
Ultima modificare: Marți, 30 Septembrie 2014
ContSters332249, utilizator
De ce ati apela la ECC daca aveti o problema? Dumneavoastra nu ati cumparat de la producator, raspunderea garantiei este a vanzatorului.
Daca sunt probleme cu un produs cumparat de la un producator din afara tarii, vanzatorul are dreptul la o actiune in regres impotriva celui de la care a cumparat (importator sau chiar producatorul, daca a cumparat direct de la el).

Revenind la intrebarea dvs., "Garantie producator 24 luni" este doar o informatie. Drepturile dvs. de consumator sunt asigurate prin garantia oferita de comerciant.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Probleme legea nr. 449/2003 Mutrescu Mutrescu Bună ziua, anul trecut am cumpărat de la Altex un telefon Asus, și după câteva luni îmi tot apăreau pete galbene pe ecran, pana când în Martie în ... (vezi toată discuția)
Garantie obligatorie persoana fizica 24 luni? cristi_hummer cristi_hummer am cumparat un laptop de pe vexio, mi-au spus cand l-am comandat ca are defapt 24 luni si pe site scria 1 an, dar au spus ca, cu noile legi sunt obligati sa ... (vezi toată discuția)
Garantie 12 luni Srb Srb Buna ziua, Am cumparat acum 1 an si 1 luna un CTO iMac de la Noumax Srl Am o mica problema cu el si as vrea sa merg cu el in service. Dar am cautat factura ... (vezi toată discuția)