Am o mare nelamurire:
-am infiintat o asociati nonprofit , in care imobilul unde functioneaza este proprietatea mea.
-initial , am facut facut imbunatatiri ale imobilului [centrala termica, geamuri ,usi,interioare,etc] , acestea fiind facturate pe persoana fizica proprietara a imobilului.
-facturile sint datate atit inainte de infintatre asociatie cit si dupa infintare asociatie
Intrebare: aceste investitii se pot considera patrimoniu al asociatiei ?;asociatia se foloseste de aceste imbunatatiri
Investitiile la imobilul proprietatea dvs. nu sunt patrimoniul asociatiei si nici nu este indicat sa fie, dar depinde ce doriti.
Intre dvs. si asociatie trebuie sa existe un contract de comodat sau de inchiriere prin care ati pus spatiul la dispozitie. Daca vreti sa va recuperati sumele investite, stabiliti o chirie si incheiati contract de inchiriere sau mariti chiria in caz ca exista contract de inchiriere.
Trebuie sa fiti foarte atent cu bunurile care intra in patrimoniul asociatiei pentru ca, in caz de dizolvare, potrivit prevederilor din OG nr.26/2005 actualizata:
Art.60
(1) În cazul dizolvării asociaţiei sau fundaţiei, bunurile rămase în urma lichidării nu se pot transmite către persoane fizice.
(2) Aceste bunuri pot fi transmise către persoane juridice de drept privat sau de drept public cu scop identic sau asemănător, printr-o procedură stabilită în statutul asociaţiei sau al fundaţiei.
(3) Dacă în termen de 6 luni de la terminarea lichidării lichidatorii nu au reuşit să transmită bunurile în condiţiile alin. (2), precum şi în cazul în care statutul asociaţiei sau al fundaţiei nu prevede o procedură de transmitere a bunurilor ori dacă prevederea este contrară legii sau ordinii publice, bunurile rămase după lichidare vor fi atribuite de instanţa competentă unei persoane juridice cu scop identic sau asemănător.
(4) În cazul în care asociaţia sau fundaţia a fost dizolvată pentru motivele prevăzute la art. 56 alin. (1) lit. a) - c), bunurile rămase după lichidare vor fi preluate de către stat, prin Ministerul Finanţelor, sau, după caz, de comuna sau oraşul în a cărui rază teritorială asociaţia sau fundaţia îşi avea sediul, dacă aceasta din urmă era de interes local.
Nu va complicati, nu are sens.
Apartamentul este proprietatea dvs nu al ong.
Doar daca doriti sa faceti vre-o donatie, lucru care nu-l cred.
Investitilie care le ati facut ulterior constituirii ong, le amortizati prim marirea chiriei, daca doriti.
Asociatia este firesc ca se foloseste de aceste imbunatatiri, dar aici e o discutie lunga si interminabila.
Patrimoniul initial al unui ONG in numerar trebuie sa fie de un salariu minim pe economie adica 600 RON sau de doua salarii adica 1200 RON pentru ca am citit ambele variante si nu stiu care e cea corecta.
Potrivit Og nr.26/2000, activul patrimonial trebuie sa fie in valoare de cel putin un salariu minim brut pe economie, la data constituirii asociatiei ... Prin urmare, este vorba de suma de 600 lei.