Documentele necesare pentru înregistrarea în registrul comerţului, înregistrarea fiscală şi autorizarea funcţionării întreprinzătorilor persoane fizice titulari ai întreprinderilor individuale
Operaţiuni prealabile - detalii
Cererea de verificare disponibilitate şi/sau rezervare firmă (original), completată cu 3 denumiri, în ordinea preferinţelor - formular;*
Dovada privind plata taxei de registru:
• 45 lei – taxa de registru;
• 27 lei, reprezentând un procent aplicat taxei de registru - 50% Fondul de lichidare şi 10% Fondul de buletin prevăzute de Legea nr. 85/2006.
*Firma unui profesionist, titular al unei întreprinderi individuale, se compune din numele acestuia scris în întregime sau din numele şi iniţiala prenumelui acestuia, la care se adaugă sintagma „Întreprindere individuală”.
Înregistrare
• Cererea de înregistrare - formular;
• Anexa 1 privind înregistrarea fiscală - formular;
• Declaraţia-tip pe propria răspundere care să ateste că nu desfăşoară activitate la sediul profesional, sedii secundare sau în afara acestora (model 1) sau care să ateste îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevăzute de legislaţia specială din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii (model 2);
• Cartea de identitate sau paşaportul titularilor întreprinderii individuale (fotocopie certificată olograf de către titular privind conformitatea cu originalul);
• Documentele care atestă drepturile de folosinţă asupra sediului profesional/punctelor de lucru (copie legalizată) - detalii;
• Specimenul de semnătură al întreprinzătorului persoană fizică, titular al întreprinderii individuale (original) - detalii;
Dacă este cazul:
• avizul asociaţiei de proprietari/locatari privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip - original);
• precizare din care să rezulte că titularul dreptului de proprietate înţelege să afecteze folosinţa spaţiului în vederea stabilirii sediului profesional al persoanei fizice autorizate (declaraţie, etc.);
• declaraţia privind desfăşurarea activităţii de către soţ/soţie - formular;
• documentele doveditoare pentru patrimoniul de afectaţiune (declaraţie pe proprie răspundere);
• documentele care atestă pregătirea profesională (fotocopii certificate olograf)
şi/sau
• documentele care atestă experienţa profesională (fotocopii certificate olograf) - detalii;
Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale - detalii:
• 90 lei – taxa de registru;
• 54 lei, reprezentând un procent aplicat taxei de registru - 50% Fondul de lichidare şi 10% Fondul de buletin prevăzute de Legea nr. 85/2006;
• 20 lei /persoană cazier fiscal.
Notă:
Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate olograf pentru conformitate cu originalele de către întreprinzătorii titulari II.
În cazul persoanelor fizice nerezidente, se depun copii certificate şi traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public. Dacă doreşte înregistrarea, un întreprinzător care desfăşoară activitate economică autorizată şi recunoscută într-un alt stat membru al UE sau al Spaţiului Economic European va depune documentaţia care atestă funcţionarea legală, obţinută în celălalt stat (fotocopie şi traducere în limba română certificată olograf).
Soluţionarea cererii revine în competenţa directorului oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal care poate dispune prin rezoluţie motivată administrarea şi a altor acte doveditoare.
Redactarea actelor, acordarea de îndrumări pentru completarea corectă a cererii de înregistrare, efectuarea formalităţilor de depunere a documentelor şi de reprezentare a întreprinzătorilor persoane fizice, titulari ai întreprinderilor individuale, la oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal pot fi efectuate, prin birourile de asistenţă şi reprezentare care funcţionează în cadrul primăriilor.
Formularele se distribuie la sediul ORC.
Documentele se depun la ORC în raza căruia întreprinzătorii persoane fizice, titulari ai întreprinderilor individuale, îşi stabilesc sediul profesional, la ghişeu, prin corespondenţă sau prin biroul de asistenţă şi reprezentare din cadrul primăriilor.
Obţinerea certificatului de cazier fiscal pentru întreprinzătorii persoane fizice, titulari ai întreprinderilor individuale, se efectuează de către oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal, cu plata taxelor şi tarifelor legale.
Sursa :
[ link extern ]
"Pentru demonstrarea calificarii titularul intreprinderii individuale poate prezenta unul sau mai multe, din urmatoarele documente:
- diploma;
- certificatul sau adeverinta prin care se dovedeste absolvirea unei institutii de invatamant;
- certificatul de calificare profesionala sau de absolvire a unei forme de pregatire profesionala, organizata in conditiile legii in vigoare la data eliberarii acestuia;
- certificatul de competenta profesionala (cartea de mestesugar, carnetul de munca al solicitantului, declaratie de notorietate cu privirea la abilitatea de a desfasura activitatea pentru care se solicita autorizarea, eliberata de primarul localitatii respective in mod gratuit, in cazul meseriilor traditionale artizanale);
- atestatul de recunoastere si/sau echivalare pentru persoanele fizice care au dobandit calificarea in strainatate;
- atestatul de recunoastere a calificarii dobandite in strainatate, in afara sistemului de invatamant;
- orice alte dovezi care sa ateste experienta profesionala."
www.avocatnet.ro/content/art...