avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 895 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... voi lua somaj????
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

voi lua somaj????

buna ziua,
Vreau sa stiu daca pot lua somaj, pentru ca eu sunt student, nu am tata si iau pensie de urmas , intre timp cat cat sunt la facultate eu am muncit cu contract, totul in regula. pana luna asta pensia a venit pe numele mamei dosarul fiind facut pe numele meu, iar acum vine pe numele meu, si vreau sa stiu daca mai pot lua si somaj
Cel mai recent răspuns: crimson , utilizator 14:16, 25 Mai 2009
Regelemntarile pentru pensia de urmas din lg 19/200:

Art. 92. - (1) Plata pensiei se suspendă începând cu luna următoare celei în care:

d) beneficiarul unei pensii de urmaş realizează dintr-o activitate profesională venituri brute lunare mai mari de o pătrime din salariul mediu brut pe economie, stabilit conform art. 5 alin. (3);
e) copilul urmaş nu mai îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 66 lit. b) şi c);

Art. 94. - (1) Pot cumula pensia cu veniturile realizate dintr-o activitate profesională, indiferent de nivelul veniturilor respective:

(2) Beneficiarii pensiei de urmaş pot cumula pensia cu veniturile realizate dintr-o activitate profesională, dacă veniturile brute lunare realizate nu depăşesc o pătrime din salariul mediu brut lunar pe economie, stabilit conform art. 5 alin. (3).

Art. 66. - Copiii au dreptul la pensie de urmaş:
a) până la vârsta de 16 ani;
b) dacă îşi continuă studiile într-o formă de învăţământ organizată potrivit legii, până la terminarea acestora, fără a depăşi vârsta de 26 de ani;
c) pe toată durata invalidităţii de orice grad, dacă aceasta s-a ivit în perioada în care se aflau în una dintre situaţiile prevăzute la lit. a) sau b).