avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 594 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Daca beneficiez de pensie de urmas cum as putea s-o ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Daca beneficiez de pensie de urmas cum as putea s-o pastrez in momentul in care vreau sa ma angajez?

Buna ziua.Sunt studenta, beneficiez de pensie de urmas si as dori sa stiu cum pot sa ma angajez fara carte de munca astfel incat sa nu pierd pensia.Poate firma angajatoare sa te angajeze fara carte de munca doar printr-un contract fara sa te innregistreze la ITM?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 12:48, 2 Septembrie 2010
Munca la negru este interzisa de legislatia in vigoare (si aspru pedepsita). Nici un angajat si nici un angajator nu ar trebui sa accepte asa ceva indiferent de situatie.
Primiti acea pensie de urmas tocmai pentru a va fi sprijin (chiar daca nu este cine stie ce suma exorbitanta) nu pentru ca sa va stimuleze imaginatia in a gasi cai de a ocoli legea.
Buna ziua !
Puteti incheia un contract de colaborare sau prestari servicii . Depinde ce activitati desfasurati si daca firma respectiva accepta .
Cu stima !
Multumesc pentru raspuns.Intentia mea nu este sa lucrez la negru dar din cate am auzit eu angajatorul intr-o astfel de situatie te poate angaja cu 2 ore pe cartea de munca sau cu un tip anume de contract fara a pierde pensia.
Poate firma angajatoare sa te angajeze fara carte de munca doar printr-un contract fara sa te innregistreze la ITM?

angajatorul intr-o astfel de situatie te poate angaja cu 2 ore pe cartea de munca sau cu un tip anume de contract fara a pierde pensia.


Una este sa va angajeze cu contract de munca cu fractiune de norma si alta este sa nu inregistreze contractul de munca la ITM, care este munca la negru.
Va poate angaja cu contract de munca.
Art. 91 din legea 19 pe anul 2000