1 baza legala de angajare a acestor persoane? Din cate stiu nu ii poate angaja cu mai mult de 4 ore pe zi,este corect?
Baza legala : Codul Muncii
Pot fi angajati cu c.i.m. cu timp partial sau cu norma intreaga , exceptie pensionarul de gradulII de invaliditatea care nu poate fi angajat decat cu c.i.m. cu timp partial de cel mult 4 ore/zi.
In situatia persoanei care este in somaj :
- daca angajarea se face cu c.i.m.pe durata determinata de cel mult 12 luni ,plata indemnizatiei se va suspenda pe durata existentei c.i.m.
- daca angajarea se face cu c.i.m.pe durata determinata de mai mare de 12 luni sau pe durata nedeterminata , plata indemnizatiei va inceta.
3. Pt revisal nu avem parola, cat dureaza pana o primim daca o solicit in 27 sau trebuie transmise plimele angajari personal pe suport hartie su CD?
Multumeac frumos de ajutor!
La infiintarea unei societati, primul contract de munca se depune la Inspectoratul Teritorial de Munca, impreuna cu Registrul Salariatilor in format electronic.
Registrul general de evidenta a salariatilor in format electronic (REVISAL), insotit de o adresa de inaintare semnata si stampilata de catre reprezentantul legal, se depune la sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala persoanele fizice sau juridice isi au domiciliul, respectiv sediul.
Pentru prima depunere la sediul inspectoratului teritorial de munca a registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic, adresa de inaintare este insotita de o copie a certificatului de inmatriculare - in cazul angajatorului persoana juridica, respectiv o copie a actului de identitate - in cazul angajatorului persoana fizica.
Transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca se face pe suport CD, discheta 3,5 inch/1,44 MB sau medii de stocare USB cu sistem de fisiere FAT/FAT32.
Obținerea parolei pentru transmiterea online a REVISAL-ului de către angajatori se face la sediul ITM în a cărui rază teritorială îşi au sediul sau domiciliul, în baza prezentării următoarelor documente:
a) solicitarea scrisă pentru eliberarea parolei (model anexat);
b) împuternicire semnată şi ştampilată de angajator, în cazul în care persoana care solicită obținerea parolei este alta decât reprezentantul legal al angajatorului;
c) copia certificatului de înmatriculare al angajatorului;
d) copia actului de identitate al persoanei împuternicite.
Parola se elibereaza pe loc dupa depunerea primului registru la ITM.