avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 126 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Cum pot beneficia de somaj?
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Cum pot beneficia de somaj?

Buna ziua.
Am lucrat neintrerupt din 2003 pana in 13 iunie 2014 la farmacie particulara care a fost vanduta la o farmacie de lant unde am fost angajata incepand din 07 iulie 2014 cu contract pe perioada determinata 3 luni.In 10 octombrie mi s-a modificat contractul pe perioada nedeterminata.
Problema mea este ca eu sunt studenta in ultimul an la Facultatea de Farmacie si am nevoie de timp pentru pregatirea licentei si nu mai pot face fata cu programulCum as putea sa intru in somaj .pentru ca cei de la farmacie iti impun sa ti dai demisia.nu te baga in somaj?
In speranta ca imi veti raspunde.va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Alin Ursu , Consilier juridic 10:56, 22 Octombrie 2014
Potrivit Legii 76/2002, CIM-ul trebuie sa inceteze din motive neimputabile dvs. pentru a putea beneficia de somaj. Norma de aplicare a legii 76/2002 stipuleaza ca reprezinta motive neimputabile:

"Art. 5. - Prin motive neimputabile, în sensul art. 17 alin. (1) din lege, se înţelege:
a) încetarea raportului de muncă în temeiul art. 56 alin. (1) lit. a), b), d), e), g) şi i) (deces, nulitate absoluta CIM, reintegrare persoana conediata nelegal, retragere autorizatie, expirare durata contract) art. 61 lit. c) (inaptitudine medicala) şi d) (necorespundere profesionala), art. 65 alin. (1)(desfiintarea postului), art. 95 alin. (4)(incetarea misiunii la contractul de munca temporara) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
b) încetarea raportului de muncă la iniţiativa angajatorului, prin notificare scrisă, în temeiul art. 31 alin. (3) din Legea nr. 53/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
c) încetarea de drept a raportului de muncă al asistentului personal al persoanei cu handicap grav în cazul decesului persoanei cu handicap grav, în temeiul art. 39 alin. (4) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările ulterioare;
d) încetarea raportului de serviciu în temeiul art. 98 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia cazului în care funcţionarul public nu mai îndeplineşte condiţia prevăzută la art. 54 lit. a) din aceeaşi lege;
e) încetarea raportului de serviciu în temeiul art. 98 alin. (1) lit. e) şi h) şi art. 99 alin. (1) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
f) încetarea contractului soldaţilor şi gradaţilor voluntari angajaţi pe bază de contract când sunt clasaţi «inapt pentru serviciu militar» sau «apt limitat» de către comisiile de expertiză medico-militară;
g) încetarea contractului soldaţilor şi gradaţilor voluntari angajaţi pe bază de contract, pentru motive sau nevoi ale Ministerului Apărării Naţionale şi ale Ministerului Administraţiei şi Internelor;
h) încetarea contractului soldaţilor şi gradaţilor voluntari angajaţi pe bază de contract care nu mai îndeplinesc condiţiile specifice, stabilite prin ordin al ministrului apărării naţionale, respectiv al ministrului administraţiei şi internelor, pentru ocuparea funcţiei;
i) încetarea contractului soldaţilor şi gradaţilor voluntari angajaţi pe bază de contract ca urmare a retragerii avizului de securitate specific clasei sau nivelului de secretizare a informaţiilor la care urmează să aibă acces de către autorităţile competente;
j) încetarea contractului soldaţilor şi gradaţilor voluntari la expirarea termenului contractului, în situaţia în care nu sunt posibilităţi de reînnoire, din cauza reducerii funcţiilor ca urmare a desfiinţării, restructurării sau a dislocării unităţii, precum şi în situaţia în care una dintre părţi nu mai optează pentru reînnoirea contractului"

Asadar, daca nu va regasiti intr-una din aceste situatii nu va veti bucura de somaj. Totodata, si angajatorului, chiar daca este de partea dvs. ii este destul de complicat sa va ajute deoarece nu ii convine sa desfiinteze un post, iar necorespunderea profesionala trebuie demonstrata printr-un sistem de management al performantelor. De asemenea, girja mare: incetarea contractului prin acordul partilor este de asemenea un motiv imputabil salariatului, deci tot nu veti beneficia de somaj.

Succes!
Ultima modificare: Miercuri, 22 Octombrie 2014
Alin Ursu, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Acordare ajutor de somaj anastasiaanastasia anastasiaanastasia Buna ziua. In ce conditii de incetare a Contarctului Individual de Munca se acorda ajutorul de somaj? As dori sa stiu daca ajutorul de somaj se acorda numai ... (vezi toată discuția)
Somaj handsu handsu Persoana , care are vechime neintrerupta , dar acumulata in ultimul doi ani prin prelungirea contractului de munca din trei in trei luni , neintrerupta , poate ... (vezi toată discuția)
Concediu riciu riciu sunt in concediu de cresterea copilului iar pe data de 27 martie baietelu face 2 ani,eu cand trebuie sa depun la resurse umane cerereasi cand trebuie sa ma ... (vezi toată discuția)