avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 126 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Cum pot beneficia de somaj?
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Cum pot beneficia de somaj?

Buna ziua.
Am lucrat neintrerupt din 2003 pana in 13 iunie 2014 la farmacie particulara care a fost vanduta la o farmacie de lant unde am fost angajata incepand din 07 iulie 2014 cu contract pe perioada determinata 3 luni.In 10 octombrie mi s-a modificat contractul pe perioada nedeterminata.
Problema mea este ca eu sunt studenta in ultimul an la Facultatea de Farmacie si am nevoie de timp pentru pregatirea licentei si nu mai pot face fata cu programulCum as putea sa intru in somaj .pentru ca cei de la farmacie iti impun sa ti dai demisia.nu te baga in somaj?
In speranta ca imi veti raspunde.va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Alin Ursu , Consilier juridic 10:56, 22 Octombrie 2014
Potrivit Legii 76/2002, CIM-ul trebuie sa inceteze din motive neimputabile dvs. pentru a putea beneficia de somaj. Norma de aplicare a legii 76/2002 stipuleaza ca reprezinta motive neimputabile:

"Art. 5. - Prin motive neimputabile, în sensul art. 17 alin. (1) din lege, se înţelege:
a) încetarea raportului de muncă în temeiul art. 56 alin. (1) lit. a), b), d), e), g) şi i) (deces, nulitate absoluta CIM, reintegrare persoana conediata nelegal, retragere autorizatie, expirare durata contract) art. 61 lit. c) (inaptitudine medicala) şi d) (necorespundere profesionala), art. 65 alin. (1)(desfiintarea postului), art. 95 alin. (4)(incetarea misiunii la contractul de munca temporara) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
b) încetarea raportului de muncă la iniţiativa angajatorului, prin notificare scrisă, în temeiul art. 31 alin. (3) din Legea nr. 53/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;