Buna ziua! Am un PFA neplatitor TVA, sistem real, CAEN 6201 (Activitati de realizare a soft-ului la comanda).
Am achizitionat pe PFA:
- RJIP, RI si RUC;
- o stampila;
- un domeniu de internet (plus gazduirea pentru acest domeniu);
- un cont+card bancar.
Laptopul este al meu personal, pt.care am facut un contract de comodat cu PFA.
Ce trebuie sa trec in Reg.Inventar?
1. Am trecut stampila, ca obiect de inventar.
2. Laptopul personal, folosit de PFA pe baza de contract de comodat se inregistreaza undeva?
3. Domeniul de internet www.exemplu.ro se inregistreaza in Reg.Inventar?
Am citit ceea ce mi-ati recomandat, dar tot nu m-am lamurit...Laptopul personal, pe care il folosesc si ca PFA (am facut si un contract de comodat) se trece in Reg.Inventar? Sau doar intr-o lista de inventariere? Un contabil mi-a spus ca se trec in RI doar bunurile achizitionate pe PFA si nu si cele luate doar in folosinta, insa un alt contabil mi-a spus sa trec acest laptop intr-o lista de inventariere. As dori sa stiu si parerea dvs...
Nu confundati Registrul inventor cu Inventarul . In registrul inventar se trec soldurile contabile din balanta la finele anului. Inventarierea laptopului se facelista separate si se trimite proprietarului, fiind o confirmare ca el exista ! Daca doriti amanunte suplim intrati [e mesaje personale
Asa m-am gandit si eu, insa conform OMFP 2861/2009 si PFA trebuie sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii. Ar insemna ca trebuie sa trec inclusiv cheltuielile de constituire (ca imobilizare necorporala), domeniul de internet, disponibilitatile din contul bancar (la sfarsitul anului), rezultatul exercitiului (profit sau pierdere), eventuale creante si datorii etc.
Este corect sa trec doar ce cumpar cu factura (mijloace fixe si obiecte de inventar) pe PFA?
Mentionez ca am achizitionat ambele modele de Reg.Inventar: 14-1-2/a si 14-1-2 A4. Am fost cu ambele la ANAF pentru inregistrare si mi s-a spus ca am nevoie de modelul 14-1-2 (cel cu 6 coloane) pentru PFA. Nu intocmesc balanta la sf.anului si nu lucrez cu solduri contabile pt. conta.in partida simpla.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.