In urma unei sesizari primaria a dispus ridicarea atestatului adminisratorului asociatiei de proprietari constatand ca nu indeplineste conditiile prevazute in Art.1 alin.2 din Regulamentul de desfasurare si organizare a examenului pentru obtinerea calitatii de administrator imobile din care reiese ca "trebuie să aibă minim studii liceale finalizate cu diplomă de bacalaureat".In acelasi regulament Art.2 alin.(2).dispune:" Funcţionarul din cadrul compartimentului de specialitate a Sectorului, care verifică dosarul cu documentele prevăzute la alin. (1) asigură certificarea „ conform cu originalul ” a copiilor xerox depuse" Precizez ca administratorul functioneaza pe baza de CIM incheiat cu asociatia de proprietari in urma cu 3 ani.Data incheierii insa a devansat cu 2 luni data cand acesta a obtinut atestatul. Ar putea fi suspectate fapte de natura penala din cele relatate ?
Fapte penale in sarcina reprezentantului primariei sau a persoanei care a exercitat responsabilitatile de administrator de imobil ?
Eventuale incalcari ale dispozitiilor in vigoare,incadrarea acestora intra in competenta autoritatilor in drept=primarie,politie,parchet
elga50 Sustineti ca atat timp cat potrivit dispozitiilor legale adica art.34 alin.2 din legea 230/2007 care prevede:" asociatia de proprietari poate angaja persoane fizice atestate pentru functia de administrator...", conducerea asociatiei poate deroga prin vointa ei de la aceste dispozitii legale penru a angaja o persoana care nu are aceaste calitate ?
Da, asociatia poate angaja o persoana ca administrator fara ca aceasta sa detina atestat.
Daca recititi legea o sa observati ca asociatia "poate" si nu ca "este obligata".
Daca santeti de buna credinta cititi legea si veti constata dispozitiile generale,definitii Art.3 alin.k din L230/2007 atestat=actul care dovedeste calitatea de administrator de imobil.In HG nr.1588 din 2007 Art. 22 alin(2) Asociatia de proprietari angajeaza persoane fizice atestate pentru functia de administrator sau incheie contracte cu persoane juridice specializate si autorizate pentru realizarea, respectiv furnizarea serviciilor necesare administrarii, intretinerii, investitiilor si reparatiilor asupra proprietatii comune.
.In L230/2007 Art.38 - Pentru protejarea intereselor proprietarilor si ale asociatiei de proprietari impotriva riscurilor aferente activitatii de administrare intr-un condominiu, administratorii de imobile, persoane fizice sau juridice, de drept public ori de drept privat, pot incheia polite de asigurare de raspundere civila profesionala. Asigurarea de raspundere civila profesionala nu acopera riscurile cu privire la frauda, inselaciune, deturnare de fonduri infaptuite cu buna-stiinta. Persoanele care nu au calitatea de administrator de imobile nu pot incheia polite de asigurare de raspundere civila profesionala.