Buna ziua!
La o societate, un contabil „destept” inregistreaza un leasing auto astfel:
231=404 cu toata valoarea facturata lunar (rata+dobinda+comision de administrare lunar fix de 6 euro)....???!!! (mai putin asigurarea CASCO care este facturata separat si inregistrata in 613).
Dupa o perioada, vine un control care vrea sa efectueze corect inregistrarile contabile. Care sunt acestea? In balanta, la data controlului nu avem decat sold debitor la contul 231 de 30000 lei....Ce inregistrari se pot face pentru reflectarea corecta a leasingului?
Va multumesc anticipat pentru intelegere!
Buna ziua,
este putin mai complicat daca nu ati dat detalii despre ce fel de leasing este , dar presupun ca este financiar: 1.inregistrarea masini : 2133=167 2.factura de avans
%=404
232
4426 3.plata facturii de avans 404=5121 4.evidenta extrabilantiera a dobanzii de platiti pt tot crt. D8051=999 5.Stingerea avansului 167=232 6.factura prima rata
%=404
167
666
4426 7.Plata facturii primei rate 404=5121 8.Diminuarea dobanzii platite af. crt. 999= c 8051 (idem ct.666 din facturile cu ratele) 9.Inreg. amortizarii af primei lunii (val de intrare/nr. de luni amortizare),
Idea era ca s-au inregistrat toate facturile primite intro perioada de 1 an doar in contul 231 care la data de azi are un sold de 3600 lei. Cum procedam la anularea inregistrarii eronate?
Si mai am o intrebare legata de factura primita, pe ea apare :
„1. Rata-principal- 10 euro x cursul zilei din care Diferente de curs 6.42 lei”
„2. Rata-dobinda- 3 euro x cursul zilei din care Diferente de curs 0.35 lei”
„3. Comision de administrare lunara - 6 euro x cursul zilei
Cum inregistrez exact cele 3 pozitii?
Va multumesc mult!
Buna ziua,
modificarile se fac la data depistarii, adica de ex. azi 20.11.2014 va trebui sa stornati toate inregistrarile efectuate eronat , si sa inregistrati contractul de leasing asa cum este corect.
Iar in legatura cu inregistrarea diferentelor de curs valutar si comisionul de administrare lunare , numai din denumirea lor un contabil/ expert contabil stie cum va trebui sa inregistreze, sa nu mai detaliez prea mult contractul trebuie si reevaluat lunar, probabil si decl. 101 daca sunteti pe impozit pe profit va avea nevoie de regularizare....as dori ' fara suparare' aceste detalii nu le poate intelege decat o persoana calificata si va doresc sa apelati la un expert contabil pentru ca are aptitudini profesionale permanent actualizate si servicii de calitate!
Mult succes!