un salariat a incasat necuvenit o suma de bani (indemnizatie de delegare) si directorul mi-a cerut sa recuperez aceasta suma deoarece a considerat ca nu trebuia acordata (ma ocup de salarii). Am dat decizie de recuperare a sumelor dar salariatul respectiv nu a dorit sa mai comunice cu unitatea noastra. Salariatul a incetat contractul de munca cu unitatea noastra. Ce sa fac in continuare? Cum sa procedez sa recuperez suma (ce pasi trebuie sa urmez)?
Art. 258.C.mun.
(1) În cazul în care contractul individual de muncă încetează înainte ca salariatul să îl fi despăgubit pe angajator şi cel în cauză se încadrează la un alt angajator ori devine funcţionar public, reţinerile din salariu se fac de către noul angajator sau noua instituţie ori autoritate publică, după caz, pe baza titlului executoriu transmis în acest scop de către angajatorul păgubit.
(2) Dacă persoana în cauză nu s-a încadrat în muncă la un alt angajator, în temeiul unui contract individual de muncă ori ca funcţionar public, acoperirea daunei se va face prin urmărirea bunurilor sale, în condiţiile Codului de procedură civilă.
Prin urmare, va trebui sa-l dati in judecata sau sa apelati la procedura medierii pentru recuperarea sumei respective.