avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 314 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Taxa pe Valoarea Adaugată - TVA Srl declarat inactiv
Discuție deschisă în Taxa pe Valoarea Adaugată - TVA

Srl declarat inactiv

Buna seara,
Detin un srl ce a fost declarat inactiv in luna februarie 2014 , in conditiile in care societatea are datoriile esalonate pt 60 luni,iar la momentul respectiv se afla la luna 11 a esalonarii. Ca urmare a unei perioade de 2 ani de incetare a activitatii ,firma a devenit neplatitoare de tva , in momentul obtinerii esalonarii datoriilor. Ca drept consecinta pe toata aceasta perioada 2013 - martie 2014 ,societatea a platit pe langa obligatiile lunare ,esalonarea si la 3 luni impozitul de 3%. In luna aprilie, cand a fost depasit plafonul ,pt care puteam deveniplatitori de tva, contabilul a vrut sa depuna declaratia de tva(100?). In acel moment a aflat ca societatea a fost declarata inactiv. Mentionez ca nu am primit comunicarea deciziei.
Am incercat sa aflu motivul declararii ca inactiv, dar fara succes. Intr-un final am reusit sa intru in audienta la dl director al agentiei apartinatoare, in luna septembrie 2014, am facut cerere de iesire din inactivitate, am asteptat controlul fiscal pina in octombrie2014, am facut presiuni la cei de la control sa vina la sediu, m-am dus cu actele la ei ,dar nimic! Intr-un final ,au venit in control la jumatatea lunii noiembrie, au cerut o balanta la luna aprilie si mai si atat!
In toata aceasta perioada de platitor de 3% si de inactivitate ,in casa de marcat nu am avut tva pe bonul fiscal. Obiectul societatii este de prestari servicii. Cheltuielile efectuate in aceasta perioada au fost facute pe bonuri si facturi fara RO. Azi dupa 11 zile de la control m-am trezit cu telefon de la control sa pregatesc declaratia 311 pentru luna mai 2014, pentru a fi scoasa firma din inactivitate.
Intrebarea mea este la ce sa ma astept? Ma vor pune sa platesc tva din urma,in conditiile in care nu am dedus si nici colectat tva,dar am depasit plafonul de neplatitor de tva? Voi pierde esalonarea pe care o platesc cu constiinciozitate de 20 luni?#-o
Multumesc pentru eventuale raspunsuri si lamuriri.
Ultima modificare: Miercuri, 26 Noiembrie 2014
celeonora, utilizator
Cel mai recent răspuns: ContSters256771 , utilizator 12:37, 28 Noiembrie 2014
Ce a incercat sa depuna contabilul in aprilie? 100? Ati vrut cumva sa spuneti 010?

ART. 152 Regimul special de scutire pentru întreprinderile mici
(1) Persoana impozabilă stabilită în România conform art. 125^1 alin. (2) lit. a), a cărei cifră de afaceri anuală, declarată sau realizată, este inferioară plafonului de 65.000 euro, al cărui echivalent în lei se stabileşte la cursul de schimb comunicat de Banca Naţională a României la data aderării şi se rotunjeşte la următoarea mie, respectiv 220.000 lei, poate aplica scutirea de taxă, denumită în continuare regim special de scutire, pentru operaţiunile prevăzute la art. 126 alin.(1), cu excepţia livrărilor intracomunitare de mijloace de transport noi, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. b).
(6) Persoana impozabilă care aplică regimul special de scutire şi a cărei cifră de afaceri, prevăzută la alin. (2), este mai mare sau egală cu plafonul de scutire prevăzut la alin. (1) trebuie să solicite înregistrarea în scopuri de TVA, conform art. 153, în termen de 10 zile de la data atingerii ori depăşirii plafonului. Data atingerii sau depăşirii plafonului se consideră a fi prima zi a lunii calendaristice următoare celei în care plafonul a fost atins ori depăşit. Regimul special de scutire se aplică până la data înregistrării în scopuri de TVA, conform art. 153. Dacă persoana impozabilă respectivă nu solicită sau solicită înregistrarea cu întârziere, organele fiscale competente au dreptul să stabilească obligaţii privind taxa de plată şi accesoriile aferente, de la data la care ar fi trebuit să fie înregistrată în scopuri de taxă conform art. 153.

Scuze,declaratia 010. Deci .... voi avea decizie de impunerept tva si voi pierde eslonarea? Sau cand au declarat societatea inactiva au anulat si cifra de afaceri?:-/
Ultima modificare: Joi, 27 Noiembrie 2014
celeonora, utilizator
Este o mica eroare in axa temporala prezentata de dvs. Daca CA a depasit 220000 in aprilie atunci se declara depasirea in mai si se inreg in scopuri de TVA in iunie.

Esalonarea nu cred ca o pierdeti doar pentru ca ati depasit CA (nu are logica).

Problema mare mi se pare la 010, nu din cauza acelui formular cat din cauza colectarii TVA-ului. Cred ca dvs ar fi trebuit sa faceti cerere de indreptare erori materiale pt anularea starii de inactivitate in loc de cerere de iesire din inactivitate. Chiar si asa eu unul tot nu inteleg de ce nu ati depus 010. Nu l-au primit la ghiseu? In astfel de cazuri eu il trimit prin posta.

Cred ca va trebui sa colectati TVA din iunie iar esalonarea va ramane.
Cum pot colecta tva ,daca din casa de marcat daca toate bonurile ies fara tva? Chiar nu mai inteleg ce mi-a facut contabilul!
Oare cei de la inspectie in baza declaratiei 311 si a balantelor din aprilie - octombrie ,ma vor pune sa platesc tva fara deducere a cheltuielilor? La venituri de 5miliarde,vor lua in consideratie cheltuielile de 3miliarde?
Ati identificat motivul pentru care nu vi s-a inregistrat 010? Faptul ca societatea era declarata inactiva nu mi se pare un motiv pentru a nu fi inregistrat 010.

In mod normal, in momentul in care s-a descoperit situatia trebuia sa fie evaluate riscurile care pot aparea si in caz ca se impunea sa fie oprita activitatea si mutata pe alta firma.

Ceva de genul: Cand realizezi ca esti intr-o groapa prima actiune care trebuie facuta este sa te opresti din sapat. Oricum lucrurile acestea nu va mai intereseaza pe dvs pt ca sunt tardive si prioritatea este sa gasiti o solutie.

Pt aceasta trebuie sa vedeti ce nu puteti reversa adica: colectarea TVA-ului. Pt asta legea e clara (ati vazut mai sus) si fiscul are dreptul sa ceara TVA-ul. Apoi trebuie sa vedeti ce puteti face care sa va ajute. Singura optiune care o vad este sa puteti obtine anularea inactivitatii pe motiv de eroare materiala si inregistrarea in scopuri de TVA de la data la care trebuia sa va inregistrati.

Presupunand ca veti reusi asta va insemna ca vor trebui depuse niste declaratii :
010
300
394 cu amenda. Pt primele doua amenda este rezonabila (500 lei) dar la a treia e 12000 de lei daca nu ma insel. Cand se vor depune 300 va aparea un TVA de plata care va trebui platit (asta nu va afecteaza pt ca il plateati si daca s-ar fi inregistrat la timp ca platitoare de TVA si penalitatile pt neplata la timp. Evident ca si contabilitatea va trebui refacuta dar nu e atat de problematica cat este amenda pt 394 si penalitatile de TVA.

Evident ca mai exista si solutia pe care intentioneaza fiscul sa o aplice cu 311 dar in acel caz nu veti putea deduce TVA-ul la cei 300000 care presupun ca sunt in principal marfuri. TVA -ul poate fi cerut intr-o perioada de 5 ani asa ca daca aveti intrarile pe facturi cu TVA inca puteti deduce acel TVA. Oricum cel mai rau scenariu imi pare cel cu 311.

TVA-ul care il puteti deduce la facturi de 300000 este 58000. Este mai avantajos sa deduceti 58000 si sa platiti 12000 amenda + penalitatile. Penalitatile s-ar calcula la o suma de 38700.

Pe site-ul apex-team.ro aveti un calculator de penalitati care este destul de corect. Am calculat penalitati la 38700 din 25/07/2014 pana azi si ies in jur de 2500 lei. Va ies in jur de 16000 (penalitati + amenzi) ceea ce este mai bine decat sa pierdeti tva-ul de 58000. Va dati seama ca este un calcul aproximativ pentru ca o mare suma din TVA-ul de plata ar fi avut scadenta la 25/10/2014. Ideea este urmatoarea: din aprilie pana acum aveati doua scadente la TVA (25 iulie si 25 octombrie) pentru ca v-ar fi inregistrat cu TVA trimestrial.

Sfatul meu:
1. Pana la clarificarea situatiei "opriti-va din sapat" ca sa nu ajungeti si mai jos in groapa (sper ca ati inteles ca am vorbit metaforic si ca nu am fost ironic). Gasiti o solutie cu o alta firma (poate noua daca altceva nu se poate). Problema e la stocul de marfa pentru ca daca sunteti inca in inactivitate nu il puteti muta pe alta firma pt ca veti colecta TVA pe firma actuala si nu il veti deduce pe cealalta.
2. Luptati-va sa obtineti anularea declararii inactivitatii. se poate obtine aceasta dar depinde foarte mult si motivul pt care a aparut aceasta situatie. Daca motivul este unul real (nedepunere declaratii, sau nu ati fost gasiti la sediu la un eventual control) ma tem ca nu veti putea obtine anularea.
3. Putin mai multa atentie pe viitor.
4. In caz ca firma nu mai este inactiva si va hotarati sa lucrati pe alta firma pana la clarificarea situatiei sa aveti in vedere prevederile legate de dosarul preturilor de transfer care trebuie intocmit in cazul transferurilor intre parti afiliate.
5. Nu va folositi energia (cel putin momentan) la ce a facut fiscul sau ce a facut contabilul sau alta eventula parte implicata ci folositi-va energia in a gasi solutia optima pt dvs pt a depasi acest impas.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Tva colectat depasire plafon dan_draghici dan_draghici Buna ziua ! Va roga din suflet sa ma ajutati !O societate a depasit plafonul de 220000, in luna decembrie cu 250.000 lei. Nu am reusit sa depun D088, deoarece ... (vezi toată discuția)
Trebuie sa platesc sau nu tva? mirela moisa mirela moisa Am o societate comerciala SRL care are ca obiect principal de activitate :cabinet medical stomatologic. Initial firma nu a fost platitoare de TVA, dar prin ... (vezi toată discuția)
Depasire plafon tva lauricafl lauricafl Buna ziua. La un II neplatitor de TVA s-a depasit in luna septembrie 2014 plafonul de 220.000 Ron si implicit ar fi trebuit de declarat in luna octombrie ... (vezi toată discuția)