avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 499 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... refuzul actualizarii salariului
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

refuzul actualizarii salariului

Buna ziua! Am rugamintea de a ma ajuta cu cateva indrumari referitor la situatia in care ma aflu.Sunt asistent medical principal la un spital de stat ,iar situatia mea este urmatoarea - din februarie 2012 am revenit la locul de munca dupa terminarea concediului de crestere copil(CCC).Mentionez ca in 2010 salariul meu de baza era de 1176 RON,iar dupa ce am revenit la locul de munca salariul meu a ramas acelasi pana in prezent ,desi in perioada in care am lipsi (CCC) s-au facut modificari ale salariului de baza ,ajungând la 1368 RON.
De asemenea,am intrebat la revenirea la munca daca trebuie sa o dau testare anume si mi s-a raspuns ca nu se mai practica acest lucru de ceva timp si sa astept ... sa astept ...si sa astept...pentru ca deocamdata nu le permite legea sa faca mariri de salariu(???) Aceste plimbari le-am facut la serviciul RUNOS in toata aceasta perioada(2012-2014)- acolo este o d-na foarte ,, draguta ,, care este renumita pentru asteptarea de mari atentii,lucru cu care nu sunt de acord.
De asemenea mentionez ca unor colege care si-au dat gradul principal in 2013,li s-au facut operari la salariul de baza ajungând la acei 1368RON.
Am depus de asemenea o cerere catre managerul spitalului(s-au perindat vreo 3 pana acum) la care nu am primit raspuns nici pana in prezent.
Ce ma sfatuiti sa fac?Care sunt pasii pe care sa-i urmez?Sa dau institutia in judecata sau persoana in cauza care refuza acesta actualizare salariala?
Va multumesc anticipat ! Imi cer scuze pentru cat am scris,am incercat in mare sa-mi descriu problema cu care ma confrunt
Ultima modificare: Luni, 8 Decembrie 2014
iuliana2010, utilizator
Cel mai recent răspuns: iuliana2010 , utilizator 20:36, 8 Decembrie 2014
Calitatea procesuala activa o are Spitalul si persona de la RUNOS.

Legea nr.283/2011:
Art. 1
(1) In anul 2012, cuantumul brut al salariilor de baza/soldelor functiei de baza/salariilor functiei de baza/indemnizatiilor de incadrare se mentine la acelasi nivel cu cel ce se acorda personalului platit din fonduri publice pentru luna decembrie 2011.
(2) In anul 2012, cuantumul sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut, solda lunara bruta/salariul lunar brut, indemnizatia bruta de incadrare se mentine la acelasi nivel cu cel ce se acorda personalului platit din fonduri publice pentru luna decembrie 2011, in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii.
(3) In anul 2012, cuantumul brut al salariilor de incadrare, al sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor si al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare aferent personalului didactic si didactic auxiliar din invatamant, in conformitate cu prevederile Legii nr. 63/2011 privind incadrarea si salarizarea in anul 2011 a personalului didactic si didactic auxiliar din invatamant, se mentine la acelasi nivel cu cel ce se acorda pentru luna decembrie 2011, in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii.
(4) Incepand cu luna ianuarie 2012, in ceea ce priveste salarizarea personalului didactic si didactic auxiliar din invatamant, se aplica prevederile Legii nr. 63/2011.
(5) In anul 2012, prevederile art. 12 din anexa nr. II, cap. I lit. B — Reglementari specifice personalului didactic din invatamant, la Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile ulterioare, nu se aplica.

Art. 2
In anul 2012, pentru personalul nou-incadrat pe functii, pentru personalul numit/incadrat in aceeasi institutie/autoritate publica pe functii de acelasi fel, precum si pentru personalul promovat in functii sau in grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare din institutia/autoritatea publica in care acesta este incadrat.

Art. 3
Prevederile art. 1 si 2 se aplica in mod corespunzator si personalului ale carui raporturi de munca sau serviciu au fost suspendate in conditiile legii si si-a reluat activitatea in anul 2012.

....
Va multumesc pentru raspuns.As dori sa mai intreb ceva.Daca mai are vreun sens sa fac si o plangere la ITM sau nu?Sa fac o alta cerere catre managerul spitalului si sa cer si sa astept raspunsul scris(ca si proba la dosar)? In cazul judecarii,as avea vreo sansa sa imi obtin banii din urma?Multumesc mult!
Adresati-va mai inati managerul spitalului si apoi puteti promova o actiune in instanta .

Nimeni nu va poate spune excat daca veti castiga sau pierde un astfel de litigiu. Castigarea unui litigiu poate depinde de mai multe aspecte .
Va multumesc mult pentru raspuns! O seara buna va doresc.Sarbatori fericite!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Salarizare ANAMARIA11 ANAMARIA11 Cum se stabilesc salariile in anul 2012 , referitot la vechime si la sporuri. La ce se aplica sporurile avand in vedere salariu de baza stabilit conform ... (vezi toată discuția)
Salarizarea funcþionarilor publici în anul 2012 ContSters278216 ContSters278216 In conformitate cu Legea nr. 285/2010 art. 14 am beneficiat de cumularea stimulentelor in salarul brut pentru anul 2011 . Pentru anul 2012 mai beneficiez de ... (vezi toată discuția)
Marire salariu jenicaprod jenicaprod Stie cineva, daca in administratia publica locala, salariile incepand cu anul 2011 pana in prezent au fost majorate cu vreun procent? In institutia unde ... (vezi toată discuția)