avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 308 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Pasi pentru infiintarea unui PFA
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Pasi pentru infiintarea unui PFA

Buna ziua,

Tocmai ieri am primit CUI-ul in cazul unui PFA si stampilele. As vrea mai intai sa prezint cum am infiintat PFA-ul si cat timp mi-a luat ( pentru alte persoane care vor vedea topicul ) si am cateva intrebari cu ce ar trebui sa fac in continuare legat de hartii, legalizari s.a.

Pentru am infiinta PFA-ul am apelat la un consultat juridic ( o persoana care se ocupa cu acest lucru ). I-am spus ca vreau sa imi deschid PFA, iar persoana respectiva a facut rezervarea de nume - 72 RON ( nume prenume PFA )
Alte taxe: 174 RON cand am semnat si 100 ron 2 stampile + onorariul persoanei respective ( aici probabil depinde la cine apelati )
PFA-ul a fost infiintat in Prahova si are codul CAEN 6202 ( consultanta IT )
Totul a durat in jur de 5 zile


Acum, cateva intrebari legat de ce trebuie sa fac in continuare:
1. Am inteles ca trebuie acum sa completez declaratia 220, cea care imi permite sa ma inscriu la NORMA de venit si declaratia 600 pentru pensie. Este adevarat ?
2. Fiind sfarsit de an si daca voi factura acum in decembrie pe PFA, trebuie sa depun declaratiile de 2 ori ?
3. Am inteles ca cele 2 declaratii trebuie depuse in maxim 15 zile de la infiintare ?
4. Pe norma de venit trebuie sa platesc trimestrial ( 15 ianuarie, 15 aprilie, 15 iulie, 15 octombrie ). Fiind infiintat in Ploiesti, am de plata in jur de de 500 RON ( calculat lunar; 180 RON impozit, 250 pensia si 60 CAS ) ?
5. Cum pot factura ? Unde pot gasi un model de factura ? ( urmeaza sa am un contract cu o firma )
6. Ce presupun acele registre pe care trebuie sa le aiba un PFA ? Ce inseamna si de unde le procur ?

Multumesc !
Ultima modificare: Sâmbătă, 13 Decembrie 2014
Kosmo, utilizator
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 08:06, 24 Aprilie 2021
Trebuie sa aveti incheiat contractul de prestari servicii. La finalizarea activitatii trebuie sa aveti raport de activitate pentru a putea factura.
Facturier si chitantier, registrul jurnal de incasari si plati, registrul inventar le achizitionati toate de la magazinele care comercializeaza imprimate tipizate. Registrele apoi le inregistrati la inspectorul fiscal de care apartineti.
Pentru ca ati optat sa fiti impozitat pe norma de venit, in registrul jurnal de incasari si plati completati doar zona referitoare la incasari.
Platile se fac trimestrial, pana pe 25 a ultimei luni din fiecare trimestru. Dupa ce veti depune D220 o sa primiti acasa decizia de impunere in care sunt trecute valorile de plata si termenele.
Va multumesc de raspuns. Revin cu alte detalii


Registrul de incasari si plati nu este obligatoriu doar pentru PFA in sistem real ?
Ultima modificare: Duminică, 14 Decembrie 2014
Kosmo, utilizator
Va redau din codul fiscal art. 49 Stabilirea venitului net anual pe baza normelor de venit
.....
(8) Contribuabilii care desfășoară activități pentru care venitul net se determină pe bază de norme de venit au obligația să completeze numai partea din Registrul-jurnal de încasări și plăți referitoare la încasări, potrivit reglementărilor contabile elaborate în acest scop.
Am inteles. Va multumesc.


UPDATE: Am achizitionat registrul junar de incasari si plati si registrul inventar ( snuruite si cartonate ), in total costand 53 RON.
Maine voi ajunge la administratia financiara, unde voi depune declaratiile 220, respectiv 600 ( eventual voi posta aici si un model de completare pentru norma de venit ) si sa imi stampileze registrele si sa ridic registrul unic de control.

Daca vreau sa facturez in UE am vazut ca trebuie sa ma inregistrez la ROI ( reg operatorilor intracomunitari ), insa nu inteleg foarte bine daca trebuie sa fiu platitor de tva sau nu. Daca ma inscriu la ROI, in oricare din cazurile anterioare ( platitor sau nu de tva ), se mai percep alte taxe in afara normei de venit ? Mai raman la norma de venit sau intru in sistem real ? Pentru a factura catre o firma din UE am nevoie de un contract de servicii ca si in cazul unei firme romanesti ?

Multumesc !
Ultima modificare: Luni, 15 Decembrie 2014
Kosmo, utilizator
UPDATE:

Am fost la administratia financiara ca sa depun declaratiile 220 si 600 ( pt pensie ). A trebuit sa prezint un dosar cu sina, copie dupa buletin, copii dupa certificatul de inregistrare al pfa-ului, dupa constatare, rezolutie, contract de comodat s.a. ( cam toate actele primite de la reg comertului ). Declaratiile se depun in dublu exemplar ( un exemplar din fiecare ramane la tine dupa ce este semnat si stampilat de ei )

Apoi, tot la administratia financiara se inregistreaza registrul jurnal de incasari si plati si registrul inventar si se ridica de la ei registrul unic de control ( 31 ron ), acesta din urma cred ca trebuie legat ( snuruit ).

Registrul jurnal de incasari si plati si registrul inventar trebuie sa fie numerotate ( le numerotati pe fiecare pagina manual daca nu sunt ), snuruite si sa aiba un triunghi mic de hartie lipit peste snur unde pun cei de la administratia financiara stampila

In ceea ce priveste inregistrarea in ROI, si acolo trebuie sa prezinti cateva acte, un raport luat de la registrul comertului, si copii dupa actele pfa-ului si dupa buletin, sa semnezi declaratia 095 ( cred ) si apoi, dupa cateva zile declaratia 091 . ( legat de ROI nu am vb din experienta, ci doar am spus ce mi-a explicat o femeie de la administratia financiara )



-----------

Privind procesul de infiintare al unui PFA, mi se pare totul foarte prost gandit si te pune pe tine, ca persoana fizica sa te plimbi de la un ghiseu la altul. Mai dai si de persoane care iti dau informatia pe jumatate si trebuie sa mai treci pe la 100 de ghisee ca sa realizezi in final tot tacamul. Si, bineinteles, acest lucru nu e valabil doar la PFA, actele sunt o problema pentru ORICE. Pe langa faptul ca aproape toata lumea care se ocupa de partea juridica vorbeste cu tine ( persoana ce nu cunosti deloc partea juridica ) in termeni 'ciudati' pe care se presupune ca tu deja ii cunosti ( deh.. ) se asteapta ca deja cunosti toata detaliile si mai ai nevoie doar de putina indrumare.

In plus toate programele de munca al lucrurilor de uz general ( bani, administratia financiara, dealeri auto s.a. ) au program ca pentru prescolari, nu un program favorabil persoanelor care utilizeaza serviciile respective, persoane care majoritatea sunt angajate si nu au liber intre 9-18

Alte discuții în legătură

Pfa-contabilitate in partita simpla voichita_b voichita_b Buna ziua, am deschis un pfa administrator imobile. Intrebarea mea este legata de contabilitatea pe care trebuie sa o tin, adica ce tip de registre si care ... (vezi toată discuția)
Contabilitate intreprindere individuala Andrey23 Andrey23 Recent am deschis un II am de pus declaratia 220 norma de venit, am primit decizia de impunere, am facut deja achizitii pe II-ul deschis si as vrea sa stiu de ... (vezi toată discuția)
Registru intrari iesiri neculaiemilian neculaiemilian Am o intreprindere individuala neplatitoare de tva cu norma de venit si am inteles ca trebuie sa tin un registru intrari iesiri,vreau si eu sa stiu ce anume ... (vezi toată discuția)