paulanicoletaandronache a scris:
Buna seara.
Sunt cadru medical angajata la un complex de servicii sociale de stat . Aceasta unitate are contract cu o firma de paza. De 2 saptamani agentii de paza efectueaza zilnic controale corporale si in gentile personale de umar.
Va rog frumos sa-mi spuneti daca sunt legale aceste controale efectuate de agenti.
Va multumesc!
Doamna, control corporal, fara permisiunea dvs., se poate face numai cu mandat de la procuror. Asta este clar, nu exista dubii.
In momentul in care semnati un contract de munca cu un angajator, ambele parti isi iau niste angajamente: angajatorul ca va plateste un salariu iar dvs. ca faceti o prestatie, la anumite standarde, ca respectati un regulament de ordine interioara (ROI), etc. In acel ROI, angajatorul, poate cere, mai ales ca este vorba despre o unitate medicala - nu ma pricep dar, la mine in tehnica, exista domenii unde conditiile de mediu sunt si de 10 ori mai dure decat intr-o sala de operatie - chiar sa va lasati imbracamintea personala undeva, inclusiv cea de corp, si sa purtati un echipament specific. Va poate cere, cum va spunea cineva, sa lasati la intrare telefonul celular, medii de stocare, cutite, foarfeci, etc. Va poate cere si sa acceptati, la plecare, control corporal. Iar dvs. acceptati, semnati CIM-ul, cu toate anexele, fie "mi-a facut placere, la revedere".
Trebuie sa intelegeti ca, pentru a intra intr-o relatie cu cineva, de amicitie, casatorie, de munca, acceptam sa facem lucruri, pe care nu ne poate obliga nimenea sa le facem, fiindca cealalta parte, la randul ei, accepta sa faca ceva. Am vazut salariati care protestau de pilda ca angajatorul pretindea sa le controleze PC-ul de serviciu, ca la telefonul de la birou nu aveau "fir extern", ca nu aveau acces la Yahoo, etc., si erau revoltati cand li se spunea ca, din moment ce pot oricand pleca de acolo, nu li se incalca niciun drept.