In caalitate de PFA-traducator am un contract incheiat cu Beneficiarul (birou de traduceri). Beneficiarul ma intreaba daca, in cazul platii prin mandat postal va primi de la mine o chitanta pentru plata.
Intrebare 1 :Va rog sa-mi spuneti daca dupa ridicatea banilor de la posta, pot /am voie sa intocmesc chitanta de incasare in numerar.
Mentionez de asemenea ca beneficiarul nu mai are cont bancar (este inchis) si spune ca face toate platile, datorate ca urmare a activitatii sale, numai in numerar.
Intrebare 2 : va rog sa-mi spuneti daca persoana care reprezinta legal beneficiarul poate face o plata din contul ei personal in contul meu de PFA (deoarece eu nu am cont personal ca persoana fizica)
Multumesc mult pentru ajutor
1. Pai pentru plata prin mandat postal primeste chitanta de la posta cand merge la chiseu sa depuna banii, nu de la dumneavoastra ca pfa care veti primi banii ulterior de la posta.
2. tot ce prestati pe pfa incasati in contul pe care il aveti deschis pe pfa. Pe de alta parte celui catre care ati prestat o activitate nu va plateste ca persoana fizica ci trebuie sa va plateasca din partea firmei lui adica ori dintr-un cont al firmei ori sa mearga la posta si sa faca plata el ca administrator al firmei adica la expeditor trece firma cu codul fiscal si el primeste factura de la posta pentru serviciul prestat de a trimite banii pentru firma.
Multumesc de raspuns. Totusi clientul nu cred ca se poate inregistra in contabilitate cu chitanta postala deoarece nu are dovada platii catre mine furnizor de servicii). Deci, repet intrebarea, daca sunt obligat sa emit chitanta dupa ridicarea banilor de la posta (exista temei legal pro/contra ?).Multumesc
Pai ii dati factura si plata o face prin posta.
Nu ii mai dati chitanta pentru ca intre dumneavoastra si client a intervenit prestatorul postal. Un document obtineti de la posta.