avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1192 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Perioada de cotizare pentru pensie
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Perioada de cotizare pentru pensie

nascut in 1956 ian.23 am lucrat in Romania 13 ani( in care se includ stagiile din anul asimilate ( armata si facultatea de medicina)
in anul 1989 am plecat in Ungaria si lucrez ca medic. La implinirea varstei de 65 de ani pot beneficia de pensie in Romania daca nu am stagiul complet de cotizare minima respectiv 15 ani in Romania ? Trebuie sa inchei contr.de asig.cu Casa de Pensii cf.legii 263/2010 si sa platesc timp de 2 ani cotizatia de 845*26.3% respectiv 222 lei lunar ? va multumesc
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 18:35, 7 Ianuarie 2015
1. Din Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice:

Art. 19
(1) Constituie stagiu de cotizare perioadele de timp pentru care asiguratii datoreaza si/sau platesc contributii de asigurari sociale in sistemul public de pensii din Romania, precum si in alte tari, in conditiile stabilite prin acordurile sau conventiile internationale la care Romania este parte.

(2) La stabilirea drepturilor de asigurari sociale se iau in considerare stagiile de cotizare realizate in sistemul public de pensii din Romania, precum si perioadele de asigurare realizate sau recunoscute ca atare in alte tari, in conditiile reglementate prin instrumente juridice cu caracter international la care Romania este parte si/sau regulamente comunitare.

2. - Cand indepliniti varsta standard de pensionare conform legii din Romania (65 de ani ) puteti solicita pensie pentru limita de varsta.
- Stagiul de cotizare din Ungaria este adaugat la stagiul de cotizare din Romania.
- Veti primi doua pensii: una din Romania si una din Ungaria.