Buna seara,
Am lucrat 30 zile la un ABC, bineinteles ca nu s-a incheiat contract de munca. La insisitentele mele sa-mi primesc drepturile salariale si sa plec, am primit raspunsul din partea patronilor ca nu pot sa-mi dea salariul ca la inventarul facut in urma cu 2 saptamani a iesit lipsa. Mentinez ca suntem 3 vanzatoare si nu s-a comunicat nimic ca inventarul ar fi cu minus. Am facut sesizare la ITM care ar fi pasul urmator.
Va multumesc.
1. Asteptati rezultatul controlului facut de ITM.
2. Daca cele prezentate de dvs. se confirma angajatorul va fi obligat sa va incheie CIM retroactiv, conform Codului muncii:
Art. 16. - (1) Contractul individual de munca se incheie in baza consimtamantului partilor, in forma scrisa, in limba romana. Obligatia de incheiere a contractului individual de munca in forma scrisa revine angajatorului. Angajatorul persoana juridica, persoana fizica autorizata sa desfasoare o activitate independenta, precum si asociatia familiala au obligatia de a incheia, in forma scrisa, contractul individual de munca anterior inceperii raporturilor de munca. (2) In situatia in care contractul individual de munca nu a fost incheiat in forma scrisa, se prezuma ca a fost incheiat pe o durata nedeterminata, iar partile pot face dovada prevederilor contractuale si a prestatiilor efectuate prin orice alt mijloc de proba.
3. Anuntati-ne si pe noi ce raspuns ati primit de la ITM.
Intre timp e bine sa nu semnati niciun document prin care sunteti de acord sa vi se retina sau sa restituiti o suma de bani .
Asa cuma precizat si dl Valeriu asteptati si raspunsul de la ITM .
Multumesc mult pentru ajutor. Nu voi semna nici un act, nici nu vad ce ar fi de semnat. Vreau sa va spun ca la data cand am inceput activitatea nu s-a facut nici o predare primire de gestiune, s-a facut o simpla masuratoare a marfii din magazin pe niste foi de caiet, pe care nu le-a semnat nimeni, fara sa existe un raport de gestiune, un proces verbal de predare primire, etc. Asta m-a determinat sa nu mai accept sa lucrez la aceasta firma, prea multe nereguli.
Nu stiu daca pentru orele de noapte si sarbatorile legale, activitatea este non stop, pot emite pretentii.
Va multumesc.
1. Daca in sesizarea catre ITM ati cuprins si aspectul cu orele de noapte si suplimentare o sa se verifice si acesta. Daca nu, cand vor veni in control s-ar putea sa va contacteze si le spuneti atunci. Aceste drepturi le puteti solicita si daca il dati in judecata pe angajator.
2. De rezultatul controlului de la ITM va depinde si sfatul nostru in legatura cu ce veti face in continuare.
Buna ziua,
Au fost in control cei de la ITM, au constatat situatia de fapt(controlul s-a facut in data de 10 iunie, ora 13. Am fost inrebata si de programul de lucru, cate ore se lucrau, cate zile libere, etc. Vreau sa va spun ca in 21 de zile am lucrat 220 ore, din care ore de noapte, sarbatori legale. Am primit salariul minim din partea firmei si asta s-a intamplat cu 2 ore inainte de controlul celor de la ITM.
Nu am primit nici un raspuns in urma celor constatate, sper ca pana in data de 11 iulie sa primesc un raspuns.