avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1043 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Privind recuperarea drepturilor pe Legea nr. 221/ 2008!
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Privind recuperarea drepturilor pe Legea nr. 221/ 2008!

Bună ziua,

Lucrez ca personal didactic auxiliar într-o universitate de stat. Sunt membră de sindicat şi beneficiara unor drepturi salariale recuperabile, care se constituie din cresterea salariala de 50% (cf. L221/2008) aferenta perioadei 1 oct. 2008 - 31 dec. 2009 (15 luni).
Datorita unei OUG, guvernul a eslonat platile pe 5 ani, incepand cu 2012, astfel:
- 5% in 2012 (transe de cate 1,25% trimestrial) -sumă primită trimestrial;
- 10% in 2013 (transe de cate 2,5% trimestrial)- sumă primită trimestrial;
- 25% in 2014 (transe de cate 6,25% trimestrial). Ultima transă am primit-o in luna ianuarie 2015, o data cu salariul pe luna decembrie 2014;
- 25% in 2015 (transe de cate 6,25% trimestrial). Pentru 2015 am primit suma aferentă a două tranşe;
- 35% in 2016 (transe de cate 8,75% trimestrial) - Nu am primit nici o sumă până în prezent.

În 20 mai 2015 - îmi încetează de drept contractul de muncă - în vederea pensionării la limită de vârstă.

Întrebare: Care ar fi modalitatea de recuperare şi înregistrare a sumelor astfel cuvenite - la Casa de pensii - ca venituri şi implicit - contribuţie la pensie ( în cazul în care guvernul nu dispune plata tranşelor aferente anilor 2015 şi 2016 - până în luna aprilie 2015)?

Vă mulţumesc cu deosebită consideraţie pentru răspuns!
Cel mai recent răspuns: Alexandru Ardeleanu , Consilier juridic 15:53, 2 Februarie 2015