ce conditii minime se cer
pentru angajarea unui contabil sef, personal contractual,
intr-o institutie publica ?
( studii, ani vechime, numar subordonati, etc. )
In legislatie nu sunt prevazute conditiile de angajare. Va redau mai jos conditiile mentionate intr-un anunt de angajare in sectorul bugetar, personal contractual , pe functia de contabil sef :
Pentru participarea la concurs, candidaţii trebuie să îndeplinească minim următoarele condiţii:
- Să fie cetăţean român;
- Să cunoască limba română scris şi vorbit;
- Să aibă cunoştinţe operare PC, Windows XP, Microsoft Office 2003/2007, programe specifice de contabilitate
- Să aibă capacitate deplină de exerciţiu, o stare de sănătate corespunzătoare postului pe care candidează, atestată pe baza adeverinţei eliberată de medicul de familie;
- Să îndeplinească condiţiile de studii cerute pentru ocuparea postului (studii superioare economice);
- Să aibă minim 3 ani vechime în activităţi economice financiare;
- Să nu fi suferit vreo condamnare definitivă pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.
OUG 229/2008 prevede ca :
a) pentru constituirea unui birou este necesar un numar de minimum 5 posturi de executie;
b) pentru constituirea unui serviciu este necesar un numar de minimum 7 posturi de executie.
art.10 din Legea 82/1991:
(2) Contabilitatea se organizeaza si se conduce, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare.