avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 635 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Ajutorul de deces si inmormantare
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Ajutorul de deces si inmormantare

Ma confrunt cu urmatoarea problema: tatal meu a decedat in luna mai anul acesta,eu sunt student in ultimul an al Facultatii de Constructii si mama e casnica.Iam cerut angajatorului ajutorul de deces si de inmormantare dar acesta a spus ca firma la care lucra tatal meu intrase in litigiu din mai iar contractul de munca semnat de tatal meu nu il obliga sa imi dea acesti bani.
Pot sa primesc banii de la Primarie sau de la Casa de Pensii?

Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 14:05, 14 Iunie 2009
De la Casa de Pensii puteti beneficia numai de ajutorul de deces, in conditiile art. 126 - art. 128 din Legea nr. 19/2000.

Potrivit art. 126, "in cazul decesului asiguratului sau al pensionarului, beneficiaza de ajutor de deces o singura persoana care face dovada ca a suportat cheltuielile ocazionate de deces si care poate fi, dupa caz, sotul supravietuitor, copilul, parintele, tutorele, curatorul, mostenitorul, in conditiile dreptului comun sau, in lipsa acesteia, oricare persoana care face aceasta dovada".

Ajutorul de deces se acorda, la cerere, pe baza certificatului de deces, iar cuantumul acestuia nu poate fi mai mic decat valoarea salariului mediu brut pe economie.

Consilier juridic,
Gabriela Pintea

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Ajutorul de inmormantare se obtine de la angajator si/sau casa de asigurari? Iulia Vasilescu Iulia Vasilescu Buna ziua, Am nevoie de un raspuns avizat in legatura cu ajutorul de inmormantare. Mama a decedat in iulie 2008 si cam la doua luni dupa aceea ni s-a ... (vezi toată discuția)