Va rog mult sa ma ajutati cu urmatoarea problema:
Am inregistrat in anul 2008 o factura de la un furnizor;4426,612=401=10000lei
S-a platit partial(5000lei) din aceasta factura iar diferenta de 5000 lei nu s-a mai platit deoarece ni s-a reziliat contractul de inchiriere in baza caruia fusese emisa factura.
:worthy:Furnizorul bineinteles ca ne-a actionat in judecata si in urma procesului instanta a dat in anul 2009 hotarare irevocabila prin care respinge cererea reclamantei(furnizorului) ca fiind neintemeiata deoarece noi am facut dovada ca nu mai achitam acea suma de 5000 lei deoarece am facut investitii in acel spatiu.
Intrebarea mea este cum inregistrez d.p.d.v contabil aceasta sentinta?(401=7588si 4427 sau nu mai am treba cu tva-ul?).Veniturile sunt impozabile?)
Astept si alte pareri si multumesc! :worthy:
Cred ca si inregistrarea facturii a fost eronata. Eu as proceda la corectarea inregistrarii facturii prin 1174.
Daca aveati contractul reziliat de ce ati primit si inregistrat factura de chirie?
Atentie la investitiile care le-ati facut la acel spatiu-trebuie facturate catre proprietar, daca se incadreaza la investitii(modernizari) si nu la reparatii.
aveti hotararea definitiva?Daca da,corect ar fi sa diminuati factura initiala prin autofacturare cu valoarea nerecunoscuta prin contract,intrucat sigur nu o sa primiti storno la ea.totodata notificati si furnizorul de diminuarea facturii initiale.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.