avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 840 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Impozite, taxe şi timbrul de ... Taxa de mediu - Imposibila
Discuție deschisă în Impozite, taxe şi timbrul de mediu 2013. Legalitate şi interpretare juridică

Taxa de mediu - Imposibila

Salut,

Un prieten a venit in tara acum 1 an si 6 luni. A adus cu el o masina, un SAAB, din suedia, cu acte pe numele lui, primit acolo cadou. Nu a reusit sa realizeze prea multe venituri aici asa ca a trebuie sa faca rost de bani sa plece iar in afara. Dupa luni de discutii cu el mi-a vandut masina asta, in stare impecabila pentru derizoria suma de 350 euro... eu muncesc pe 300 deci nu a fost foarte greu sa strang banii astia. Am hotarat sa o inscriu pe romania, deoarece in actele ei originale de cand a fost fabricata scrie clar : MOTOR 1985 CM3, BENZINA, 216g/CO2, EURO 4.

Am fost repede sa fac un calcul cu aceste valori iar rezultatul : 412 euro taxa de mediu.

Dau o fuga azi la RAR, 2 ingineri si 3 imbecili s-au invartit 40 de minute pe langa masina, sa imi spuna ca aceasta nu are serie la motor, ei nu o gasesc. Dupa inca 30 de minute vine inginerul la mine, si imi arata 3 serii de motor ce pot fi trecute in cartea masinii cea noua, de Romania. Dar imi spune clar si la obiect, toate sunt norme EURO 3 cu poluare de 210 g/CO2. Iau aceste valori, ma duc sa fac un calcul, surpriza 2400 euro ... :O #-o#-o#-o . Imi venea sa plang langa masina....

Vreau sa stiu si eu daca asa ceva e normal, ca taxa sa fie de n ori mai mare decat pretul masinii, :sorry: , si sa imi schimbe ei normele din fabrica ale unei masini de la EURO 4 la Euro 3.

Daca nu pot face nimic sa evit taxa asta, deja am inchiriat o platforma sa ma duc la Silistra, unde mi s-a cerut 450 euro pentru inmatriculare cu asigurare+ITP si toate actele, si inca 200 euro, pentru un avocat de acolo sa imi faca buletin de bulgaria (dubla cetatenie), sa imi inscriu masina pe numele meu direct in acte.

Va multumesc, astept un raspuns competent !:(
Cel mai recent răspuns: DlGoe , utilizator 07:24, 12 Martie 2015
La multi ani! Eu as prefera euro 4 pt ca am auzit ca la euro 3 e scump
adyfermecatoru31 a scris:

Salut am si eu un Renault Clio 1.5 dci adus din Italy avea motorul stricat asa ca am vb cu mai multi mecanici si mia zis sal schimb asa ca lam schimbat dar nam nici o dovada e vreo problema la RAR daca nu e motorul ei?


Nu puteți obține certificatul de autenticitate de la RAR cu un alt motor decât cel înscris în CIV (cartea de identitate a vehiculului).

Se poate monta un alt motor cu condiția ca acesta să fi fost omologat de către constructor, în speța Renault, pentru modelul dvs - Clio cu aceeași caroserie. Vedeți dvs, constructorii proiectează mașini și le omologhează, adică le prezintă unui organism care certifică faptul că ele au anumite caracteristici și performanțe dinamice și de siguranță. Odată omologate, nu mai poate interveni nimeni pentru a modifica elemente ce le schimbă performanțele, dinamica sau siguranța. Nu puteți monta pe Clio un parbriz de Dacia 1310, chiar dacă, să spunem, s-ar încadra în rama (eventual să astupați golurile rămase cu silicon transparent) așa cum nu puteți monta roți de altă dimensiune.

În cazul dvs, caroseria mașinii are o codificare dată de constructor, ceva gen SB0A sau SB0F, SB1K sau altele iar motorul are codul lui - K9K.700 sau 702, 710, etc. Dacă, de exemplu, noul motor (cel de pe Modus) are codul K9K.732 și acesta nu a fost omologat pe tipul de caroserie pe care o dețineți - sa spunem SB0F - cu alte cuvinte Renault nu a echipat modelul dvs cu acest tip de motor, RAR nu vă eliberează Certificatul de autenticitate, În acest caz trebuie să dovediți că motorul a fost reparat fiind înlocuit blocul motor.

Dacă aveți noroc și Renault a folosit acest tip de motor pe caroseria dvs, atunci puteți solicita operarea modificării în CIV.

În orice caz, vă trebuie un act de proveniență a motorului și o copie a CIV-ului autoturismului de pe care a fost demontat motorul.
Da frate da eu am cumparat motorul din Italy de la dezmembrari si nu mia dat nimic mai vroia 100 euro sami dea factura plus ca in Italy nui intereseaza daca schimb motorul sau ce motor pui. Doar aici in Ro ca sa le umpli buzunarele cu bani la smecherii de la RAR
da..correct..nu este o problema factura..dar I copie de pe cartea de identiate a auto vechi..,,tr sa luati din Italia....un document cu care sa faceti dovada ca nu ati furat motorul..daca va oprea garcea pe drum..in ungaria..?,,,va facea bine..
Da, asa este in ori ce tara europeana, service-ul face tot..la noi..bani..bani..baga bani la RAR
Ultima modificare: Miercuri, 11 Martie 2015
gheorghe1938, utilizator
Ma oprit sau uitat la acte si mia zis drum bun. Si de unde sa iau copie dupa actele masinii vechi pt ca caroseria era la fier vechi deja si aia rup actele la masinile care intra la dezmembrari ca iei tot de pe ele si caroseria o da la fier. Stie cineva cat ma sai fac RARU ?

Alte discuții în legătură

Timbrul de mediu - incadrare autoturism panzarumitica panzarumitica avand in vedere legislatia romaneasca si cea europeana, va rog sa-mi spuneti, un autoturism FORD FIESTA, prima inmatriculare 30.09.2005 ITALIA, capacitate ... (vezi toată discuția)
Retur masina second hand cu vicii zuzucel zuzucel Buna ziua! Am cumparat o masina WV Golf 4t,benzina, din anul 2003 la pretul de 2800 euro,adusa din Germania, neinscrisa la noi. In acte (brief mic) este ... (vezi toată discuția)
Schimbare motor cu unul identic S.V.K. S.V.K. Salut am 18 ani (detin permis de conducere) si un ford mondeo mk1 din 1995 cu un motor de 1.8 benzina 115 cai,motorul a fost schimbat cu unul identic (cod: ... (vezi toată discuția)