adyfermecatoru31 a scris:
Salut am si eu un Renault Clio 1.5 dci adus din Italy avea motorul stricat asa ca am vb cu mai multi mecanici si mia zis sal schimb asa ca lam schimbat dar nam nici o dovada e vreo problema la RAR daca nu e motorul ei?
Nu puteți obține certificatul de autenticitate de la RAR cu un alt motor decât cel înscris în CIV (cartea de identitate a vehiculului).
Se poate monta un alt motor cu condiția ca acesta să fi fost omologat de către constructor, în speța Renault, pentru modelul dvs - Clio cu aceeași caroserie. Vedeți dvs, constructorii proiectează mașini și le omologhează, adică le prezintă unui organism care certifică faptul că ele au anumite caracteristici și performanțe dinamice și de siguranță. Odată omologate, nu mai poate interveni nimeni pentru a modifica elemente ce le schimbă performanțele, dinamica sau siguranța. Nu puteți monta pe Clio un parbriz de Dacia 1310, chiar dacă, să spunem, s-ar încadra în rama (eventual să astupați golurile rămase cu silicon transparent) așa cum nu puteți monta roți de altă dimensiune.
În cazul dvs, caroseria mașinii are o codificare dată de constructor, ceva gen SB0A sau SB0F, SB1K sau altele iar motorul are codul lui - K9K.700 sau 702, 710, etc. Dacă, de exemplu, noul motor (cel de pe Modus) are codul K9K.732 și acesta nu a fost omologat pe tipul de caroserie pe care o dețineți - sa spunem SB0F - cu alte cuvinte Renault nu a echipat modelul dvs cu acest tip de motor, RAR nu vă eliberează Certificatul de autenticitate, În acest caz trebuie să dovediți că motorul a fost reparat fiind înlocuit blocul motor.
Dacă aveți noroc și Renault a folosit acest tip de motor pe caroseria dvs, atunci puteți solicita operarea modificării în CIV.
În orice caz, vă trebuie un act de proveniență a motorului și o copie a CIV-ului autoturismului de pe care a fost demontat motorul.