Am reusit sa ne infiintam o asociatie de proprietari pe scara noastra si datorita situatiei complicate a asociatiei din care ne-am desprins nu am reusit sa semnam inca un protocol prin care sa ne luam datoriile. Cu toate acestea trebuie sa ne afisam lista proprie de intretinere. Am semnat contracte de furnizare de utilitati cu totii furnizorii mai putin Apa Nova si Radet. La Radet nu e cazul datorita datoriilor mari ale Asociatiei mama si avem oprita caldura si apa calda pe tot blocul chiar daca exista separare intre scari. La Apa Nova functionam pe acelasi bransament si inca nu se poate face bransament separat caci mai sunt datorii de plata.
Problema este urmatoarea: Trebuie sa impartim factura de apa rece si conducerea asociatiei mama ocoleste intalnirea cu noi. Practic avem citirea apometrelor dar nu factura (ea vine pe adresa asociatiei mama). Ei doresc ca impartirea sa o faca doar ei fara noi. Noi dorim sa luam parte la impartirea facturii si am intrat intr-un impas. Mi-e teama ca aceasta intarziere va duce la imposibilitatea afisarii la timp a listelor de intretinere si de aici la neplata unor utilitati.
Putem sa afisam lista de intretinere fara aceasta impartire a facturii de apa rece, doar pe baza citirii apometrelor?
Daca scara este integral contorizata puteti face aceasta distribuire.
Emiteti o factura-proforma apoi, ulterior va reglati cu asociatia-mama.
Fireste, prima solutie este sa ajungeti la o intekegere cu cei din care v-ati desprins.
Nu puteti pune pe lista cheltuieli pentru care nu aveti documente, facturi de la furnizori. Cum ati justifica sumele puse pe liste? Cum veti plati partial factura la furnizor daca nu stiti cat sa platiti? Cu diferenta de apa inerenta intre apometre si partea care va revine din consumul facturat cum faceti?
Trebuie sa ajungeti la o intelegere cu asociatia-mama.
Normal ca cel mai corect este sa va intelegeti cu cei din asociatia mama.
Dar fiind neintelegeri deocamdata, trebuie sa gasiti o solutie si sa incasati bani de la proprietarii dumneavoastra pentru consumul de apa pentryu ca altfel se acumuleaza datorii si vor fi greu de acoperit.
Eu am la indemana exemplul energiei electrice. Prin contract cu furnizorul amn stabilit citirea si facturarea consumului din 3 in 3 luni. Asa ca am primit factura in luna decembrie iar urmatoare va fi in martie. Dar asta nu inseamna ca nu intocmim liste de plata pentru ianuarie si februarie. Intocmim si repartiuzam pe listele de plata o suma estimativa, regularizan din 3 in 3 luni cand apare factura.
Asa ca va propun si pentru consumul de apa sa faceti ceva asemanator:
- treceti fiecarui apartament cantitatea de apa masurata pe apometrele lor
- discutati in comitet si continuati cu o coloana "diferente apa" in care sa repartizati ceva suplimentar asa cum ati facut pana acum in asociatia mare, daca ati facut asa.
Daca peste 2-3 luni o sa va intelegeti cu cealata asociatie, o sa aveti copii ale facturilor, un proces verbal de impartire intre cele doua asociatii si o sa va vina mai usor sa repartizati micile diferente ce vor rezulta aiunci.
Dar poate ca ar fi bine sa soloicitati sprijinul furnizorului care sa va elibereze o copie a facturii ca sa stiti chiar de acum care este valoarea acesteia.
Noi primim factura de la apa pe email si daca ne-ar cere fiecare scara ori fiecare proprietar, am avea posibilitatea sa printam oricate exemplare adevarate, cu cod de bare, cu toate elementele sa poata fi platita total sau partial prin banca... Presedintele dv sa mearga la furnizor, cu actele de infiintare a asociatiei si sa solicite trimiterea facturii luna de luna pe email si asa aveti factura, un reper...